אלעד יונה, אלעד מלכא (צילומים: פרטי)
אלעד יונה, אלעד מלכא (צילומים: פרטי)

הקרב הירושלמי על משבצת הצעירים בליכוד: אלעד יונה מול אלעד מלכא ראש בראש

האחד, פעיל נמרץ באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה וסמנכ"ל בחברת תיירות; השני, חבר מועצת עיריית ירושלים - היכרות עם המתמודדים על המקום ה-32 ברשימת הליכוד לכנסת

פורסם בתאריך: 29.1.19 17:31

כ-100 אלף מתפקדים יבחרו ביום שלישי הבא, 5.2, את רשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו ב-9.4. פרט לקרבות על העשירייה הראשונה והיוקרתית ברשימה, ניטש לו קרב לא פחות מרתק וחשוב – על משבצת הצעירים, ששובצה על ידי ועדת הבחירות של הליכוד במקום ה-32 ברשימה – המתנדנד על סמך הסקרים השונים שמתפרסמים חדשות לבקרים.



בין המתמודדים על משבצת הצעירים שתי דמויות מוכרות מאוד בנוף הירושלמי. האחד, אלעד מלכא, חבר מועצת העירייה מטעם סיעת התעוררות, והשני אלעד יונה, שמתגורר במעלה אדומים ומשמש כסמנכ"ל של חברת התיירות 'כנפי יונה'.

אלעד יונה (צילום: פרטי)

אלעד יונה, בן 35, רווק.
נולד, גדל ומתגורר גם כיום במעלה אדומים. האח הבכור מבין חמישה אחים. בוגר תואר ראשון בתקשורת, יחסים בינלאומיים ומדע המדינה מטעם מהאוניברסיטה הפתוחה, ופעיל נמרץ באגודת הסטודנטים של המוסד האקדמי. כיום משמש כסמנכ"ל בחברת התיירות כנפי יונה.

"אני מייצג את הדור הצעיר של ישראל, שברובו המכריע הוא בעל דמות ימניות ורוצה אג'נדה ימנית – כלכלית ומדינית", אומר יונה בשיחה עם "כל העיר". "כסמנכ"ל במגזר העסקי, הייתי שותף מלא להקמת חברה מצליחה, אבל חסמי הרגולציה והבירוקרטיה הבלתי נגמרים, מקשים מאוד על החברות במשק. קל וחומר שעל העסקים הקטנים והבינוניים.

"כתושב מעלה אדומים, בירת יהודה ושומרון, נושא החלת הריבונות על העיר בוער בי. הקפאת הבנייה כאן היא אסון. אסון לדור הצעיר, אסון להתיישבות, אסון לציונות. כשאבחר לכנסת, בשלב ראשון אקדם את החלת הריבונות במעלה אדומים ובשאר היישובים בשטחי C. יהודה ושומרון היא נחלת אבותינו ואין סיבה אמתית שלא להחיל את הריבונות בה ולבנות בה במלוא המרץ. לצד הגשמת החלום הציוני, תנופת בניה יהודית ביהודה ושומרון תהווה גם פתרון למצוקת הדיור שלנו, בני הדור הצעיר.

"בנוסף אדאג לתנאים נוחים יותר באקדמיה ליוצאי צבא והשירות הלאומי. כחבר וכפעיל באגודת הסטודנטים זיהיתי את תחושת האפליה שחבריי ואני חשנו. לצערי, אין סטודנט בארץ שלא חש את אותה תחושה. הסטודנטים הישראלים עושים מאמצים גדולים אחרי הצבא כדי להתקבל ללימודים, לממן אותם וגם להשיג ציונים מספקים, בשעה שלצדם יושבים סטודנטים מהמגזר הערבי שמקבלים הנחות משמעותית הן בצד הלימודי והן בצד הכלכלי. יש אנשים שמכנים את התופעה הזו אפליה מתקנת לאוכלוסיות מיעוט, אני מכנה את זה – אפליה נגד חיילי צה"ל. כשאבחר לכנסת, בעזרת ה', אפעל לבטל את האבסורד הזה".

למה צריכים מתפקדי הליכוד לבחור בך?
"מבחינתי, מחובתנו לבטא מדיניות ימנית בכל תחום בחיים. אין לנו זמן לבזבז ואין לנו סיבה להתנצל. העם אמר את דברו פעם אחר פעם ויאמר את דברו גם בבחירות הקרובות. הגיעה העת להטות את ההגה לכיוון הנכון – ימינה".

מה לא יודעים עליך?
אני "אגרונום" חובב. אני מגדל תבלינים וירק, אני כל הזמן משתדל ששדרג את שיטות הגידול וההשבחה של התוצרת".

אלעד מלכא (צילום: פרטי)

אלעד מלכא (צילום: פרטי)

אלעד מלכא, בן 33 נשוי ואב לשלושה ילדים.
חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת התעוררות. בעל תואר בכלכלה ובמדע המדינה באוניברסיטה העברית, עבד ככלכלן במשרד האוצר ולאחר מכן כחוקר בפורום קהלת וככתב באתר מידה. מנהל את האגודה לזכות הציבור לדעת – Israel's Media Watch, שעוסקת בפתיחת שוק התקשורת לתחרות. מרצה לכלכלה במכינות קדם צבאיות.הצטרף לליכוד ביולי 2005, כפעיל במשאל המתפקדים סביב ההתנתקות.

מלכא מוביל כיום ביחד עם חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) מהלך לשלול תושבות מפעילי טרור במזרח ירושלים, באמצעות פנייה לשר הפנים אריה דרעי. בין השמות שמהם מבקש מלכא לשלול תושבות: *שייח' נאג'ח בכיראת – מוכר בציבור כפעיל חמאס ונעצר בעבר; מאלכ בכיראת – שפוט ל 17 שנים בגין חברות בחמאס; עדנאן ע'ית – מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינאית; מחמוד אבו טיר ואחמד עטון – חברי המועצה המחוקקת מטעם חמאס ופעילים בארגון "מוראביטאת", שהוצא מחוץ לחוק.

למה צריכים מתפקדי הליכוד לבחור בך?
"אני המתמודד הצעיר עם הניסיון הציבורי הרב ביותר. עם יכולות מוכחות בקידום מדיניות ימין מבחינה כלכלית ומדינית. אני מאמין מאוד בכך שאנחנו צריכים להיות עם חופשי בארצנו. לממש את הריבונות שלנו בארץ ישראל ולהעצים את החופש האישי שלנו".

מה לא יודעים עליך?
"שלוש פעמים בחיים ניסיתי להיות צמחוני. הייתי רעב כל הזמן ונשברתי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר