עצרת מחאה נגד האלימות כלפי נשים, רחבת עיריית ירושלים בשבוע שעבר (צילום: אורן בן-חקון)
עצרת מחאה נגד האלימות כלפי נשים, רחבת עיריית ירושלים בשבוע שעבר (צילום: אורן בן-חקון)

הכניסה לעיר: הפגנה נגד אלימות כלפי נשים; הכביש נחסם לסירוגין

המחאה נגד אלימות כלפי נשים מתחדשת: בכניסה לירושלים, סמוך לגשר המיתרים, מפגינות ומפגינים חוסמים את הכביש לסירוגין; ארגון המורים השבית את הלימודים בתיכונים ל-25 דקות

פורסם בתאריך: 12.12.18 10:46

יממה לאחר הרצח של אימאן עווד בעכו, המחאה נגד אלימות כלפי נשים מתחדשת: כעת, בכניסה לירושלים, סמוך לגשר המיתרים נערכת הפגנה, וזאת לצד מקומות נוספים בארץ כמו צומת עזריאלי בתל אביב מרכז הכרמל בחיפה, בבאר שבע ובעכו. מפגינות ומפגינים חוסמים את הכביש ומשבשים את התנועה במקום. שוטרים הגיעו לאזור ומכוונים את התנועה לדרכים חלופיות.

מהמשטרה נמסר: "כמה מפגינים נמצאים בכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים ומשבשים את התנועה במקום לסירוגין. שוטרים שנמצאים במקום פועלים לשמירה על הסדר הציבורי והזרמתה של התנועה".

כמו כן, ארגון המורים השבית היום, רביעי, את הלימודים בתיכונים ל-25 דקות. יוזמות המחאה קוראות לשבות היום, רביעי, החל מהשעה 10:00 למשך 25 דקות – לציון 25 הנשים שנרצחו עד כה השנה.

יוזמות המחאה דורשות הקצאת 250 מיליון שקלים לטובת תוכנית הלאומי למניעת אלימות במשפחה – התוכנית אושרה לפני שנה וחצי, אך היא טרם מיושמת והכסף עדיין לא עבר לגורמי הרווחה.

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר ספרא (צילום: אורן בן-חקון)

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר ספרא, בשבוע שעבר (צילום: אורן בן-חקון)



כזכור, ביום שלישי שעבר נערכה ברחבת עיריית ירושלים עצרת מחאה גדולה, על רקע האלימות הגוברת כלפי נשים. המפגינות צעקו 'העם דורש צדק מגדרי'; 'ביבי ביבי תתעורר, דם נשים אינו הפקר'; ו-'רוצחים נשים וילדים איפה איפה השוטר'. בהפגנה השתתפו, כאמור, מאות אנשים – נשים וגברים כאחד, רבים מתוכם עובדי עיריית ירושלים. בעצרת דיבר ראש העיר הנכנס משה ליאון, שאמר: "האירוע הראשון שאני משתתף בו כראש עיר זה אירוע המחאה נגד אלימות כלפי נשים. המספרים בלתי נתפסים. 24 נשים נרצחו. אסור בשום פנים ואופן להרשות לעצמנו רצח סיטונאי כזה. נשקיע בתקציבים במודעות ובהסברה. נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו. די לאלימות".

עצרת מחאה נגד האלימות כלפי נשים, רחבת עיריית ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

עצרת מחאה נגד האלימות כלפי נשים, רחבת עיריית ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר