תחבורה ציבורית (צילום: מיכל פתאל)
אוטובוס בנתיב התחבורה הציבורית בכביש דרך חברון (צילום: מיכל פתאל)

ניצחו את המונופול: אגד תשלם 30,000 שקלים פיצויים לשני נוסעים בגין איחורים של אוטובוסים

שני נוסעים תבעו בבית המשפט את אגד בגין 25 מקרים, שבהם נרשמו איחורים ועיכובים בקווי האוטובוסים בירושלים; במסגרת הסכם פשרה שנחתם בין הצדדים השניים יפוצו בסכום הלא מבוטל

פורסם בתאריך: 18.7.19 10:54

שברו את המונופול: שני נוסעים שמתגוררים בשכונת גילה יקבלו פיצוי בגובה 30,000 שקלים מאגד, וזאת בעקבות שורה של איחורים ועיכובים באוטובוסים בירושלים. שני הנוסעים תבעו את אגד, ובמסגרת הסכם פשרה שנחתם בין הצדדים השניים כאמור יפוצו כספית בסכום לא מבוטל.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

שני הנוסעים, ביניהם עו"ד אייל כהן שייצג את עצמו ואת הנוסע השני, תבעו את האגודה השיתופית אגד בעקבות שורת איחורים של קווי אוטובוסים בירושלים. התביעה הוגשה בדצמבר 2017 לבית משפט השלום בירושלים. התביעה הוגשה בגין "איחורים מתמשכים בהגעת אוטובוסים בהתאם ללוחות הזמנים המהווים הפרה של רישיון ההפעלה שניתן לנתבעת (אגד) על ידי משרד התחבורה". כתב התביעה מגולל שורה של 25 מקרים שתועדו על ידי הנוסעים התובעים, ביניהם איחורים ועיכובים של קווי אוטובוסים 31 ו-32 המגיעים לגילה. הנוסעים צירפו לכתב התביעה את כל התלונות שהגישו למחלקת פניות הציבור באגד, סך הכל השניים הגישו את התביעה בסכום כולל של 70,000 שקלים.

בכתב ההגנה שהוגש על ידי אגד לבית משפט השלום בירושלים, דחתה אגד את טענות הנוסעים, בין השאר נכתב בכתב ההגנה כי בחלק מהמקרים השיבושים נגרמו בשל סיבות שאינן מצויות בשליטתה של אגד. "הנתבעת עושה כל שביכולתה במטרה להפעיל את קווי האוטובוס באופן סדיר ותקין", כך נטען בין השאר בכתב ההגנה.

לאחר מספר דיונים שהתקיימו בתיק הגיעו הצדדים – הנוסעים ואגד, הגיעו לפני שלושה חודשים להסכם פשרה במסגרתו, כאמור, אגד תשלם 30,000 שקלים בתוך 40 ימים.


עו"ד אייל כהן (צילום: פרטי)

עו"ד אייל כהן (צילום: פרטי)


עו"ד כהן מסר ל"כל העיר": "אנו מברכים את אגד על כך שבסופו של דבר לקחה אחריות על התקלות שקרו באספקת שירות התחבורה הציבורית בעיר, והכירה בהצדקה לפצות את הנוסעים בגינם. אנו מודים למשרד התחבורה על עמידתו לצד התובעים ולעיתון 'כל העיר' שעוקב ומסקר את הבעיה בעיר כבר במשך תקופה ממושכת. אני קורא לנוסעים להמשיך ולהפנות את תלונותיהם בדבר שיבושים בפעילות האוטובוסים לאגד ולמשרד התחבורה תוך עמידה על זכויותיהם הצרכניות ובכך לדחוף את מפעילות הקווים לערוך ביקורת פנימית אמתית שתוביל להתייעלות ושיפור השירות לרווחת התושבים".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עוד נוסע מתוסכל

    וואלה כל הכבוד להם, שיחקו אותה. סוף סוף שאגד ישלמו על כל הפאקים שהם עושים ובזבוז הזמן שהם גורמים לנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר