השלכת פסולת בניין (צילום: רותם בטיטו, אגף האכיפה ושיטור)
השלכת פסולת בניין (צילום: רותם בטיטו, אגף האכיפה ושיטור)

האשפה שנערמת ללא פיקוח במזרח ירושלים: צעד ראשון לטיפול במפגעים

ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה השבוע תקציב הסברה ראשוני בסך שני מיליון שקלים, כשהמטרה היא להגביר את המודעות לשמירת הניקיון במרחב הציבורי. יחד עם זאת, בשכונות במזרח העיר טוענים כי "האשפה עדיין נערמת ברחובות ותשתיות הביוב לא מטופלות". העירייה: "אנו במגמת שיפור מתמשכת"

פורסם בתאריך: 28.2.19 08:27

במסגרת רפורמת הניקיון בשכונות מזרח העיר, השבוע אישרה ועדת הכספים של עיריית ירושלים הקצאת שני מיליון שקלים לטובת פעילות הסברתית. ההסברה תבוצע בפועל על ידי החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י).
רפורמת הניקיון במזרח ירושלים אושרה בהחלטת ממשלה בחודש מאי 2017, כשעל הביצוע בפועל אמונים עיריית ירושלים והמשרד להגנת הסביבה. סך כל התקציב לרפורמה, שכוללת גם טיפול בתשתיות הביוב, כ-170 מיליון שקלים.

למרות הקצאת המשאבים, מצב הניקיון והתשתיות במזרח ירושלים רחוק מלהשביע רצון, כך לפחות טוענים בשכונות מזרח העיר. לדברי רמדאן דבש, יו"ר מינהל קהילתי צור באהר: "התחושה היא שבנושא הטיפול בשכונות במזרח ירושלים יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. בפועל, האשפה עדיין נערמת ברחובות ותשתיות הביוב לא מטופלות והתושבים סובלים. ביקשנו מעיריית ירושלים שיכניסו גם אצלנו את הפחים המוטמנים, כמו שעשו בשכונה הסמוכה אלינו – ארמון הנציב, אבל בעירייה לא מסכימים. כנראה שהם מעדיפים לעבוד בשיטת הפלסטר רק כדי להראות שעושים משהו".

דבש מוסיף ואומר כי "אם ימשיכו שלא לספק לנו את מה התנאים הבסיסיים שמגיעים לנו, אנחנו נבנה מינהלת משלנו לשכונות מזרח ירושלים".



מהעירייה נמסר כי "רפורמת הניקיון במזרח העיר הינה תוכנית רב שנתית משותפת לעיריית ירושלים ולמשרד להגנת הסביבה. כדי להביא לשיפור הניקיון, נדרשים משאבים רבים ולעניין זה רתמה העירייה את הממשלה באמצעות המשרד להגנת הסביבה. ככלל, הקצאת המשאבים התשתיתיים – רכישת משאיות, כלי טיאוט ייעודיים, רכישת פחי אשפה וכו' – וההסברתיים חלים על המשרד להגנת הסביבה והתפעול השוטף במימון ובאחריות העירייה. התוכנית הינה רב שנתית והשינוי החל כשבחלקים רבים של מזרח העיר המצב השתפר ואנו במגמת שיפור מתמשכת. פעילות ההסברה מיועדת לתושבי מזרח העיר לפעולות של שיתוף ציבור ופעולות משותפות, שמטרתן להגביר את המודעות לשמירת הניקיון במרחב הציבורי. יצוין כי מקור המימון הוא המשרד לאיכות הסביבה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "החלטת ועדת הכספים של עיריית ירושלים לאשר ביצוע של חלק מפרק ההסברה ושיתוף הציבור, שמלווה את תכנית הפסולת הגדולה של מזרח ירושלים. יובהר כי האחריות המלאה והבלעדית בתחום התברואה בפן המעשי וההסברתי מוטלת על עיריית ירושלים, ובכלל זה טיפול בפסולת ביתית ובפסולת בניין. לאור הקושי של עיריית ירושלים בטיפול בנושא זה באזור מזרח ירושלים, החליט המשרד להגנת הסביבה להכין תוכנית סיוע במימון ממשלתי. מדובר במימון המגיע מהמשרד ומוקצה לעיריית ירושלים, כאשר ההחלטה בוועדת הכספים של העירייה מאשרת את העברת חלק מהמימון לזרוע ביצוע של העירייה – במקרה זה – החברה לפיתוח מזרח ירושלים".

עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה: "ב-28 למאי 2017 אישרה הממשלה את תוכנית מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה לשדרוג והקמת תשתיות סביבה בשכונות הערביות במזרח ירושלים (החלטה 2684). מטרת התוכנית היא לצמצם את הפער ברמת השירותים שמקבלים תושבי מזרח ירושלים לרמה המקובלת במערב ירושלים בנושאים: פסולת ביתית (אצירה ופינוי), תשתיות ביוב, פסולת בניין, שיקום מפגעים ופרויקטים לחינוך סביבתי. התוכנית מקצה למעלה מ-170 מיליון שקל, מהם כ-100 מיליון שקל מתקציב המשרד להגנת הסביבה. החלטת ועדת הכספים של עיריית ירושלים מקצה חלק מהתקציב שנועד להסברה ושיתוף הציבור, לצורך הטמעת השינויים באצירת ואיסוף פסולת ביתית. יצוין כי יישום התוכנית החל בשנת 2018 עם רכישת כלי אצירה וכלי רכב לאגף התברואה, בוצע פינוי פסולת בניין ושיקום של שני אתרים בשכונת עיסאוויה והוכנו תוכניות למערכת החינוך ולקהילה שיישומן בפועל יתחיל בשנה הקרובה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר