נועה אייל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
נועה אייל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

21 שנה אחרי רצח נועה אייל ז"ל: דניאל נחמני הורשע ברצח

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר, חמישי, את דניאל נחמני ברצח נועה אייל ז"ל, אך זיכה אותו מעבירת אונס; נחמני נעצר 16 שנה אחרי הרצח - ב-2014, בעקבות טכנולוגיה חדשה שמאפשרת איתור נאשמים בעזרת דגימות DNA של קרובי משפחה

פורסם בתאריך: 3.1.19 09:00

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר, חמישי, את דניאל נחמני ברצח נועה אייל ז"ל בירושלים לפני 21 שנים. הרכב השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן-פלדמן ומשה בר-עם זיכה את נחמני מעבירת אונס, אך הרשיע אותו במעשה סדום. נחמני נעצר 16 שנים אחרי הרצח, וזאת בעקבות טכנולוגיה חדשה, שמאפשרת איתור נאשמים על ידי בדיקות DNA של קרובי משפחה.




דניאל נחמני (צילום: ארנון בוסאני)

דניאל נחמני (צילום: ארנון בוסאני)


גופתה של אייל, בת ה-17, נמצאה ביער רמות בפברואר 1998. נחמני, בן ה-41, נעצר רק ב-2014, והואשם באונס, מעשה סדום ורצח. לפי כתב האישום שהוגש בנובמבר 2014 נחמני הגיע עם רכבו לתחנת האוטובוס בכיכר הדוידקה, שבה עמדה אייל ז"ל, והציע לה טרמפ לביתה ברמות. אייל בהתחלה היססה אך לבסוף הסכימה ונכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה נאשם נחמני כי סטה עם רכבו לכיוון יער רמות, ושם רצח אותה בברוטליות.



16 שנים וחצי חיפשה המשטרה אחרי הרוצח של אייל ז"ל. לאורך כל השנים האלו חי נחמני בשכונת גילה ובנה לעצמו חיים נורמליים, כשבמהלך השנים הקים משפחה ועבד במוסך בתלפיות. נחמני נעצר לאחר שחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת המחוז הצליחו להתאים את ה־DNA שלו לזה שנמצא על גופתה של אייל, לבצע איכון למכשיר הסלולארי שלו ולהתאים בין מכונית מסוג רנו משנת 1985, שהיתה בזמנו ברשות נחמני, לבין עדות של נהג מונית, שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח בכיכר הדוידקה.

עו"ד דני ויטמן ועו"ד ענת גרינבאום, מפרקליטות מחוז ירושלים, מסרו: "הרשעתו של נחמני מהווה ציון דרך במאבק העיקש של רשויות האכיפה אשר לא הרפו עד אשר איתרו את הנאשם והביאו להעמדתו לדין. נחמני הורשע בכך שנטל באכזריות את חייה של נערה צעירה אשר ביקשה לשוב לביתה. אנו מחזקים ידי בני משפחתה של נועה אייל ז״ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער, ומקווים שהרשעתו של הנאשם וחשיפת האמת תביא למזור כלשהו, נחמה פורתא, לבני משפחתה של נועה אייל ז"ל".

סניגורו של נחמני, עו"ד עופר אשכנזי מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר לאחר ההרשעה כי נחמני ממשיך לטעון לחפותו והוסיף: "אנו נלמד את החלטת בית המשפט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר