פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)
פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)

וידאו – הכניסה לעיר: החל מהשבוע הבא – חסימות צירים

במסגרת פרויקט הכניסה לעיר - במשך שבוע ייסגר הכביש המוביל מבנייני האומה למרכז העיר. דיירי משכנות האומה מתנגדים לביצוע עבודות הקידוח בשעות הלילה. העירייה: "זו החלופה המהירה ביותר"

פורסם בתאריך: 26.2.18 09:29

במוצאי שבת, 3.3, יחלו עבודות הקידוח בפרויקט הגרנדיוזי בכניסה לעיר – במסגרת העבודות ייחסם לתנועה הכביש המוביל מבנייני האומה למרכז העיר, הנהגים יצטרכו להשתמש בדרכים חלופיות.

העבודות יתבצעו עד ליום חמישי, 15.3. בין ה-3-8 במרץ ייחסמו שדרות שז"ר בקטע שבין הצמתים נורדאו ושמואל ברוך (אגריפס). בימים הנותרים, בין ה-10-15 במרץ ייפתחו הצמתים מחדש, אך ייתכנו גם הפרעות תנועה מסוימות כחלק מהכנת האזור להסדר המערכתי שיחל מספר ימים לאחר מכן ב-15 במרץ.

בפרויקט הכניסה לעיר מציינים כי "בשבועיים אלה הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור במידת האפשר, ולהשתמש בדרכים חלופיות או בתחבורה הציבורית. נדגיש כי לקראת ההסדר המערכתי הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. בין הדרכים החלופיות: שדרות רבין, שדרות הנשיא השישי, רחוב היכל המשפט, שדרות הרצל".

"חסימת ציר שז"ר שבין נורדאו לאגריפס הינה הכרחית להתקדמות העבודות", מדגישים בפרויקט הכניסה לעיר, "שבסופן תהפוך הכניסה לעיר ירושלים למרכז התחבורתי המתקדם והגדול ביותר בישראל, לצד רובע עסקים ותרבות תוסס אשר יוסיף כ-60 אלף מקומות עבודה חדשים לבירה".

דיירי משכנות האומה ונחלאות מתנגדים למהלך, וטוענים כי נבחרה חלופה הגרועה ביותר מבין כל האפשרויות שנבחנו, כזו שלטענתם תדיר שינה מעיניהם במשך ימים ולילות. "העירייה מתכננת להתחיל בעבודות קידוח רועשות בכניסה לעיר, הצפויות להיות בעלות השלכות דרמטיות על איכות חייהם של תושבי אזור משכנות האומה, נחלאות והסביבה", כתב יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, במכתב ששלח בנושא לראש העיר ניר ברקת, ולמנכ"ל העירייה אמנון מרחב.

המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

במכתבו מציין לנג כי בתקופה האחרונה התקיים דו שיח חיובי בין התושבים לבין לשכת המנכ"ל ומשטרת התנועה, שבמהלכו נבחנו חלופות במסגרת העבודות הצפויות. "העברנו בקשתנו, ליישם את החלופה הפוגענית פחות מבחינת התושבים, והדגשנו כי עבודות רועשות בשעות הלילה, במשך שבוע ובסביבה שבה מתגוררים אלפי תושבים, אינה מתיישבת עם המציאות בשטח, ועלולה להיות בעלת השלכות בריאותיות פיזיות ונפשיות. לצערנו הרב, ובניגוד לכל התהליך שהתבקשנו לקיים, התבשרנו כעת כי התקבלה החלופה הגרועה ביותר מבחינת תושבי האזור".

הדמיית פרויקט 'הכניסה לעיר' (הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)

הדמיית פרויקט 'הכניסה לעיר' (הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)

בנוסף, כותב לנג כי טרם זכה להתייחסות מצד העירייה בנוגע לבקשות נוספות שהעלו התושבים, ושחשוב להתייחס אליהן במסגרת ביצוע העבודות. "מהלך אגרסיבי זה מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים בתקופה האחרונה שהתקבלו מבלי להתחשב בעובדה כי ישנן שכונות מגורים באזור, ותוך רמיסת איכות חייהם של התושבים", חתם יו"ר המִנהל את מכתבו, ודרש לאמץ את החלופה הקובעת כי העבודות יתקיימו לאורך היום, עם הפוגה בשעות הלילה.

אופיר לנג (צילום: פרטי)

אופיר לנג (צילום: פרטי)

 

כידוע, אחרי שנתיים שבהן נחפרו מנהרות מתחת לאדמה, עבור הקמת פרויקט רובע העסקים הגדול בכניסה לעיר – בשבוע הבא יחלו תושבי ירושלים להרגיש את העבודות על בשרם, באמצעות צמצום נתיבי תנועה והמון פקקים.

פרויקט הכניסה לעיר, שבהקמתו מושקעים 1.4 מיליארד שקלים, יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.

פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

מהעירייה נמסר: "ההפך הוא הנכון. העירייה בחרה את החלופה המהירה ביותר, שבמסגרתה יתקיימו העבודות במשך חמישה ימים בלבד, במקום כמה שבועות ארוכים ומתישים של עבודות, וזאת במטרה להקל על התושבים ולמנוע עד כמה שניתן את ההפרעה. אנו נמצאים כל העת בקשר עם תושבי השכונות, ולצורך כך הוקם מוקד מידע ונערך תיאום עם המשטרה ועם כלל הגורמים, כדי להקל ככל הניתן על התושבים. אנו מתנצלים על איˉהנוחות הזמנית וממליצים להיעזר באפליקציית וויז כדי להיערך מראש".

עוד נמסר מהעירייה כי "רובע העסקים המוקם בימים אלו בכניסה לעיר גדל פי עשרה ממרכז עזריאלי בתל אביב, ויהפוך בשנים הקרובות למרכז התחבורתי, העסקי והתרבותי הגדול בישראל, שיוסיף כˉ60 אלף מקומות עבודה חדשים לעיר. על מנת שכולנו נוכל ליהנות מתוצאותיו של אחד הפרויקטים החשובים בארץ, שיטיב עם התושבים ושיצעיד את ירושלים קדימה, על כולנו להתאזר בסבלנות והבנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיק

    לא נורא, בעיר בה אני גר בוצעו לפני כשנתיים עבודות תשתית בכבישים – במשך עשרה חודשים.
    העבודות בוצעו בכל לילה מ-22:00 עד 6:00 בבוקר, כולל קדיחות וכלים כבדים.
    הרעש היה איום ונורא, אבל התרגלנו (לפחות אני).
    תלוי איך לוקחים את זה.
    אם לוקחים קשה – בוכים.
    אם אומרים: שבוע ויעבור, אז השבוע עובר וזהו.
    שבוע זה באמת בטל בשישים

  2. יובל

    בכיינים. משדרגים לכם את העיר ומה שמפריע לכם זה שבוע שבועיים של סינג׳ורים

  3. יעל מההרים

    אם יעברו לעבוד רק ביום, הגהינום התחבורתי שיהיה כאן יימשך שבועיים ולא שבוע.

  4. קבלן שיפוצים

    לנג הזה נראה אחד שלא טבל אצבע במים קרים
    מה הוא רוצה שנסבול חודשים או שתהיה תקופה קצרה ורצופה שבה נסבול

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר