קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)
קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

האוניברסיטה העברית: סדרת הרצאות בנושא הטרדות מיניות

המרצה ליילה אלהוזייל, מנחה להעצמת נשים: "לא צריך לפחד להגיש תלונה נגד עברייני מין"

פורסם בתאריך: 13.3.18 19:54

עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. הנציבות למניעת הטרדה מינית באוניברסיטה העברית ארגנה סדרת הרצאות לעובדי הקבלן הפועלים בקמפוסים הר הצופים, ספרא (גבעת רם) ועין כרם.

כזכור, בשנים האחרונות עלו דיווחים אודות הטרדות מיניות שאירעו בין כותלי האוניברסיטה. במרץ 2017 פורסם כי חוקרת התלוננה שהותקפה ונשארה כפופה לתוקף. ביוני 2015 דווח כי מרצה הורחק עקב תלונה על הטרדה מינית. באותה השנה, אף נערכה הפגנה באוניברסיטה נגד הטרדות מיניות.

את ההרצאות העבירה המרצה ליילה אלהוזייל, מנחה להעצמת נשים ונערות במגזר הערבי והיהודי, שהסבירה לעובדים את ההבדלים המהותיים בין פגיעה מינית, הטרדה מינית, תקיפה מינית ואונס, ואת הנתונים הקשים לגבי הפגיעה במשק הישראלי בעקבות תקיפות מיניות במקומות העבודה, וענתה על שאלות הקשורות לדת המוסלמית ויחסה לאלימות במשפחה ובחברה.

קמפוס גבעת רם (צילום: דניאל בר און)

קמפוס גבעת רם (צילום: דניאל בר און)

"במהלך המפגשים שוחחנו ארוכות על החוק הישראלי ויחסו לעבירות מין, ואף על יחסי מרות בעבודה. הצגתי נתונים עדכניים לגבי שיעור הנשים שהוטרדו מינית בחברה הערבית, בעיקר במזרח ירושלים, שם המצב לא פשוט", סיפרה אלהוזייל.

עוד אמרה אלהוזייל: "הסברתי להם שעל פי ההערכות, ההפסד של המשק הישראלי בעקבות היעדרות נשים שהוטרדו מינית במקומות התעסוקה שלהן עשוי להגיע עד לכ-2 מיליארד שקלים. במילים אחרות, מי שמתעלם מהטרדה מינית או מעלים עין בעצם פוגע במדינה. מעבר לכך, סיפרתי לעובדים שתהליך הגשת תלונה במשטרה נעשה בסודיות ובאינטימיות, ושלא צריך לפחד להגיש תלונה נגד עברייני מין. היו כאלה שביקשו לדעת מה מערכת המשפט עושה כדי להגן על גברים שהוגשו נגדם תלונות שווא בגין תקיפה מינית. היה עובד ששאל מה יקרה אם נשים יטרידו אותו מינית. הובהר כי החוק הישראלי לא מבדיל בין גבר לאישה, ושבחברה הערבית יש לא מעט גברים שמוטרדים מינית על ידי נשים ושהחוק דואג להגן עליהם", סיפרה האלהוזייל.

 

סוזי זליגמן, נציבת תלונות לענייני הטרדה מינית באוניברסיטה העברית, הוסיפה ואמרה: "האוניברסיטה העברית משקיעה מאמצים רבים הן בהסברה והן בטיפול בתלונות בעברות מין. זאת הייתה הפעם הראשונה שביצענו הרצאות מעין אלו באוניברסיטה, ולאור הפידבקים החיוביים שקיבלנו מהמשתתפים נמשיך לקיימן גם בעתיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר