הכניסה לעיר, גשר המיתרים (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

מסע הלוויה של "אדמו"ר השואה": חסימות באזור הכניסה לעיר ורוממה

בשעות הצהריים הלך לעולמו האדמו"ר מקאליב רבי מנחם מנדל טאוב, ניצול שואה שהקדיש את חייו להנצחת זיכרון השואה; מסע הלוויה, שבו צפויים להשתתף רבבות, ייצא בשעה 17:00 מרוממה עד להר המנוחות בגבעת שאול. כבישים ייחסמו לתנועה

פורסם בתאריך: 28.4.19 15:49

ברוך דיין אמת: לפני שעה קלה נפטר האדמו"ר מקאליב, רבי מנחם מנדל טאוב ז"ל, בביתו שברחוב חנה ברוממה. בן 96 היה במותו. האדמו"ר מקאליב היה מוכר בציבור הכללי והחרדי "כמפעל הנצחה של איש אחד" והקדיש את חייו לזיכרון השואה. האדמו"ר הינו ניצול שואה, שעבר אז עינויים קשים שהותירו על גופו סימנים, ובין השאר מנעו מזקנו לצמוח.

האדמו"ר מקאליב נחשב לאחד מגדולי מנציחי השואה. תחת הכותרת "שמע ישראל" – נדר שליווה אותו מאז אושוויץ – הוא תיקן אמירת 'שמע ישראל' בסיום כל תפילה לזכר הנספים, וכמו כן מעודד אמירת 'שמע ישראל' כזכר לגבורתם הרוחנית של הנספים בשואה למען קיום תורה ומצוות – דבר שלדבריו אינו בא לידי ביטוי מספק במיזמי ההנצחה הממלכתיים.


האדמו"ר מקאליב, רבי מנחם מנדל טאוב ז"ל (צילום: Yeshivatitri)

האדמו"ר מקאליב, רבי מנחם מנדל טאוב ז"ל (צילום: Yeshivatitri)


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אומר על פטירתו של האדמו"ר מקאליב ז"ל: "קיבלתי בצער את הבשורה על פטירת 'אדמו"ר השואה', שסבל עינויים בהיותו אסיר באושוויץ והקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל. מפעלי הזיכרון שלו עומדים לנגד עינינו".



מסע הלוויתו של האדמו"ר ז"ל יחל בשעה 17:00 מבית מדרשו שברחוב חנה ברוממה. מסע הלוויה יעבור דרך דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא ומשם לחלקת הרבנים בהר המנוחות, שם ייטמן. בהלוויה צפויים להשתתף רבבות.

בשל מסע הלוויה צפויים החל מהשעה 17:00 חסימות ועומסי תנועה בכבישים הבאים: 

שפע חיים
אוהלי יהושוע
ראשון לציון
פתח תקווה
מ"ג
גבעת שאול לכיוון הכניסה להר המנוחות.

הרחובות יפתחו לתנועה בהדרגה עם מעבר מסע הלוויה. צפויים עומסים ושיבושי תנועה כבדים באזור הרחובות הללו וכן יחסמו רחובות סמוכים המובילים אליהם. כמו כן צפויים עומסי תנועה בכבישים 1, 443 המובילים לכניסה/יציאה מירושלים.

עקב מעבר מסע הלוויה בכניסה לעיר, הכניסה לירושלים תחסם והתנועה תופנה לכיוון כביש 9 הארזים. ליוצאים מירושלים, התנועה תופנה דרך כביש 9 הארזים \ 443 \ בגין דרום.

ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות. ציבור המבקש להגיע למסע הלוויה מתבקש לעשות כן על גבי תחבורה ציבורית.

במשטרה מציינים כי במטרה לשמור על בטיחות המלווים חובה להישמע לכללים הבאים: להישמע להוראות השוטרים והסדרנים. הוראות אלו נועדו לשמור על חייכם; להימנע מלהגיע עם ילדים קטנים למתחם ההלוויה; להתרחק ממקומות מגודרים; אסור בשום מקרה לטפס/ להתלות על רכב בתנועה כולל על רכבי חירום והצלה; אין לטפס על גדרות, מבנים, תמרורים ועמודי חשמל; חל איסור מוחלט לעלות על גגות בניינים – המשטרה תגיב באפס סובלנות כלפי מעשים אלו היכולים לסכן חיי אדם; יש להתרחק מהרכב המוביל את המנוח ולא להידחק לקרבתו ישנה סכנת חיים; חל איסור מוחלט להטיס רחפנים; כמו כן ניתן לקבל מידע נוסף שאינו חירום במוקד 110 של משטרת ישראל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר