השלט ברחוב הנטקה בקרית היובל - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
השלט ברחוב הנטקה בקרית היובל

ימי הביניים בקרית היובל: לאן נעלמו הילדות משלטי הרלב"ד?

בשלטי חוצות שנתלו ברחוב הנטקה בקרית היובל מופיעות דמויות של ילדים, ואף לא ילדה אחת. הרלב"ד בתגובה: "מדובר בתמונה ופרשנות מגמתית ולא נכונה"

פורסם בתאריך: 28.8.18 22:03

למרות מאבק ציבורי ארוך ומוצלח כנגד תופעת הדרת נשים וילדות משלטי חוצות ברחבי ירושלים – השבוע, לקראת פתיחת שנת הלימודים, נתלו בשכונה הפלורליסטית קרית היובל שלטים שבהם מופיעים ילדים בלבד. כעשרה שלטי הסברה לחציה בטוחה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נתלו בצומת הסמוך לרחוב הנטקה – באף אחד מהם לא מופיעה ילדה, רק ילדים לצד הכיתוב "ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד".



יש לציין כי מדובר בצומת מרכזי בקרית היובל בו עוברים ילדים מכלל המגזרים הלומדים בבתי ספר ובגני ילדים ברחבי השכונה. לעומת זאת, בחלק מהערים האחרות בארץ נתלו שלטים של הרלב"ד, שבהם נראים ילדים וילדות. העניין עורר שיח בפייסבוק מצד תושבים בשכונה, שזעמו על הדרתן של ילדות משלטי הרלב"ד בצומת, שבו עוברים ילדים וילדות מהמגזר הפלורליסטי ומהמגזר החרדי בשכונה.


השלט ברחוב הנטקה בקרית היובל - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

רחוב הנטקה בקרית היובל


כזכור, אין זו הפעם הראשונה שבה מודרות ילדות ונשים משלטי חוצות בעיר – לפני כמה שנים חברות אופנה ואגד בחרו שלא לפרסם דמויות של נשים על שלטי החוצות שלהן, מהחשש כי ישחיתו אותם. בין השאר הושחתו שלטים של תיאטרון החאן, תיאטרון ירושלים וארגונים רבים. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה גופים רבים בוחרים שלא להיכנע לבריונות מצד חרדים קיצונים, שמשחיתים שלטי חוצות ומפרסמים ברחבי ירושלים של שנת 2018 שלטי חוצות שבהן נראות נשים וילדות.

בתגובה וכמחאת נגד, פעילים בשכונה הוסיפו בעצמם לשלטים תמונות של ילדות. לורה ורטון, יו"ר סיעת מרצ, מציינת כי "הניסון להציג הדרה והשפלה של נשים כציווי דתי הוא מגוחך. מדבורה הנביאה ועד היום נשים משפיעות וישפיעו, והמחיקה שלהן לא תצליח. אסור לחברה הישראלית לקבל התנהגות אלימה זאת, המתאימה לעידן של חיים במערות של ציידים לקטים. שמחתי מאוד שמישהו 'תיקן' את התמונות המעליבות ומאחלת לכולנו שגם התרבות הזאת תתוקן".


מי שיפץ את השלט?

שלט הרלב"ד לאחר שיפוץ


גם המועמדת לראשות העיר רחל עזריה, יו"ר סיעת ירושלמים, התייחסה לנושא ומסרה: "נשים וילדות. זו הענקת פרס לקיצוניים. אני דורשת מהעירייה ומהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להתעשת מיד ולתלות בקרית היובל שלטים הפונים לילדות ולילדים כאחד. לא יכול להיות שרשויות המדינה משתפות פעולה עם ההקצנה הזאת. על כל ילדה ונערה ואישה צריכה לדעת, שהיא חלק מהמרחב הציבורי בירושלים".

מוריה מלכה, דוברת הרלב"ד, מסרה בתגובה: "הרלב"ד פועלת בנושאי הסברה באופן מותאם לאוכלוסיות השונות, בכדי שמסרי הבטיחות יועברו באופן הטוב ביותר, על פי המאפיינים השונים של ההיפגעות ושל אופי ההסברה המדוייק לכל אוכלוסייה, בכדי להציל חיים. השילוט שמופיע בפוסט נתלה בסמוך לשכונת בית וגן, מיקום עם ריבוי מוסדות לימוד חרדים ולכן המסר מותאם. תליית שלטי ההסברה העירוניים ובחירת מיקומם נעשה על ידי מטה הבטיחות העירוני ברשות המקומית ולא על ידי הרלב"ד. תשדירי ההסברה והקמפיינים הכלליים שלנו מופנים לנשים וגברים כאחד. אנו לא מתכוונים להיגרר לוויכוחים פוליטיים פנימיים בתוך העיר, לצערנו מדובר בתמונה ופרשנות מגמתית ולא נכונה וצר לנו שבנושא חשוב כמו בטיחות בדרכים, יש מי שמחפש מקום לפגם. הרלב"ד תמשיך לפעול במשימתה העליונה והיא הצלת חיים של כלל משתמשי הדרך במדינת ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חוסיני נגר

    לא למהירות מצד הנהגים ובמיוחד בערים–למען שלום הילדים לשמור מרחק כל הזמן–והחשוב ביותר ביום הראשון של גשם וואוו -המהירות אסורה כי הגביש ממש כמו שמן המכונית מתחלקת ולא יעזור שום בריקס

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר