נחמה ריבלין ז"ל (צילום: דוברות בית הנשיא)
נחמה ריבלין ז"ל (צילום: דוברות בית הנשיא)

ראש העיר משה ליאון סופד לנחמה ריבלין ז"ל: "היתה מופת לעם שלם"

"מרכינים ראש ומצטערים צער רב על לכתה בטרם עת". ראש העיר משה ליאון סופד לנחמה ריבלין, רעיית הנשיא, שהלכה הבוקר לעולמה

פורסם בתאריך: 4.6.19 11:20

"הגברת ריבלין היתה מופת לעם שלם, בחום האנושי, ביחס המחבק ובאהבה לאנשים. כולנו מרכינים ראש ומצטערים צער רב על לכתה בטרם עת", כך מסר לפני זמן קצר ראש העיר משה ליאון לאחר היוודע דבר מותה של נחמה ריבלין ז"ל, רעייתו של נשיא המדינה ה-10 ראובן (רובי) ריבלין.

עוד נמסר כי "ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מביע את צערו העמוק ותנחומיו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, ומשפחתו על פטירתה של הגב' נחמה ריבלין. ראש העיר, מועצת העיר ותושבי ירושלים מרכינים ראש ומשתתפים בצער המשפחה".


משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)


נחמה ריבלין ז"ל הלכה לעולמה היום, שלישי, בגיל 74. בשנים האחרונות סבלה ריבלין ממחלת ריאות קשה – פיברוזיס ריאתי, המקשה על ספיגת החמצן בדם. היא עברה השתלת ריאה לפני שלושה חודשים. היא נפטרה בבית החולים בילינסון לאחר הסתבכות במצבה הרפואי.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ובני המשפחה הודו לצוות בית החולים על הטיפול, ולאזרחי המדינה שדרשו בשלומה. "תודת המשפחה שלוחה גם למשפחת חלבלי אשר תרמה לנחמה את ריאתו של בנם יאיר על אצילותם מעוררת ההשראה ועל המעשה המופלא שעשו", כך נמסר מבית הנשיא.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על מותה של נחמה ריבלין. "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של נחמה ריבלין. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".


נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל (צילום: אורן בן-חקון)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל בעת הלווייתו שנערכה ב-1.2.18 (צילום: אורן בן-חקון)


ריבלין נולדה במושב חרות בשרון, כשהיתה בת 6 אביה נפטר ואימה נותרה המפרנסת היחידה שעבדה לבד במשק חקלאי. היא התחנכה בבית הספר התיכון רופין, ולמדה באוניברסיטה העברית תואר ראשון בוטניקה וגנטיקה. ריבלין עבדה כמזכירה מדעית במכון למדעי החיים באוניברסיטה העברית. ב-1970 היא התחתנה עם ראובן ריבלין, ששנים אלו היה עורך דין צעיר ויו"ר קבוצת בית"ר ירושלים. לזוג נולדו שלושה ילדים: רן, ענת וריבי.

במהלך השנים ריבלין הקפידה לא להיחשף תקשורתית בעת פעילותו הפוליטית של בעלה במועצת עיריית ירושלים, בכנסת ובממשלה. בעת כהונתו של הנשיא ריבלין הקימה נחמה את חצר בית הנשיא – גינה קהילתית שמטרתה לחבר בני נוער לאדמה ולסביבה.

הלוויתה של נחמה ריבלין ז"ל תתקיים מחר, רביעי, 5.6, בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר