בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה, משה כחלון, זאב אלקין (צילומים: אוליבייה פיטוסי, ארנון בוסאני, אלכס קולומויסקי)
בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה, משה כחלון, זאב אלקין (צילומים: אוליבייה פיטוסי, ארנון בוסאני, אלכס קולומויסקי)

הם מפחדים? שרי הממשלה סירבו לאשר החלטה להעברת היחידות הארציות לירושלים

הצעת ההחלטה שהגישו השרים זאב אלקין ומשה כחלון נדחתה, כשהשרים טענו כי הסנקציות שהוצעו בה קשות מדי. במשרד ירושלים ומורשת זועמים

פורסם בתאריך: 19.5.18 10:35

יום ירושלים ה-51, שצוין בהתרגשות גדולה ובשלל טקסים במהלך השבוע האחרון, היה אמור להביא איתו החלטה חשובה מאוד לעתיד העיר – החלטת ממשלה ממשית ובעלת שיניים נועצות וחדות בנוגע להעברת היחידות הארציות של משרדי הממשלה לירושלים. אלא שלמרות הדיבורים על הצורך בירושלים חזקה, ההצעה הזו נפלה כששרי הממשלה סירבו לקבלה תוך שהם טוענים שהסנקציות המוצעות בה קשות וחמורות מדי.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כן, זו לא טעות, דווקא בשבוע שבו נחנכה שגרירות ארצות הברית בירושלים, סירבה ממשלת ישראל לקבל החלטה להעביר את היחידות הארציות שלה לעיר. במקום זאת הוחלט לדחות את ההצעה שהגישו שר ירושלים ומורשת זאב אלקין ושר האוצר משה כחלון ב-30 יום וזאת בכדי להקל את הסנקציות שיוטלו על היחידות הממשלתיות שלא יעברו לעיר.

הסיפור, כידוע, נמשך כבר שנים רבות. למעלה מעשור. כבר ביום ירושלים בשנת 2007 קבעה הממשלה דאז כי כל היחידות הארציות של משרדי הממשלה יעברו לעיר הבירה עד שנת 2015. אלא ששנה לפני הדד ליין, בשנת 2014, התקבלה החלטת ממשלה שדוחה את מעבר היחידות לעיר עד לחודש מאי 2019. ולא בכדי. המצב בפועל הוא שנכון ליום ירושלים 2018, רק 10 יחידות ממשלתיות מתוך 133 עברו לפעול בעיר.

גם דוח מיוחד שפרסם מבקר המדינה יוסף שפירא לכבוד יום ירושלים השבוע מתייחס לנושא. בדוח שפרסם המבקר שפירא הוא קובע כי בפועל רק 2 אחוזים מעובדי החברות הממשלתיות עובדים מירושלים. על מנת לסבר את האוזן, מדובר על כ-1,300 עובדים מתוך כ-56,000.

בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עוד נכתב בדוח כי סירובם של משרדי הממשלה לעבור לבירה גורם לבזבוז של מאות מיליוני שקלים. כזכור, בניין המשרדים החדש, ג'נרי 2, בקריית הממשלה בירושלים, עומד ריק מאז הקמתו. עלות בנייתו נאמדת בכ-360 מיליוני שקלים. מועד אכלוס הבניין נקבע ל-2017, אולם נדחה מאז מספר פעמים.

כאמור, מי שהוביל את המהלך האחרון להטלת סנקציות חמורות על היחידות הממשלתיות שלא יעברו לירושלים הוא שר ירושלים ומורשת אלקין בשיתוף שר האוצר כחלון. השניים הגישו ביום ראשון האחרון הצעה מפורטת בנושא, אך כאמור, שרי הממשלה השונים התנגדו לה בנחרצות וטענו כי הצעת ההחלטה אינה מעשית והסנקציות שבה חמורות מידי.

בין הסנקציות שהוצעו על ידי השרים אלקין וכחלון: משרד ממשלתי שלא יתקצב את המעבר בהתאם ללוחות הזמנים – לא יזכה לגידול בתקציבו בשנת התקציב העוקבת; גביית דמי שכירות כפולים מיחידה אשר הוקצו לה משרדים בירושלים, ולא ביצעה את המעבר; הנחיית חשבי המשרדים להקפיא את התקציב הגמיש של המשרדים המתעכבים במעבר ועוד.

 

בעקבות התנגדות השרים הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את השר אלקין להגיש הצעה חדשה בתוך 30 יום, אולם גורמים שונים במשרד ירושלים ומורשת טוענים שאין שום סיבה לעשות זאת. לדבריהם, "אם לא יהיו להחלטה שיניים בדמות סנקציות חמורות על משרדי הממשלה המצב הקיים יימשך. הרי קיימות החלטות ממשלה קודמות בנושא ולמרות זאת המעבר לא בוצע. הצעת החלטה חדשה ללא כל שיניים תהפוך גם היא ללא רלוונטית. בכל מקרה, חשוב שכולם יזכרו שבשלב זה הצעת הממשלה הקודמת, זו שקובעת כי על יחידות הממשלה לעבור לעיר ירושלים עד חודש מאי 2019 עדיין בתוקף".

מהעירייה נמסר: "הממשלה לא החליטה שלא לקבל את המתווה החדש, אלא ביקשה ארכה של 30 יום למצות את הדיון".

ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר