פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)
פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)

הכניסה לירושלים: למה מתנגדים תושבי משכנות האומה?

פורסם בתאריך: 2.2.17 12:36

תושבי השכונה היוקרתית בכניסה לעיר החלו להיאבק נגד הקמת חניון לאוטובוסים של התחבורה הציבורית סמוך לבית החייל, וזאת במסגרת פרויקט "הכניסה לעיר". התכנית עלתה לדיון בוועדת התכנון והבנייה לפני שבועיים ,שבה נכחו נציגי עירייה ונציגי השכונה, ואמורה לעלות לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. לפי התוכנית החניון יוקם ברחוב האלוף דוד שאלתיאל וצפוי להכיל עשרות אוטובוסים, שרובם יחנו במפלס תת קרקעי, כאשר במפלס הרחוב העליון ייבנה מגרש כדורסל לרווחת התושבים.

"מאות אוטובוסים ליד הבתים שלנו ובאזור בו פועלים גני ילדים יגרמו לזיהום אוויר גדול ולמפגע רעש בלתי נסבל", מציין יהודה אוליבה, תושב השכונה. "היה ראוי שיעשו משהו לטובת תושבי השכונה במקום לחשוב על תכנית שתפגע באיכות החיים בה. כתוצאה מהתנגדויות שהשמענו הוועדה החליטה לא להעביר כרגע את התכנית, לאחר שחברי המועצה הבינו שקיים כעס רב בקרב מאות תושבי השכונה".

מגרש החניה שבו צפוי להיבנות מגרש האוטובוסים. צילום: ארנון בוסאני

מחזיקת תיק תחבורה וחניה פלר חסן־נחום (ירושלמים) מדגישה ואומרת כי "מדובר בחניון אוטובוסים שצפוי לקום באזור הכניסה לעיר, ורובו יהיה תת קרקעי. החניון יכיל כ־39 אוטובוסים, שיתווספו ל־19 האוטובוסים בחלק העליון של החניון. במהלך הדיון הועלו טענות בנוגע לעומסי תנועה צפויים ולזיהום אוויר בסביבת החניון. ביקשתי לבחון שוב כיצד ניתן למצוא פתרון לנושא זיהום האוויר – בעיקר נוכח הקרבה של החניון לגן ילדים" .

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר אופיר לנג שיגר בנושא מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, שבו הוא מבהיר כי "התכנית כפי שהיא כיום עתידה להוביל למפגע סביבתי ותחבורתי, וכמו כן לפגוע קשות בכניסה לעיר בכלל ובתושבי משכנות האומה בפרט".

לנגד מוסיף ואומר השבוע כי "חשוב להבין שהמיקום המוצע יוביל לפגיעה דרמטית ומהותית ברמה סביבתית ותחבורתית באיכות חייהם של תושבי משכנות האומה, נחלאות, גני הילדים ומעונות היום הנמצאים באזור".

כזכור, פרויקט הכניסה לעיר, הנבנה בהשקעה כוללת של 1.4 מיליארד שקלים, כולל הקמת רובע עסקים שיתפרס על פני שטח של כ־211 דונם. הרובע מתוכנן להיבנות, כך לפי הצפוי, לפחות עד שנת 2,022 ואמור להוסיף עוד כ־40 אלף מקומות עבודה חדשים בירושלים, ולכלול 24 מבנים, מתוכם תשעה גורדי שחקים של 36 קומות ו־15 בניינים נוספים עד 10 קומות, ויפעלו בהם מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי, תרבות ועוד. ברובע יפעלו רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי להולכי רגל.

מפרויקט הכניסה לעיר נמסר: "פרויקט הכניסה לעיר יהפוך בשנים הקרובות למרכז העסקים והתרבות הגדול בישראל אשר יצעיד את ירושלים קדימה ויוסיף כ־40 אלף מקומות עבודה. כחלק מתכנית התחבורה, תוסדר ותופחת משמעותית כמות האוטובוסים החונים באזור, ביחס למצב הקיים היום ורוב האוטובוסים הניצבים היום בשטח הכניסה לעיר, יועברו אל חניון מרכזי חדש שייבנה מחוצה לה ושלא בסמוך לשכונות מגורים. תכנית כוללת זו תפחית באופן ניכר את זיהום האוויר התחבורתי באזור. לצד החניון המרכזי המרוחק, פעילות האוטובוסים העירוניים במרחב מחייבים מתן מענה בטיחותי ועל כן ייבנה חניון מעבר והתרעננות, בשטח הממוקם על ציר תנועה ראשי ברובע ואינו מצוי בתוך שכונת המגורים (משכנות האומה). כמו כן, רובם של עשרות האוטובוסים הבודדים בחניון זה, יפעלו במפלס התת קרקעי המקורה ובמפלס הרחוב העליון ייבנה מגרש כדורסל לרווחת התושבים בשכונות הסמוכות".

ממשרד התחבורה נמסר: "מדובר בחניון המיועד לשימוש תפעולי של התחבורה הציבורית. החניון אינו מחליף את חניון אוטובוסים הסמוך לבנייני האומה. יודגש, כי ללא החניון הסמוך לבית החייל, רמת השירות באזור הכניסה לעיר עלולה להיפגע קשות. נושא החניון יובא לדיון בוועדה המחוזית ולתושבים תינתן אפשרות להביע את התנגדותם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר