רכבל לעיר העתיקה (סרטון הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)
רכבל לעיר העתיקה (סרטון הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)

עוד צעד בדרך להקמת הרכבל לעיר העתיקה – אושרו 200 מיליון שקלים

הפרויקט, שצפוי לפעול ב-2021, יימתח על פני 1,400 מטרים - ממתחם התחנה לכותל

פורסם בתאריך: 14.5.18 17:58

עוד צעד לקידום פרויקט הרכבל לעיר העתיקה – לכבוד יום ירושלים ה-51: הממשלה אישרה אתמול, ראשון, תקציב של 200 מיליון שקלים לטובת הקמת פרויקט הרכבל התיירותי. הרכבל יחצה את גיא בן הינום וימשיך לכותל. סך זמן הנסיעה צפוי לקחת כ-4.5 דקות בלבד.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כזכור, ביום ירושלים בשנה שעברה, בחגיגות ה-50 לאיחוד העיר, אישרה הממשלה את יציאת הפרויקט לדרך עם תקציב תכנון של 15 מיליון שקלים ממשרד התיירות. כעת אישרה הממשלה, כאמור, את ההשקעה הנוספת, מתקציב 2018‾2020.



בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב: "פרויקט הרכבל מהווה אבן דרך משמעותית בקידומה של ירושלים וחיזוק מעמדה כבירת תיירות עולמית כדי להגדיל באופן משמעותי את התיירות הנכנסת למדינה ולחזק את כלכלתה. הרכבל יהווה גם אטרקציה תיירותית ייחודית שממנה ניתן יהיה לצפות מהגובה על ירושלים ואתריה הייחודיים, ויחזק וייפתח את מוצר הלילה התיירותי של העיר, תוך כדי נסיעת הרכבל. כמו כן, הרכבל יאפשר להתגבר על קשיי הנגישות  של תיירים המבקשים להגיע לעיר העתיקה. רכבל מהסוג הזה פועל בהצלחה רבה בערים בעולם, ומהווה גורם משיכה משמעותי לעיר".

אורך המסלול המתוכנן של הרכבל הוא 1,400 מטרים, והוא ינוע ממתחם התחנה, דרך הר הזיתים ועד לשער האשפות שבחומות העיר העתיקה. לרכבל מתוכננות ארבע תחנות, בין היתר בהר ציון ובמרכז המבקרים קדם שבעיר דוד. מסלול הרכבל יעבור ברובו בשטח בבעלות ציבורית.

כפי שניתן להבין, להקמת הרכבל ישנן התנגדויות. חלקן מצד הירוקים, אך לא רק. מתנגדים אחרים טוענים כי הפרויקט יפגע בנוף האורבני, כמו כן, זה לא יפתור את בעיית הפקקים שתיווצר באזור מתחם התחנה. כמו כן, מיקומו שנוי במחלוקת – במסגרת הפרויקט יוצבו עמודי הרכבל במזרח העיר והקו עצמו יעבור מעל האזור. בתוך כך, עדיין לא ברור האם הרכבל יפעל בשבתות עבור הציבור החילוני בארץ והתיירים הרבים הפוקדים את העיר.


כשרות צהר בדרך לשבור את מונופול הרבנות בירושלים

עלות כביש הגישה החדש לשגרירות ארה"ב: כשישה מיליון שקלים


ממשרד התיירות נמסר כי ירושלים היא אחד העוגנים התיירותיים המרכזיים בישראל, וככזו משרד התיירות ממקד מאמצים מגוונים בה, מבחינת תשתיות, שיווק ופיתוח המוצר התיירותי. "הרכבל יכול להוות גורם נוסף לעידוד התיירות לירושלים ולפתרון תחבורתי למבקרים ולתיירים הפוקדים את העיר, ויהיה בו חיסכון ויעילות", אומרים אנשי המשרד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר