אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)
אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

אושר: העירייה תקבל 630 מיליון שקלים לבניית אלפי כיתות לימוד

לאחרונה התקבל בעירייה אישור משרד הפנים להעברת הסכום, במסגרת הלוואה כוללת של מיליארד שקלים. הכסף יופנה לבניית 5,000 כיתות לימוד ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 8.7.18 17:20

מאות מיליוני שקלים לטובת הקמת אלפי כיתות במערכת החינוך בעיר: עיריית ירושלים קיבלה בשבוע שעבר את אישור משרד הפנים לקבלת הלוואה בסך 630 מיליון שקלים, לבניית אלפי כיתות לימוד חדשות החסרות בירושלים בכל המגזרים. סכום זה מצטרף להלוואה שכבר אושרה ונלקחה בתחילת 2018, בסך 370 מיליון שקלים, ובכך הוא משלים הלוואה כוללת של מיליארד שקלים שנטלה העירייה לטובת בניית כיתות הלימוד.

הלוואת מיליארד השקלים שנטלה העירייה מאפשרת תכנון ובנייה של כ-2,000 כיתות לימוד חדשות, כאמור – בכלל המגזרים בעיר. החלק הראשון של ההלוואה, מתחילת השנה, מאפשר לעירייה להתחיל בבניית 474 כיתות לימוד חדשות ובתכנון של 1,100 כיתות חדשות; 630 מיליון השקלים הנוספים יאפשרו את השלמת התכנון והבנייה של כ-2,000 כיתות לכלל המגזרים בעיר.

כזכור, הכסף הגיע דווקא ממשרד הפנים לאחר שמשרד החינוך ומשרד האוצר לא הסכימו לכך, במה שהעירייה הגדירה בזמנו כ"התנערות מאחריות" של שני המשרדים.

בעירייה מדגישים כי למרות הלוואת מיליארד השקלים, בירושלים יחסרו בחמש השנים הקרובות כ-5,000 כיתות לימוד לכ-100,000 תלמידים. לדברי העירייה, עובדי אגף החינוך ביצעו עבודת מטה חסרת תקדים וגיבשו תוכנית חומש לצמצום הפערים ולבניית כ-5,000 כיתות לימוד חדשות בירושלים בחמש השנים הקרובות.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בדיקות שערכו אנשי אגף החינוך בעירייה העלו כי בעוד הגידול הטבעי בעיר עומד על כ-186 כיתות בשנה, מתקצבת המדינה כ-60 כיתות בשנה בלבד. על פי המיפוי שערכה העירייה, חסרות בעיר יותר מ-4,092 כיתות: כ-366 כיתות במגזר הכללי, כ-2,054 כיתות במגזר הערבי וכ-1,672 כיתות במגזר החרדי.

תוכנית החומש שהוגשה מסכמת תהליך בדיקה מקיף שערכה העירייה, שבמסגרתו מופו הצרכים באופן מקצועי – הן למען סגירת הפערים והן לטובת המענה לגידול הטבעי. לצד זה הוערכו העלויות הנדרשות לצורך תכנון מוסדות החינוך החסרים ובנייתם, וניתנה הערכת משך הזמן שיידרש לכך. התוכנית כוללת את נתוני בינוי כיתות הלימוד בירושלים, את פעולות העירייה לצמצום המחסור בכיתות הלימוד, את ייעול התהליכים הפנים עירוניים והחוץ עירוניים, את הסרת החסמים הרגולטוריים, את המלצות העירייה ואת הצגת התוכנית עצמה – תוכנית עירונית רב שנתית לבינוי 5,000 הכיתות הנדרשות, שכבר הוגשה למוסדות השלטון ולגורמים הרלוונטיים על מנת שהמדינה תקצה את התקציבים הנדרשים לביצועה.

 

ראש העיר ניר ברקת: "בשם תלמידי ירושלים אני רוצה להודות לשר הפנים אריה דרעי על עמידתו לצד תלמידי העיר ועל השותפות החשובה והצמודה עם העירייה, שבזכותה יזכו תלמידי ירושלים לכיתות לימוד תקניות ונאותות. בחשיבה מחוץ לקופסה גיבשנו בעירייה תוכנית עבודה מוסדרת ומפורטת לפרטי פרטים לבניית כ-5,000 כיתות לימוד בהשקעה של תשעה מיליארד שקלים, שיצמצמו את הפערים הבלתי נתפסים ובלתי נסבלים של 100,000 תלמידים בבירת ישראל שאין להם כיתות לימוד תקניות. זהו תחילתו של מהלך היסטורי לתיקון עוול של עשרות שנים ואני מקווה שהמדינה תצטרף אלינו ותקצה את התקציבים הנדרשים לשינוי המציאות העגומה ותיקון העוול בן עשרות השנים, על מנת לתת לכל תלמיד בירושלים את התנאים הטובים ביותר ללמוד ולהצליח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרב דרעי תמיד היה תותח שעוזר לכולם ללא הבדלים!! כל הכבוד לניר ברקת שידע לפרגן!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר