עו"ד אשר אקסלרד (צילום: ניר קידר)
עו"ד אשר אקסלרד (צילום: ניר קידר)

יו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים עו"ד אשר אקסלרד ל"כל העיר": "יושבים בוועדה שופטי עליון, נבחרי ציבור, שרה, ח"כים. כמה כבר אפי נוה יכול להשפיע עליהם?"

פרשת אפי נוה | עו"ד אשר אקסלרד, יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, אומר בשיחה עם "כל העיר": "זו מערכת המשפט - צריך לשמור עליה מכל משמר"; "אותה שופטת נבחרה ברוב של 7 מתוך 8 חברי הוועדה"

פורסם בתאריך: 20.1.19 17:21

"המערכת המשפטית שלנו עוברת טלטלה לא פשוטה", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין עו"ד אשר אקסלרד. "אמון הציבור נפגע, אבל חשוב להבין שההליך לבחירת שופטים – זו השיטה היחידה שלנו והשיטה הכי טובה. החשדות שעולים מהפרשה הם חריגים, זה מקרה חריג שלא משליך על כל המערכת המשפטית. הפרשה הזו לא צריכה להכתים את כל מערכת המשפט".



לשכת עורכי הדין הירושלמית ברחוב שופן 1 בשכונת טלביה, שבדרך כלל מנומנמת – בימים אלה סוערת. שיחת היום, והלילה, בקרב עורכי הדין בלשכה היא על "פרשת מין תמורת מינוי" או בשמה האחר – "פרשת אפי נוה". כפי שפורסם, החשוד המרכזי במסגרת פרשת 'מין תמורת מינויים' הוא יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה – מהדמויות החזקות במערכת המשפט בארץ. נוה נחקר בחשד לשוחד מיני ולפגיעה בטוהר המידות – לפי חשד המשטרה נוה פעל לפני כמה שנים למינוי שופטת ובנסיון לקדם למינויו של שופט בבית משפט השלום לבית המשפט המחוזי – מהלך שנכשל. נוה נחקר במשרדי להב 433 ושוחרר למעצר בית. כמו כן, המשטרה ביצעה חיפוש במשרדו של נוה בלשכת עורכי הדין בתל אביב.


אפי נוה (צילום: עופר וקנין)

עו"ד אפי נוה (צילום: עופר וקנין)


בעקבות פרסום החשדות החמורים, נוה התפטר מתפקידו ביום חמישי שעבר. יחד עם זאת הבוקר, ראשון, נוה הגיש תלונה במשטרה על גניבה ופריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו. נוה טען כי העברת הטלפון הנייד שלו לכתבת גלי צה"ל, הדס שטייף, שחשפה את הפרשה, הפריצה למכשיר והשימוש בתכתובות האישיות שלו מהווים עבירה פלילה. נוה דרש באמצעות עורך דינו בועז בן צור לפתוח החקירה בנושא. אין זו הפעם הראשונה שנוה מסתבך – באחרונה הוגש נגדו כתב אישום על הברחת בת זוגו במעבר הגבול שבנמל התעופה בן גוריון.

עו"ד אקסלרד, 64, שמתגורר בפסגת זאב, משמש כיו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין כבר 12 שנה – זו הקדנציה השלישית שלו, וגם עבורו, לאחר שנים של עשייה בלשכה, הוא לא רגוע בעקבות פרסום החשדות החמורים, לדבריו, "אנחנו מוקיעים את הדברים ואת החשדות שיש, אני מקווה מאוד שבסוף יתברר שזה לא נכון".

עו"ד אקסלרד שב ומדגיש: "ברור שזה טלטל את המערכת, אפי נוה הוא קולגה שלי, וכל הדברים שפורסמו בשבועות האחרונים לא עשו טוב למערכת המשפט. מיוחסים לו יחסים אינטימיים, לפני שנבחר ליו"ר לשכת עורכי הדין. אותה שופטת נבחרה ברוב של 7 מתוך 8 מחברי הוועדה. יושבים בוועדה שלושה שופטי עליון, נבחרי ציבור, שרה, ח"כים. כמה כבר אפי נוה יכול להשפיע עליהם?".

עו"ד אקסלרד מבהיר כי "מי שמועמד להיות שופט עובר הליך מיון ארוך שנמשך קרוב לשלוש שנים – זו השיטה הנהוגה לבחירת שופטים, אין לנו דרך אחרת. לעומת שיטות אחרות בעולם זו השיטה הטובה ביותר. המועמדים נבחנים על ידי פסיכולוגים, בודקים אותם, בוחנים אותם – הם נמצאים בתנאי פנימייה מאוד קשים".

"זו מערכת המשפט היחידה שיש לנו", מוסיף ואומר עו"ד אקסלרד, "צריך לשמור עליה מכל משמר. אפשר למצוא בה פגמים, אפשר לבקר אותה, אבל לא צריך להכתים אותה, אחרת אנחנו באמת עלולים לאבד את הסדר החברתי. גם אם קרתה תקלה – זו תקלה. הוועדה לבחירת שופטים מצוינת, ויש לנו עורכי דין מצוינים ושופטים מצוינים".


"כשאנחנו מצליחים להחזיר לקשיש כספים שגנבו ממנו בשיווק אגרסיבי, זה שווה הכל"


חביליו על עלון הארנונה שהוציאה העירייה: "לא אשב בקואליציה שתדיר נשים"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עודד

    בושה וחרפה במקום להוקיע את המעשה מנסים להצדיק
    צריך לפרק את הלישכה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר