הסופה הגדולה בירושלים, חורף 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הסופה הגדולה בירושלים, חורף 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שלג בסופ"ש בירושלים? ב"ירושמיים" מבהירים שמדובר בפייק ניוז: "מישהו הפיץ הודעה שקרית"

בשעות האחרונות מופצת בוואטסאפ הודעה שקרית על היערכות עירונית לקראת שלג בסופ"ש. בועז נחמיה מ"ירושמיים": "לא יירד שלג בסוף השבוע הקרוב"

פורסם בתאריך: 24.12.18 15:04

סוף שבוע לבן בירושלים? נשמע כמו חלום, אבל אז זהו, שלא. אתמול, ראשון, בלילה הופצה ברשת וואטסאפ הודעה שקרית על מזג אוויר סוער המלווה בשלג, העתיד לרדת בסוף השבוע הקרוב בעיר. בהודעה, שנחזית להודעה מטעם עיריית ירושלים, נכתבו הוראות מפורטות להיערכות לקראת סוף שבוע של שלג, תחת הכותרת "ירושלים נערכת לשלג".



תחזית ירושמיים המלאה לשבוע הקרוב


בועז נחמיה, מייסד ומנהל אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת', מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "הסיפור עם ההודעה שמתריעה בפני שלג היא שקרית. מדובר במישהו בודד שהפיץ הודעה שקרית. זו הודעה ישנה של העיריה שפורסמה כנראה לפני 4-3 שנים. למי ששם לב – אין בכלל תאריך בהודעה, זה לא מצוין". נחמיה מבהיר כי "לא יירד שלג בסוף השבוע הקרוב בירושלים".

נחמיה מוסיף כי "ישר שמזכירים את המילה 'שלג', שולחים הרבה הודעות. מודעת השלג פורסמה על ידי אדם בודד, היא אינה נכונה ושקרית בהחלט".


המודעה השקרית שהופצה בוואטסאפ


כזכור, בדצמבר 2013 היתה בירושלים סופה נדירה בעוצמתה – בירושלים נערמו כ-70 ס"מ של שלג. בסופה זו נרשמו מפגעים ברחבי העיר – עצים קרסו, כבישים הושבתו, בתי הספר לא פעלו כמה ימים ושכונות שלמות נותקו מאספקת החשמל כשבוע ימים. חיילי צה"ל הגיעו לירושלים וסייעו באספקת מזון וציוד לחימום לנזקקים, קשישים וילדים. כמו כן, נגמ"שים הוזעקו לפלס את כביש היציאה מהעיר שהיה חסום לתנועה.


בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)

בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)


אז מתי באמת צפוי להיות שלג בירושלים? נחמיה אומר היום, שני, ל"כל העיר" כי כרגע לא ידוע אם נזכה השנה לשלג. "רק כשבוע מראש אפשר לצפות שלג ולקבל אינדיקציה להיתכנות", מסביר נחמיה, "אבל, באופן וודאי ומוחלט לשלג אפשר לראות רק כשלושה ימים לפני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר