(צילומים: יובל יוסף, ארנון בוסאני, יחצ-מיכל פתאל, חיים צח)
(צילומים: יובל יוסף, ארנון בוסאני, יחצ-מיכל פתאל, חיים צח)

שבועיים לחג הפסח: הקניונים בעיר נערכים לקראת גל הקונים

חג הפסח מבשר, לצד האביב, גם את בואה של עונת הקניות. תושבי העיר צפויים להוציא השנה מאות שקלים על מתנות ומוצרים לבית. אז כיצד נערכים מתחמי הקניות הגדולים בעיר?

פורסם בתאריך: 25.3.17 21:27

בעוד כשבועיים יצוין חג הפסח, ונראה כי בקניונים ברחבי העיר כבר אפשר להרגיש את רוח החג. במתחמי הקניות בירושלים נרשמת תנועה ערה של קונים, לצד זאת, הנהלות הקניונים מתכוננות לגל הקניות ששיאו צפוי להירשם שבוע לפני החג. מה בתפריט? ביגוד, כלי בית, אך בעיקר מתנות, עליהן צפויים התושבים להוציא מאות שקלים.

קניון מלחה: פסטיבל לגו
בקניון עזריאלי ירושלים בשכונת מלחה – מתחם הקניות הגדול ביותר בעיר, מצפים לעשרות אלפי מבקרים מדי יום. יורם פיק, מנכ"ל הקניון, מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "רוב הקניות לפני פסח נעשות בדרך כלל לאורך השבועיים שלפני החג, ועד ערב החג. ככל שעובר הזמן ומתקרבים לערב החג, הקניות גדלות והפעילות גדלה, כמובן. אנחנו מצפים לקניות בעיקר בתחום האופנה, מטבע הדברים – כי רוב חנויות הקניון הן חנויות אופנה, כמו גם מתנות וכלי בית. בתחום המזון צריך לציין את הסניף החדש של 'יינות ביתן' שנפתח בשבוע הבא בקומת הקרקע במקום 'מגה', סניף רחב ידיים ומאוד מודרני".

קניון עזריאלי מלחה (צילום: יובל יוסף)

קניון עזריאלי מלחה (צילום: יובל יוסף)

ומה צפי המכירות? לדבריו של פיק "בחגים העלייה אצלנו היא בדרך כלל של 15-10 אחוזים בהיקף המכירות. זה מתחיל כבר בשבוע הבא ולאט לאט גדל, בהשוואה לימים רגילים זה יכול להגיע אפילו ל־25 אחוז. מדובר בשינוי של עשרות מיליונים בהיקפים. ביום רגיל מגיעים לקניון 27-25 אלף איש, ובחגים אנחנו יכולים להגיע אפילו ל־37 אלף איש. אנחנו מאריכים את שעות הפעילות, מקדימים פתיחה ומאחרים סגירה מימים רגילים, לפי דרישות הלקוחות וגם של הסוחרים.

"אנחנו מפעילים גם זרזים במקביל לפעילות הרגילה", מוסיף ומספר פיק, "כבר ביום ראשון יתחיל מבצע טרום החג – לקוחות הקניון שקונים בסכום של 449 שקלים בכל הקניון, מקבלים 50 שקל מתנה לקנייה באחת משלוש חנויות מותג: 'נחמד' – מתנות וכלי הבית, 'סבון של פעם' – מוצרי טיפוח ו'זברה' – אופנה לכל המשפחה. יש גם כרטיסי גיפטקארד לקבוצת עזריאלי שהרבה ועדי עובדים וגופים בירושלים רכשו מאיתנו, מדובר בהנחות של 20 אחוז ב־60 חנויות מותגים ורשתות. נוסף על כל אלו, יש מבצעי קופונים".

פיק אומר כי "בשבוע הבא יחלו לפעול ירידי המתנות. אנחנו צובעים את כל הקניון בדוכנים יפים ססגוניים ומאירי פנים שמעוצבים יפה לחג, עם הרבה סחורה, מוצרים לחג ומוצרי בית, כמו של פוקס הום, המשביר לצרכן, מוצרי טיפוח ומתנות. הכל מגובה בקמפיין פרסומי ברחבי העיר, בהשקעה של הרבה מאוד כסף. יש גם הרבה פעילויות שמיועדת למגזר הדתי ולמגזר הערבי. נוסף על כך, בחול המועד נקיים פסטיבל לגו, לרגל הסרט חדש 'לגו באטמן'. לגו העולמית הביאו לקראת ההשקה וגם לקראת הפסטיבל עשרות אלפי חלקים חדשים לארץ".

וברוח עונת האביב וההתחדשות, מציין פיק את השינויים שעובר הקניון: "כבר שמונה חודשים שאנחנו משפצים את המתחם, והקניון ייראה כאילו הוא נבנה מחדש. אנו משדרגים את התקרה, התאורה, המערכות, השילוט ואת הכול, בהשקעה של כ־70 מיליון שקלים".

קניון הדר (צילום: חיים צח)

קניון הדר (צילום: חיים צח)

קניון הדר: שוק אוכל חדשני
בקניון הדר באזור התעשייה תלפיות צופים עלייה של כ־50 אחוז ואפילו יותר בפדיונות. "אני מעריך שבימים שלפני ערב החג ובערב החג עצמו תהיה עלייה משמעותית כבכל שנה, עם עליות בסדר גודל של כ־50 אחוז בפדיונות של החנויות", אומר השבוע אייל סקוזה, מנכ"ל קניון הדר. "במשך החג, אם מזג האוויר יביא את האנשים לתוך הקניון, תהיה עלייה של עד 50 אחוז בפדיונות, ובמקרה של מזג אוויר נעים ושמש טובה, נעמוד על עלייה של 100 אחוז".

סקוזה מדגיש כי גל הקניות הגדול צפוי להירשם שבוע לפני החג. "בירושלים, הקניות הגדולות נעשות ממש בשבוע האחרון שלפני החג", הוא מבהיר, "בניגוד לשאר הקניונים ברחבי הארץ. כנראה אנשים עסוקים כאן בהכנות אחרות ודוחים את הקניות לימים האחרונים. הגרף עולה לקראת ערב החג, ויום לפני הוא כבר חגיגה אינסופית. דווקא במשך החג עצמו הצפי לתנועה לא כל כך גבוה. יש קניות, אבל אם מזג האוויר טוב, אנשים מעדיפים לצאת לטיולים ולמקומות אחרים".

לדברי סקוזה, רוב הקהל בקניון הדר, בדומה למתחמי קניות אחרים, אוהב בעיקר לרכוש מתנות. "רוב האנשים אוהבים לקנות מתנות, והרבה", הוא מספר. "החל בכלי בית, דרך בגדים ומוצרי טיפוח ואפילו עד מכשירים אלקטרוניים וגאדג'טים, הכול מכול וכול, אין נישה שלא עובדת. חנויות המתנות בהחלט מתארגנות לכך. אלו יכולות להיות מתנות פיזיות לשולחן, גם מאכלים כמו מארזים יפים של חנויות ממתקים וכמובן המארזים הרגילים של השוקולד, בקבוק היין וכל מה שנלווה".

סקוזה מוסיף כי "המתנות המיוחדות יותר לחג נמצאות בחנויות מוצרי הבית, כמו פוקס הום. יש גם מתנות – נקרא להן יותר סטנדרטיות, יודאיקה וכדומה – מתנות יפות מאוד ובהחלט מבוקשות בערב החג, מה גם שחלק לא מבוטל מהקהל שלנו דתי. יש כאלו שמעדיפים מתנות עצמאיות: אנשים באים וקונים לעצמם מתנה לחג, אם זה בגד טוב, ארוחה טובה או בילוי משפחתי טוב, גם זו הרי מתנה. כולם נהנים מזה. חג זה חג, כבר לא מדובר בעניין מגזרי אלא במשהו שמשותף לכולם. קניון הדר מתאפיין בפנייה לכלל האוכלוסייה, גם לכלל המיעוטים, כולם קונים ואם כבר יש אווירה של חג אז בכלל.

"אנחנו מתארגנים ונערכים לזה", מציין סקוזה, "עם דוכנים של החנויות עצמן. בקניון עצמו יש מבצעים בחג, בחנויות עם מארזי מתנות מוצעות הנחות של עד 70 אחוז וזה משמעותי. שעות סגירה יהיו יותר מאוחרות, ואנחנו נערכים כבר לתגבור השמירה והניקיון. בחנויות עצמן יהיו יותר עובדים, כי המטרה היא לתת שירות טוב. אנחנו ערוכים גם לשיווק, דיגיטלי ולא דיגיטלי, בכל רחבי העיר".

וכיצד מתחדש הקניון לקראת החג? "קניון הדר מחדש השנה את שוק האוכל. אנחנו נערכים ליריד אוכל חדשני מאוד, שונה ממה שהיה פה עד היום, הרבה יותר גדול וחזק עם עוד כמה שינויים ופיתוחים בתחום. כל זה בנוסף לחידושים הרבים בקניון. לפני החג, בתחילת חודש אפריל נפתחות אצלנו כמה חנויות, בין השאר PULL&BEAR- זו המתנה שלנו לירושלים".

קניון האחים ישראל

קניון האחים ישראל

קניון ישראל תלפיות: יריד מתנות וכלי בית
בהנהלת קניון ישראל תלפיות מספרים השבוע כי לקראת חג הפסח הם מתכוונים להקים יריד מתנות וכלי בית. "הקניות האמיתיות לחג מתחילות עשרה ימים לפני ערב פסח", אומרים השבוע בהנהלת הקניון, "משם זה מתקדם לכיוון החג. מרבית המתנות מתרכזות בכלי בית, גאדג'טים למטבח, מתנות, סירים, פחים וכל מה שקשור, וכמובן גם בגדים ואיפור ומה שבתחום. לקראת גל הקניות אנחנו מוסיפים עובדים, ולקראת החג אנחנו עורכים מבצע בקניון, שבו על כל קנייה של 399 שקלים ומעלה בכל הקניון, מקבלים צלחת סדר פסח להגשה. חשוב לציין שהצלחת לא ממותגת רק לפסח, כך שהיא בכלל יכולה להתאים להגשה ביתר ימי השנה. בנוסף, אנחנו מקיימים מיום שלישי הקרוב, בכניסה לקניון יריד מתנות, כלי בית וגאדג'טים למטבח".

בהנהלת הקניון מוסיפים ומספרים כי "צפי ההכנסות של החנויות ב־12 הימים שלפני חג הפסח, הוא בסביבות ה־200 אלף שקלים לחנות, אבל תלוי באיזו חנות. חנויות קטנות צפויות להגיע ל־150 אלף שקלים".

קניון לב הפסגה: מבצע 'קנה-קבל'
גם בצפון העיר נערכים לקראת קדחת הקניות. מוטי מזרחי, מנכ"ל קניון לב הפסגה, צופה כי "הימים שבהם תהיה תנועה ערה של הקונים בחנויות הם בערך בשבוע שלפני החג. אנשים קונים מתנות, כמובן להורים, לאחים ולבתים שהם מתארחים בהם פעם אחת ופעם שנייה. קונים גם בתחום האופנה ומתחדשים בביגוד – אחרי הכול חג האביב הוא חג להתחדש. כמובן שכל החנויות שקשורות לכלי הבית יזכו לקניות ערניות מאוד, ובכלל חנויות כמו הום סנטר שמוכרות צבעים וציוד לשיפוץ ושדרוג הבית".

ואולם, מזרחי מציין כי הוא "לא מאמין שיעשו את הקניות כבר השבוע כי פורים רק נגמר בשבוע שעבר. רוב האנשים צריכים לחכות לתחילת החודש שהכסף ייכנס להם לחשבון, ואז יחלו הקניות. בתקופה הזאת, שבוע לפני אפריל, ההערכה שלי היא שהפדיונות יהיו גבוהים ב־12-10 אחוזים מהרגיל. מספרית זה שונה בין כל חנות וחנות.

"בקניון עושים הכל כדי להתכונן לתנועת הקונים", מדגיש מזרחי. "נקיים מבצע מתנות של קנה-קבל, בסכום יחסית נמוך של 249 שקלים, ונציע שלושה סוגי מתנות שכל אחד יוכל לבחור, בשווי של 80-70 שקלים, וכך כל אחד יוצא ברווח. אני מקווה שבסופו של דבר כל הדברים האלו יבואו לידי ביטוי. מעבר למבצעים, אנחנו נערכים גם בתחזוקה, ובימים אלה מתַגברים גם עובדי ניקיון ועובדי ביטחון, במשמרות הבוקר והצהריים אבל בעיקר אחר הצהריים, כי אז תנועת הקונים באה יותר לידי ביטוי".

קניון רמות (צילום: ארנון בוסאני)

קניון רמות (צילום: ארנון בוסאני)

קניון רמות: מתחם ענק לילדים
יאיר ריבלין, מנכ"ל קניון רמות, מציין כי "בשנתיים האחרונות, בתקופה שלפני חג הפסח ובמהלך חול המועד, נרשמת עלייה בפדיונות בקניון רמות סביב ה־20 אחוז. אנחנו מסיקים זאת מנתונים של מדד RIS, שמהווה בפועל את המערכת היחידה להשוואה ומדידת ביצועים בתחום הקמעונאות בישראל. זה כלי שמאפשר לבחון את ביצועי הרשתות והקניונים בזמן אמת. גם השנה אנחנו צופים עלייה דומה. מבחינת הפדיונות, קניון רמות מאופיין בעלייה מתמדת בפדיונות לאורך כל השנה ועל פי ההערכות שלנו מגמה זו תימשך גם בתקופה זו".

לדברי ריבלין, "תקופת האביב מגדילה באופן משמעותי את כמות המבקרים בקניון, בין השאר כי מדובר בקניון פתוח. זה לא סוד שבתקופה הזו יותר ויותר מבקרים פוקדים את הקניונים וקונים הרבה יותר וכך גם אצלנו, ואנחנו מחכים ונרגשים לקראת זה. עיקר הקניות בתקופה שלפני פסח הן של כלי בית חדשים, מצעים, בגדים ומתנות.

אנחנו מצפים שיגיעו מבקרים רבים וימלאו את הקניון במהלך השבועות הבאים", מוסיף ריבלין, "כל חנויות הקניון שמות דגש מיוחד על התקופה שלפני פסח וחול המועד. כולן מתכוננות, מכינות את הצוותים ואת המוצרים ואת הסחורות. צריך לציין שבחודשים האחרונים המשכנו להגדיל ולהרחיב את תמהיל החנויות, והתפוסה של הקניון עומדת כיום על 100 אחוז. חנויות חדשות הצטרפו ועוד חנויות הגדילו את שטחן משמעותית. לגבי האירועים בחול המועד, נקיים הופעות וגם הפנינג לילדים עם מתחם ענק שכולל שלוש סדנאות יצירה, פינת ליטוף ועוד אטרקציות לילדים".

שדרת הקניות ממילא: תמהיל חנויות רענן
לסיום, בשדרת הקניות ממילא מתארים כי כבר השבוע נרשמה עלייה בכמות הצרכנים. קובי ביטון, מנכ"ל ממילא, אומר: "אנחנו כבר רואים את העלייה ואת הגידול אצלנו, גם בשדרה וגם במלונות, למעשה זה התחיל אחרי פורים. מבחינת היקף המסחר ישנו גידול משמעותי לקראת החגים ואנחנו מצפים רק לעלייה. אנחנו בהחלט רואים את התנועה ואת הגידול, בכל התחומים – ביגוד, כלי בית ותכשיטים. לקראת החגים כולם מתעוררים לחיים.

"אנחנו נמצאים גם בתקופה של התחדשות בשדרה", מוסיף ביטון, "אנחנו משנים את כל תמהיל החנויות, מחליפים ומרעננים עם המון מותגים בינלאומיים, כמו H.Stern. גם מעלית הזמן נכנסה אלינו וסניף דיגיטלי חדש של בנק הפועלים. כל עוד יש חגיגה החנויות בשדרה נשארות פתוחות. שעות הפתיחה שלהן יתארכו עד 23:00, ובתי הקפה עד 1:00 בלילה, וחלק אפילו יותר. בנוסף, אנחנו עובדים במערך מתוגבר עד אחרי החג, בראש ובראשונה אנחנו מתגברים את האבטחה, וגם את עובדי הניקיון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר