סמי עבד אלרחמן, בעלי חומוסיית אבו שוקרי (צילום: אמיל סלמן)
סמי עבד אלרחמן, בעלי חומוסיית אבו שוקרי (צילום: אמיל סלמן)

בעלי מסעדת אבו שוקרי המיתולוגית באבו גוש הלך לעולמו

בעלי חומוסיית אבו שוקרי המיתולוגית באבו גוש, סמי עבד אלרחמן, הלך לעולמו, בן 68 במותו. חברו מאיר מיכה, בעלי מסעדת "פינתי" סופד לו: "הוא מהראשונים שפתחו מסעדה באבו גוש, יש לו זכות גדולה בהתפתחות הקולינרית של האזור"

פורסם בתאריך: 28.4.19 09:52

אבל כבד ירד על אבו גוש: בעלי חומוסיית "אבו שוקרי" המיתולוגית, סמי עבד אלרחמן, הלך לעולמו ביום שישי, בן 68 במותו. אלרחמן היה מוכר לכולם בשם "סמי אבו שוקרי" – לפני כשבועיים הוא לקה בליבו בביתו, הובהל לבית החולים ונאבק על חייו, אולם ביום שישי האחרון הוא הלך לעולמו. אלרחמן הותיר אחריו חמש בנות ובן.

אלרחמן פתח את החומוסייה הראשונה שלו באבו גוש כשהיה בן 17, וזאת לאחר שעבד במסעדות במרכז העיר ירושלים ובעיר העתיקה. חברו מאיר מיכה, מבעלי מסעדת "פינתי", מספר ל"כל העיר" על ההיכרות רבת השנים: "הכרתי אותו כשהוא היה המלצר המיתולוגי שעבד במסעדת שמש בבן יהודה, והוא היה מהראשונים שפתחו מסעדה באבו גוש, יש לו זכות גדולה בהתפתחות הקולינרית של האזור. בזמנו אבו גוש היתה 'בית קברות', מי היה מאמין שאבו גוש תהפך למעצמה קולינרית. הוא הימר על המקום והצליח. אני בטוח שרוב ההצלחה הגדולה של אבו גוש זה בעקבות המסעדה שהוא פתח. בעקבותיו נפתחו מסעדות נוספות".

מסעדת אבו שוקרי של אלרחמן התפרסמה במהלך השנים גם על רקע העימות התקשורתי מול מסעדה נוספת באבו גוש, שנקראית אבו שוקרי. הקרב על הסועדים היה סוער, כשכל אחת מהמסעדות טענה שהיא מסעדת אבו שוקרי המקורית.



מיכה מספר כי עד היום הוא היה נוהג ללכת ולאכול אצל אבו שוקרי: "אני תמיד הייתי נוסע אליו , נכנס לחומוסייה וחוזר לירושלים – מה שנקרא 'ריגול תעשייתי'. הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של אבו גוש כאזור של מסעדות טובות".


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר