פיני עזרא, לורה ורטון (צילומים: מתוך אתר עיריית ירושלים, מולי גולדברג)
פיני עזרא, לורה ורטון (צילומים: מתוך אתר עיריית ירושלים, מולי גולדברג)

האזינו להקלטה: חבר מועצה מש"ס מנסה למנוע תקצוב אירוע בתיאטרון ירושלים. הסיבה: אין הפרדה מגדרית

נציג ש"ס דרש בישיבת ועדת הכספים שלא להעביר תקציב לאירוע לעולים חדשים בתיאטרון ירושלים לאחר שבמקום לא מתקיימת הפרדה מגדרית. לורה ורטון מסיעת מרצ הגיבה לו: "יש הפרדה מגדרית בבית כנסת, לא במרחב הציבורי ולא בשירות הציבורי ולא בשירותים שהעירייה נותנת"

פורסם בתאריך: 24.4.18 14:43

דיון בוועדת הכספים של עיריית ירושלים התגלגל לכדי סערה רבתי סביב יחסי חילונים-חרדים בעיר: בישיבה שהתקיימה אתמול, שני, דנה ועדת הכספים של העירייה בהקצאת תקציבים לאירועים עבור עולים חדשים בתיאטרון ירושלים. בשלב מסוים התגלגלו הדברים לכדי טענות של חבר המועצה פיני עזרא (ש"ס), לפיהן המוסד מדיר לכאורה את המגזר החרדי משעריו לאחר שבמקום לא מתקיימת הפרדה מגדרית בין נשים לגברים.



בהקלטה שהגיעה לידי "כל העיר" נשמע עזרא בדיון ועדת הכספים כמי שמבקש לבטל העברות כספים לתיאטרון, על רקע אותה הדרה, כדבריו. "בני המגזר החרדי לא זוכים לאירועים בתיאטרון", טען עזרא בדיון בוועדה. "לא יכול להיות שנתקצב במיליונים – כספים שהם גם של תושבים חרדים – מקום שמדיר את המגזר החרדי. כל עוד הם לא מתייחסים למגזר החרדי כשווה בן שווים, אני לא מוכן להמשיך להעביר להם כספים".



בתגובה לדברים ענתה לורה ורטון (מרצ), המשמשת גם חברת הנהלה בתיאטרון ירושלים: "אין שום הדרה של חרדים בשום מקום בעיר – יש בעיה של חרדים שמבקשים להפר את החוק שאוסר על הפרדה מגדרית. זה חוק מדינה". ורטון פנתה לעזרא והמשיכה: "אם אתה לא אוהב את המדינה, יש לך בעיה. התיאטרון מקיים את החוק, ולנקום בו כי הוא מקיים את החוק זו בעיה שלך אישית".

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

עזרא התעקש כי אין חוק כזה, מנגד, ורטון השיבה לו: "יש הפרדה מגדרית בבית כנסת, לא במרחב הציבורי ולא בשירות הציבורי ולא בשירותים שהעירייה נותנת. כל מה שהעירייה מעורבת בו – אסור שתהיה בו הפרדה. אם אתם לא אוהבים את זה, זו בעיה שלכם. להבדיל מכם אנחנו לא מבדילים בין אנשים, לא מדירים אף אחד, לא גזענים ולא פוסלים אף אחד, לא בגלל מגדר ולא בגלל שום דבר אחר".

פיני עזרא (צילום: מתוך אתר העירייה)

פיני עזרא (צילום: מתוך אתר העירייה)

בתום הדיון הסוער דרש עזרא מיושבת ראש ועדת הכספים, חגית משה (הבית היהודי), שלא להעביר כספים למוסד לפני שתתקיים ישיבה מסודרת בנושא זה. "לא ייתכן שהתיאטרון יקבל מאיתנו מיליונים, וידיר 42 אחוז מתושבי העיר", אמר עזרא. הדיון הסתיים בהצבעה לטובת העברת התקציב לתיאטרון עבור האירוע.

 

תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר