עיצובים של יעל רוזמרין, אקססוריז של גליה ששון, העיצובים של שירה גרופר - SHEEEBZ (צילומים: הילה שייר, דניאל שכטר, סטיילינג מרוות הקרוש, מיכל קדרי)
עיצובים של יעל רוזמרין, אקססוריז של גליה ששון, העיצובים של שירה גרופר - SHEEEBZ (צילומים: הילה שייר, דניאל שכטר, סטיילינג מרוות הקרוש, מיכל קדרי)

אופנת הקיץ הירושלמית: הגזרות, הצבעים והטרנדים החמים

שלוש מעצבות בגדים מצביעות על המגמות החזקות בתחום האופנה הירושלמית: צבעי פסטל או ניוד? פרחוני או גיאומטרי? ומהן הן חושבות על סוגיית המנומר?

פורסם בתאריך: 28.6.19 07:40

הקיץ אמנם כבר החל, אבל אף פעם לא מאוחר לסמן את המגמות, הצבעים והטרנדים המרכזיים של העונה. מעבר למה שניתן להבחין בחנויות ובתצוגות, מעצבות ירושלמיות עמן שוחחנו השבוע, מספרות אילו טרנדים אומצו בחום גם על ידי קהל המתלבשות (והמתלבשים) בירושלים.

"אפשר לראות היום הרבה מגוון", אומרת מעצבת האופנה הירושלמית יעל רוזמרין, "נקודות, פסים ותחרות לצד הסגנון הנקי, המינימליסטי והקווים הישרים והגיאומטריים. זה מראה די נצחי, ואפשר לראותו במיוחד עכשיו בקיץ. מבחינת צבעים אנחנו רואים הרבה בהירים, אפורים ופסטליים. לקראת ראש השנה נראה יותר ירוק וסגול מג'נטה, שנורא הולך. המנומר כמובן נשאר, על שלל גווניו. מבחינת גזרות אפשר לראות גזרות ישרות, רחוקות מהגוף. בדים נעימים, נעימים וטבעיים שמתאימים לאקלים הישראלי. חשובה מאוד איכות הבד, שיהיה נעים לגוף. וגזרה שתחמיא ל'נשים אמיתיות'".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)

העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)


רוזמרין היא דור תשיעי בירושלים, ועל הסגנון המקומי היא אומרת כי "בירושלים נמכרים דברים קצת אחרים בחנויות לעומת המרכז, ובדרום אני רואה גם סגנון אחר. למרות שאנחנו מדינה קטנה, יש הבדלים בסגנונות המקומיים. מה שכיף בירושלים זה שגם בקיץ יש אופנה של ז'קטים קלילים ועליוניות. בגדים פונקציונלים מבד דק ושרוול ארוך הם דברים מעולים בירושלים".



העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)

העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)


לדבריה, מגמה שניתן להבחין בה העונה בקרב קהל הדתיות והחילוניות כאחד היא בחירה בפריט אחד ולא שילוב של שכבות. "גם קהל הדתיות כבר לא מחפשות את כל השכבות אלא בדים נעימים, ופריט אחד שתופר את הכל", היא אומרת, "כך שלא צריך לשים בגד מתחת או מעל, לתפור או לחבר. זה לא היה בעבר. הן רוצות את הבגד שלם, ואם חסר להם כמה סנטימטרים בשרוול זה כבר פוסל את הבגד. אני מכבדת וחושבת על זה גם בעיצובים שלי ולכן יוצרת כמה אפשרויות של שרוולים".


העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)

העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)


מגמה שנמשכת העונה היא הדגש על נוחות ועל בגדים משוחררים יותר וצמודים פחות. "בגנון הבגדים שלי הוא גם כזה יותר 'לוס' ואוברסייז שמתאים לנשים כמוני", היא אומרת, "כשהתחלתי לעצב לפני שמונה שנים הייתי נשואה, ללא ילדים והבגדים שלי אז היו יותר צמודים. היום הסגנון שונה. עדיין נרצה שהבגד יהיה מחמיא וגם בד נוח שלא מתלכלך ולא בהיר מדי. אני באמת מאמינה ש'כשנוח לך את הכי יפה', ואני משתדלת להיות נאמנה לאג'נדה הזו".


העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)

העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)


אמנם הקיץ עוד לפנינו, אבל מעצבות האופנה כבר עם פנים קדימה – לסתיו הקרוב. "אני מוציאה קולקציה חגיגית לפני החגים עם קריצה סתווית", אומרת רוזמרין, "השנה החגים מתחילים בסוף ספטמבר וגולשים לסתיו, אז יש בדים עבים יותר, והגוונים הדומיננטיים הם חמרה, ירוק, סגול וכמובן – גם לבן".


העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)

העיצובים של יעל רוזמרין (צילום: הילה שייר)


מעצבת האופנה המשלימה שירה גרופר, בעלת המותג SHEEEBZ, מסמנת את הוורוד, ובעיקר את הגוון הוורוד-קוראל שנבחר כצבע השנה על ידי חברת פנטון העולמית, כצבע דומיננטי מאוד בקיץ הנוכחי. "מלבדו אפשר לראות גם הרבה גוון של מעין חרדל צהבהב שנמצא בכל מקום. יש הרבה ניודים, בז'ים, גוונים רגועים ומונוכרומטיים", היא אומרת, "צבעי הניאון גם עשו קאמבק, כמותם גם הדפס הטייד דייד, וגם הדפסי נקודות. מבחינת הבדים הג'ינס עדיין ממש חזק העונה ובעניין גזרות רואים הרבה שרוולים – גם כאלה מנופחים או מוגזמים אבל גם פשוט שרוולים. במכנסיים יש של מכנסי טייץ של רכיבה על אופניים, וגם מכנסי ברמודה, שבהם באותו אורך כמו הטייצים אבל רחבים יותר. בבגדי ערב אפשר לראות הרבה גוונים מטאליים ומבריקים, כסף וזהב".


עיצובים של מיכל קדרי

עיצובים של שירה גרופר – SHEEEBZ (צילום: מיכל קדרי)


לדברי גרופר, מעבר לגזרות ולצבעים, מגמות חזקות באופנה ברחבי העולם שמתחזקות גם בישראל הן כאלה הלוקחות בחשבון גם את תהליך הייצור, במודעות לכך שאינו מזהם את הסביבה ואינו פוגע בעובדים לאורך התהליך. "אנשים צורכים יותר אופנה שמתחשבת באיכות הסביבה, ומחפשים תהליכי ייצור פחות מזהמים", אומרת גרופר, "יש יותר מודעות, ואפשר לראות יותר שקיפות של שרשרת הייצור של הבדים וגם העדפה לרכישות של יד שניה וכדומה".


מטפחת ראש של מיכל קדרי

מטפחת ראש של שירה גרופר – SHEEEBZ (צילום: מיכל קדרי)

גרופר מיישמת בעצמה את הרעיון של תהליכים פחות מזהמים, כחלק מתהליך העיצוב קו האופנה המשלימה שלה. "'שרשרת המזון' של הבדים שלי מתחילה מכך שאני מעצבת שרוולונים, ונשארות לי שאריות של בד", היא אומרת, "מתוך חשיבה כיצד אני יכולה לעשות שימוש בבד הזה ולא לזרוק אותו, נולד הרעיון לייצר גם מטפחות".


עיצובים של מיכל קדרי

עיצובים של שירה גרופר – SHEEEBZ (צילום: מיכל קדרי)


האם יש מאפיינים ייחודיים לאופנת הקיץ בירושלים? גרופר מסכימה כי ניתן להבחין שהרשתות הגדולות מביאות בגדים מעט שונים לעיר. "רואים שיש הרבה התחשבות בקהל הדתי עם בגדים יותר צנועים ברשתות כמו זארה למשל", היא אומרת, "זה מתקשר גם למזג האוויר, שבירושלים האופנה בקיץ היא לאו דווקא רק של בגדים קצרים, תמיד יש צורך במשהו ארוך מעל. זה קשור למה שאני עושה – אופנה משלימה: עליוניות, שרוולונים וטייצים".


האקססוריז של גליה ששון (צילום: דניאל שכטר, סטיילינג מרוות הקרוש)

האקססוריז של גליה ששון (צילום: דניאל שכטר, סטיילינג מרוות הקרוש)


מעצבת האקססוריז ובעלת המותג 'פונגי' גליה ששון מספרת שהעונה יש דומיננטיות של צבעוניות עזה. "יש גם המון פרחוני", היא אומרת, "זה תמיד כיף שזה חוזר. מאז ומתמיד אהבתי צעיפים פרחוניים. אפשר לראות הדפסים עדינים סטייל 'בית קטן בערבה' או הדפסים יותר מודרניים ופראיים עם צבעוניות עזה, כולם כיפיים".


האקססוריז של גליה ששון (צילום: חנני הורביץ)

האקססוריז של גליה ששון (צילום: חנני הורביץ)


היא מוסיפה כי "תמיד באופנה ישנן מגמות סותרות, וזה נחמד שהן משלימות זו את זו. מעבר לצבעוניות יש גווני בז' רגועים, צבעי מדבר קרירים ולבנדר. מצד שני יש את העזים: הצהוב כאמל, אדום-כתום והרבה ורודים. אני משתמשת בכולם בעיצובים שלי".


האקססוריז של גליה ששון (צילום: דניאל שכטר, סטיילינג מרוות הקרוש)

האקססוריז של גליה ששון (צילום: דניאל שכטר, סטיילינג מרוות הקרוש)


בנוגע לאקססוריז, ששון מציינת כי ישנו דגש על אביזרים עם נוכחות. "אפשר לראות פריטים יותר ויותר גדולים עם סטייטמנט", היא אומרת, "עגילים, שרשראות וגם שילוב של הרבה סיכות לבגד ביחד, או סיכות ראש בסגנון הסבנטיז. מבחינת 'מאחורי הקלעים' של האופנה, אנשים חוזרים לחפש עבודות יד, כניגוד לאופנה המהירה. יש הרבה מאוד יוצרים בארץ שעוסקים בעבודות כאלה, ואנשים מחפשים את זה ומעריכים את העבודה האיטית עם תשומת הלב. משהו שיש סיפור מאחוריו. יש פה גם עניין של אקולוגיה וגם ניגוד לאופנה שהיא גנרית וזולה, לא רק מבחינת מחיר אלא גם מבחינת איכות. זה אמנם מבורך שיש אופנה זמינה לכל ולא רק למי שיש כסף בידו, אבל גם יש פניה לדברים שהם יותר אישיים, ייחודיים ומבטאים מלאכת כפיים".

 

האקססוריז של גליה ששון (צילום: חנני הורביץ)

האקססוריז של גליה ששון (צילום: חנני הורביץ)


על הסגנון המקומי אומרת גרופר כי "מה שמאפיין בעיני את ירושלים ומה שאני אוהבת בה זה המגוון האנושי, שממנו נגזרות גם דרכי התלבשות וסגנון אישי. יש פה הכל מהכל. יש הרבה בתי ספר לאמנויות וסטודנטים שסגנון הלבוש שלהם הוא ייחודי, או שוחרי אמנות שיש להם סגנון לבוש מוקפד וייחודי יותר. וזה היופי בירושלים. היא פחות נוהרת אחרי האופנה ואחרי הטרנדים אלא יותר פרקטית, אבל יש בה את הניצוץ הזה של המגוון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר