סגן הילה בצלאלי ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
סגן הילה בצלאלי ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

אסון הר הרצל: הוחמר עונשו של המהנדס – ירצה 9 חודשי מאסר בפועל

"רשלנות ברף הגבוה": בית המשפט המחוזי בירושלים החליט הבוקר, ראשון, כי אורן ורשבסקי, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי ז"ל, ירצה תשעה חודשי מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 6.1.19 10:16

הבוקר, ראשון, בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר בעונשו של מהנדס הבטיחות אורן ורשבסקי – שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאל ז"ל, שנהרגה במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל ב-2012. לפי החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, ורשבסקי ירצה תשעה חודשי מאסר בפועל, במקום שעות לתועלת הציבור.

בצלאלי ז"ל נהרגה ב־18 באפריל 2012, במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, לאחר שגשר התאורה שהותקן במקום קרס ופגע בה.

כמו כן, עוד אושר הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים – הסדר טיעון שנחתם עם יועץ הבטיחות יצחק צוקר, לפיו  עונשו יוחמר לשישה חודשי עבודות שירות במקום ארבעה חודשים. צגם סכום הפיצוי למשפחת בצלאלי הוגדל ויעמוד על 10,000 שקלים.



לפי החלטת בית המשפט המחוזי, ורשבסקי ידע כי המבנה בטקס הדלקת המשואות הוקם ללא תכנון הנדסי ולא התריע על כך לאף אחד מהגורמים. כמו כן, קבע בית המשפט כי ורשבסקי לא הבהיר את הסיכונים שנרשמו למבנה. "התוצאה לפיה הושת עונש של שרות לתועלת הציבור היא תוצאה שקשה עד מאוד להולמה. קל וחומר שכך שעה משדובר במי שקבע כי כשל במילוי החובות המוטלות עליו לאורך זמן במספר צמתי הכרעה חשובים ביותר".

בהמשך נכתב כי "כשלונו לא בא לידי ביטוי רק בהפרת חובת התכנון, אלא גם בהיעדר פיקוח כנדרש. כשלון מתמשך זה אינו שווה ערך לטעות מקרית וחד פעמית המביאה לאובדן חיי אדם, הוא בא לידי ביטוי בהימנעות עקבית מלפעול על פי חובתו החוזית והמקצועית שהביאה לכך – המתקן הוקם ועמד ללא תכנון וללא עיגון מתאים, תוך יצירת סיכון משמעותי לחיי אדם שהתמשש באופן כה טרגי ומצער. היה עליו להתריע בתרועה רמה ולא בלחש על האסון המתקרב ולא לשקוט ולא לנוח עד הסרת הסיכון. מדובר ברשלנות ברף הגבוה שתוצאותה היתה הרת אסון".

עו"ד דניאל מור, מפרקליטות מחוז ירושלים: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כאשר קבע פעם אחר פעם, בהכרעות בתיק זה, שמדובר ברשלנות כבדה שבוצעה בעת הקמת מבנה גדול מאוד, בלי יסודות בקרקע, כל זאת כשתחתיו מצויים אנשים. קביעות בית המשפט מעבירות מסר חשוב וברור לגבי האחריות המוטלת על כתפי העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות. אנו מבקשים להביע צער והשתתפות בכאבם של הוריה של הילה בצלאלי ז"ל ושל שני החיילים הנוספים שנפצעו באירוע ותקווה שהמקרה הקשה הזה יהווה תמרור אזהרה ויקבע אמות מידה להתנהלות מקצועית בתחום חשוב זה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר