פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

המאבק על צביון פסגת זאב: תושבים מקימים ועד פעולה למניעת התחרדות השכונה

התושבים חוששים מהתחרדות השכונה והשבוע אף נערכה ישיבה מיוחדת בנושא במינהל הקהילתי. לטענתם, "יש מהלכים מדאיגים שתכליתם לשנות את האופי של פסגת זאב מחילוני-מסורתי לחרדי"

פורסם בתאריך: 27.3.19 08:28

האם שכונת פסגת זאב מתחרדת? תושבים בפסגת זאב פועלים בימים אלה להקמת ועד פעולה למניעת התחרדות השכונה. כך נודע ל"כל העיר".



לטענת התושבים, בחודשים האחרונים הם חשים במגמה לשינוי הסטטוס קוו בפסגת זאב, כשבין היתר הם מציינים כי הוקמו 3 גני ילדים חדשים למגזר החרדי. במקביל, כך לטענתם, מופעל לחץ על המינהל הקהילתי לפתוח חוגים נפרדים לאוכלוסייה החרדית. כמו כן, ל"כל העיר" נודע כי באחרונה התקבלה פנייה מעיריית ירושלים שבה התבקש המינהל הקהילתי לפרט את המענים הניתנים למשפחות החרדיות בשכונה.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בישיבת הנהלה מיוחדת שהתקיימה אתמול (שני) במינהל הקהילתי, החשש מפני התחרדות פסגת זאב הוצף על ידי התושבים. בישיבה עלה הצורך בהקמת ועד פעולה מיוחד בנושא, כשלדברי גורם במינהל פסגת זאב: "המינהל הקהילתי ימשיך לקדם את הנושא ביחד עם התושבים ועם העירייה".



בישיבה המיוחדת, שנערכה ביוזמת ובהשתתפות התושבים, עלה החשש מההתחרדות. אחד מהתושבים, שי נעמן, פעיל בולט ומוכר בשכונה, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "החלטנו על הקמת ועד למניעת ההתחרדות של פסגת זאב והמהלך בהתהוות. יש קבוצה גדולה של תושבים שהביעו נכונות להצטרף ובשבוע הקרוב אנחנו נתכנס ונבחר יו"ר. בישיבה במינהל הקהילתי התברר לנו כי ישנו לחץ גדול על חברי המינהל הקהילתי מצד גורמים חרדים בעירייה לתקצב אירועים וחוגים שיהיו ייחודיים רק למגזר החרדי. דבר כזה, חשוב להדגיש, יהווה הפרה בוטה של המצב כיום והוא מנוגד לצביון של פסגת זאב. במקביל, מופעלים לחצים גם בנושא הפעלת הבריכה בשבתות".

נעמן מוסיף ומדגיש כי "פסגת זאב חייבת לשמור על צביון פלורליסטי, שיבטיח שהשכונה תהיה מקור תעסוקה ובילוי לישובים מסביב. המבחן הראשון של המינהל ושל ראש העיר זה נושא הבריכה. שעות הפעילות ואופיין חייבות להיות תואמות לצביון של השכונה שהוא חילוני-מסורתי".


הבריכה החדשה בקאנטרי פסגת זאב (צילום: דוברות מינהל קהילתי פסגת זאב)

תהיה פתוחה בשבת? הבריכה בקאנטרי פסגת זאב (צילום: דוברות מינהל קהילתי פסגת זאב)


גורמים במינהל הקהילתי מציינים בשיחה עם "כל העיר" כי "הבריכה בפסגת זאב תפעל בשבת, אך יש מגמה ומהלכים מדאיגים שתכליתם לשנות את האופי של השכונה מחילוני-מסורתי לחרדי. אנחנו במינהל לא מבינים מדוע זה קורה".

מנגד, סגן ראש העיר ישראל קלרמן (יהדות התורה), מציין כי "התושבים החרדים רוצים לקבל את מה שמגיע להם כתושבי פסגת זאב. המינהל הקהילתי מספק לתושבים שירותים שונים אך לא למגזר החרדי. משום מה מספחים את האוכלוסייה החרדית בפסגת זאב לנוה יעקב, וזאת למרות שיש מאות משפחות חרדיות שמתגוררות בפסגת זאב. מגיע להם לקבל את אותם שירותים כמו לכולם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "המינהלים הקהילתיים פזורים בכל שכונות העיר ונותנים מענה לכלל התושבים. באופן טבעי, לכל קבוצה ומגזר יש צרכים ייחודיים ואנו שמחים ומשתדלים לשמוע את קולם הייחודי ולתת מענה ככל שניתן. באופן תדיר ויומיומי מגיעות לעירייה שאלות והארות לגבי השירותים הניתנים לתושבים, מקרב כל השכונות וכל המגזרים".

עוד מוסיפים בעיריית ירושלים: "בהמשך לשאלה על המענים הקיימים בפסגת זאב לציבור החרדי, השיב המינהל שפעילותו פתוחה לכלל הציבור. כפי שראוי שיהיה. איננו מכירים את הפניות הספציפיות לגבי הבריכה, החוגים או דוח שהתבקש המינהל להעביר ונשמח לעסוק בכך אם וכאשר הם יגיעו לשולחננו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. זה לא רק פסגת זאב

    זה כל העיר,שהופכת לחרדית,ובמקום שחרדים נכנסים,חילונים ומסורתיים,עוזבים את השכונה
    התהליך הזה מתרחש כבר שנים,ולבטח יתעצם עכשיו עם ראש העיר שנבחר על קולות חרדים ונשען על קואליציה חרדית
    ראש העיר יכול לדבר הרבה דברים ריקים על החזרת צעירים לעיר,אבל בפועל הכל מילים,בשטח אין מה לחפש בעיר הזו,עיר שהופכת לחרדית,הבעיה עם חרדים שלא ניתן לחיות איתם בשכנות.(מנסיון מוכח).
    גם אפשר לראות את זה בכל שכונה שנכנסו אליה חרדים,היה תהליך של עזיבה/בריחה של חילונים ומסורתיים.
    בקיצור,עיר שהולכת אחורה אות יותר נכון יורדת למטה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מקווה שפסגת זאב תתחרד עוד, ושכולם שם יחזרו בתשובה!

  3. אדם

    כתבה ממש פוגענית וגזענית. בואו נראה אתכם כותבים ככה על ערבים. בושה וחרפה שאתם מלבים אש בין אוכלוסיות כאילו שחרדים הןץם חייזרים.
    בכל מקרה זה גם לא יעזור לכם ויש דמוקרטייה כל אחד יגור איפה שליבו חפץ.

  4. דואג לירושלים חופשית

    זאת דקטטורה דתית. בלי לשים לב, תוך 20 שנה נווה יעקוב, רמות, רמת אשכול נהפכו לדתיות. אין שם כמעט אוכלסיה חילונית. עכשיו המטרה הבאה היא פסגת זאב. נשאלת השאלה אם אנשים לא עובדים ורק לומדים תורה כל היום אז איך הם קונים דירות?? אנחנו קורעים תחת עבודה יום יום על מנת לשלם משכנתה!! איך אפשר לקנות דירה בלי לעבוד?? תספרו לי את הסוד. נתנו לצערי את הרב ירושלים לדתיים. הם יחזירו את העיר כל כך אחורה. כפייה דתית. מסעדות בירושלים נסגרות בגללם. איפה פלורליזם??? איפה דמוקרטיה???

  5. דרווין

    חרדים הורסים כל חלקה טובה בעיר הזו. ראש העיר בובה של החרדים. השכונה אבודה מראש.
    ההשוואה לערבים מפגרת, כי ערבים הם לא פרזיטים שדורשים תנאים מיוחדים.

  6. חרדי שרוצה חיים טובים

    בושה וגזענות כחרדי עובד שמשלם בחודש בסביבות ה8000 ש"ח על מגורים ונקרע בעבודה ושומר על סביבה נעלבתי מהכללות באזור שלי דווקא חילוניים צעירים משאירים גלולות כלבים על אף שאנו מכבדים אותם מאד
    וחשוב לא בחרתי בליאון לא בראשון ולא בשני ועדיין כואב שיש אנשים מלאי שנאה שמפיצים שנאה ומדון

  7. ש"סניק גאה

    לא חרדים הבעיה .
    זו הליטאיות הזרם הליטאי האוכל חינם אלו שמחפשים לכבוש כל חלקה טובה.

    צאו מהחיים שלנו!!!!

  8. תושב הפסגה

    הביאו שם של משהו ששמו שי נעמן… מי זה בכלל מי הוא מאיפה הוא? ועוד שאלה איך משתמשים במבנה ציבורי לצורך תעמולת אדולף היטלר?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר