בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

התנועה לאיכות השלטון נגד עיריית ירושלים: יזם שהורשע בעבירות בנייה הוזמן לכנס עירוני בנושא תכנון

מחר, שני, יתקיים כנס של החברה העירונית עדן בנושא פיתוח ותכנון מרכז העיר. אל הכנס הוזמן, בין השאר, היזם לורנט לוי, שהורשע בעבירות בנייה שביצע בשנת 2013 בכיכר המוזיקה במרכז העיר. בתנועה לאיכות השלטון דורשים לבטל את השתתפותו

פורסם בתאריך: 27.1.19 13:58

התנועה לאיכות השלטון שיגרה הבוקר (ראשון, 27.1) מכתב לראש העיר משה ליאון, בדרישה לבטל את השתתפותו של היזם לורנט לוי בכנס בנושא תכנון של עיריית ירושלים, שיתקיים מחר (שני, 28.1). הסיבה: לטענת התנועה לאיכות השלטון אין זה ראוי שלוי ישתתף בכנס בשל הרשעתו בעבירות בנייה בשנת 2013.

יש לציין כי ראש העיר ליאון משמש גם כיו"ר החברה העירונית עדן, ועל כן הפנייה ממוענת אליו, כמו גם לחברת מועצת העירייה יוסי דייטש, מ"מ יו"ר חברת עדן, ולאלון שפייזר, מנכ"ל החברה.



במכתב ששלחה התנועה לאיכות השלטון נכתב, בין השאר: "התנועה רואה טעם לפגם בכך שעדן מצאה לנכון להזמין דווקא אדם שפועלו בתחום היזמות הנדל"נית רצוף "צפצוף" מתמשך על חוקי התכנון והבנייה ועל החלטות שיפוטיות, לייצג את סקטור היזמים בבמה ציבורית המאורגנת על ידה. כחברה עירונית הממומנת מכספי ציבור, ואשר אמורה לייצג את האינטרס העירוני והציבורי, מצופה מעדן להתייחס ברצינות ובחומרה הראויה להפרת חוקי התכנון והבנייה בריש גלי – בפרט כשההפרות האמורות נעשו במרכז העיר, אשר עדן אמונה על פיתוחו, ואשר הכנס המדובר נוגע בתכנונו העתידי".

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

במכתב מפורטים גם עבירות הבנייה שביצע לוי. כך למשל, בסעיף 4 של המכתב: "על פי המתואר בפסקי דין והחלטות שיפוטיות שונות, במסגרת פעילותו של לוי לשיפוץ "כיכר נחמן" בנחלת שבעה (אשר מכונה כיום "כיכר המוזיקה"), בשנת 2013, פלש לוי לשטח ציבורי וביצע בו עבודות ללא היתר. במסגרת הליכי האכיפה הואשם לוי בביצוע עבירות בנייה ללא היתר ובהפרת צו הפסקת עבודה, והורשע על פי הודאתו. בהמשך הוגשו כתבי אישום נוספים כנגד לוי, בגין עבירות בנייה נוספות במתחם".

בהמשך, בסעיף 5, נכתב: "אין המדובר במעידה חד פעמית או בהפרת חוק שולית וקלת ערך. בהחלטת ועדת הערר המחוזית בעניין כיכר המוזיקה, נכתב בהקשר להפרות החוק מצד מר לוי: 'הצדדים שותפים לעמדה כי מדובר היה במעשים חמורים'".

לורנט לוי (צילום: שלומי כהן)

בשל העבירות הללו דורשים, כאמור, בתנועה לאיכות השלטון לבטל את השתתפותו של לוי בכנס.

חבר המועצה יוסי חביליו: "מיד כשנודע לי הדבר ביום רביעי שעבר פניתי בדרישה לאלון שפייזר, מנכ"ל עדן, שיבטל את השתתפותו של לורנט לוי ושיזמין את נציגי המינהל הקהילתי וגם נציגות של הורי בית הספר הניסויי השוכן במרכז העיר. לא ייתכן שהעירייה, שאחראית על אכיפת הוראות חוק התכנון והבנייה, תתעלם מעבירות בנייה בוטות שבוצעו על ידי לורנט לוי. אם דרישתי לא תענה, אפנה לראש העיר משה ליאון".

העירייה בתגובה: "בניגוד לדברים שהועלו בפניה, לא מדובר בכנס אלא בסדנא מקצועית שעורך צוות עבודה משותף לחברת עדן ומנהל התכנון. לסדנא הוזמנו מספר גורמים – ביניהם גם נציגת המינהל הקהילתי שמייצגת את עמדת התושבים בנושאים תכנוניים. כמו כן הוזמנו יזמים אשר מקדמים היתרי בנייה משמעותיים באזור מרכז העיר ביניהם מר לורנט לוי. כל פרויקט או תכנית שחברת עדן יוזמת במרכז העיר עובר הליך שיתוף ציבור באמצעות המנהל הקהילתי וחברת עדן מממנת עבור המנהל הקהילתי איש ייעודי לנושא".

תגובת לורנט לוי תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר