משפחות בגן סאקר בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

מתיחת הפנים בגן סאקר: אושרו 30 מיליון שקלים

ועדת הכספים העירונית אישרה את התוכנית לשדרוג גן סאקר, שיזם יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ - בין השאר יחודשו מתקני המשחקים, יותקן ריהוט רחוב, ייבנה בית קפה ותיפתח רשת אינטרנט חופשית (WIFIׂׂ)

פורסם בתאריך: 25.12.17 09:56

ועדת הכספים העירונית אישרה באחרונה תקציב של כ-30 מיליון שקלים לטובת שדרוג גן סאקר. במסגרת התוכנית, אותה יזם המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), לשעבר סגן ראש העיר המשמש כיום כיו"ר האופוזיציה, יוקמו מתקני משחקים חדשים, יחודשו השבילים והמדשאות, יוצבו ריהוט רחוב ותאורה, ייבנה בית הקפה החדש שכבר נמצא בהליך הקמה, יותקנו מצלמות אבטחה ותיפתח רשת אינטרנט חופשית (WIFI). העבודות צפויות לצאת לדרך כבר בשנה הבאה – 2018.

 



 

בתכנית לה שותפים מינהל תפעול בעיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, פעל ברקוביץ' לחדש ולשפץ את המתחם בצורה שתהפוך אותו לגן חדיש ונגיש, יפה ומטופח, אשר יתאים במיוחד לפעילות ספורט ותרבות ולמשפחות. לתפיסתו, "בהשקעה לא גדולה, ניתן להפוך את הגן לחדשני ואטרקטיבי, דבר שישפיע רבות על האוכלוסייה סביבו ועל העיר בכלל. הגדלת המשאבים הקיימים תוך איגום המשאבים והתכניות הקיימות תוביל לפיתוח אדיר, כל זאת לצד פיתוח בית הקפה המתוכנן על ידי הרשות לפיתוח ירושלים. המהלך כולו ילווה במיתוג מחודש של הגן תוך פנייה ברורה לאוכלוסייה יצרנית בכלל ולמשפחות צעירות בפרט".

 

השדרוג כולל שיפוץ ושדרוג השבילים לשבילי ריצה מקצועיים; תאורה – כיום הגן לא מתאים לשהייה בשעות הערב, למעשה הוא חשוך ולא ידידותי. תאורת רחוב לצד כל השבילים בגן תשנה את פניו, גם יהיה ניתן לעשות בו ספורט בלילה; מוזיקה – מיקום מספר רמקולים לאורך השבילים. במקומות רבים ברחבי העולם נהוג למקם רמקולים המתאימים לחוץ בשבילים ודרכי אופניים; פעילות ספורט עממית קבועה – הכנסת פעילות עירונית קבועה בגן כגון שיעורי זומבה, יוגה ועוד; שילוט – במקביל לשיפוץ ושדרוג השבילים ימוקם שילוט מסודר וחדש של מרחקי ריצה לטובת המתאמנים; תיחום אזורי המנגלים – כיום משמשים חלקים נרחבים בגן למנגל, הדבר מבריח משפחות צעירות רבות, תיחום האזורים והגבלת הבערת האש בגן תייצר שינוי.

 


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)


 

כמו כן, כוללת התוכנית, נגישות – אין חניה מסודרת מסביב לגן, על כן יחוזק החיבור (בדגש על הסברה ושילוט) בין גן סאקר וחניון הלאום תוך חשיבה רחבה על פתרונות חנייה רחבים; מתקני כושר – תוספת של גן משחקים לילדים ומתקני כושר מתקדם; WIFI – חיבור כל הגן לרשת אלחוטית; הצללה – לצד תיחום אזורי המנגל ייצרו עוד אזורים מוצללים אשר ישמשו את המשפחות הצעירות ויעודדו הגעה לגן; תוספת פחי אשפה; מיתוג- לצד כל אלו יש יחל מהלך מיתוגי רחב לגן, לוגו ייעודי לשילוט, פרסום השדרוג והזמנת הקהל הרחב ליהנות ופרסום קבוע של חוגי הספורט העממי, ברקע הדברים ישנו גם כמובן בית הקפה המתעתד לפעול בגן.

ברקוביץ מוסר: "אני גאה מאוד בתוכנית שהובלנו למהפך בגן סאקר. שכן זהו הגן המרכזי בעירנו, הוא סנטרל פארק של ירושלים ועלינו להפוך אותו לגאווה מקומית אמיתית, במתקני הספורט שלו וברמת האטרקטיביות שלו למשפחות. כבר בשנים האחרונות יש פעילות ספורטיבית ענפה בגן, ואנו נמשיך למנף את פעילות זאת. זהו סממן לאיכות חיים ומתחם שיוכל לאפשר פנאי אמיתי, רוגע ושלווה למשפחות ירושלמיות. אני שמח שהתוכנית המבורכת יוצאת לפועל. נמשיך לעשות ולפעול למען איכות חיים לתושבי ירושלים".

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. בנימין גורלין

    החריידים ישחיתו את הגן מיד לאחר השדרוג, חבל על הכסף…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי יפנו את החול הנוראי בגן??? לא מספיק שידרוג של המתקנים הגיע הזמן להחליפם במתקנים מתקדמים ולהוציא את החול, לירושלמים לא מגיע פחות!!

  3. שלי

    כל הכבוד!!!, גן מקסים ולא מנוצל,פנינה באמצע העיר, יפרח גם בשעות החשיכה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התוכנית הגרועה הזאת לחלוטין תהרוס את קסם הפארק הנפלא הזה 🙁

  5. אנונימי

    הולכים לשפץ את הסקייט פארק?

    ובנימין גורלין למה נראה לך? נראה לך שהם סתם משחיתים רכוש?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר