רפי דברה ז"ל (צילום: מתוך דף הפייסבוק של יובלים מינהל קהילתי)

"גיבור העשייה הקהילתית": פרידה עצובה מיקיר ירושלים רפי דברה ז"ל

רפי דברה ז"ל, שהתגורר בקרית היובל, שימש כיועצו של ראש העיר לשעבר טדי קולק, פיתח את רשת המתנ"סים, כיהן כיו"ר מינהל יובלים. על פעולותיו למען העיר הוא קיבל את אות יקיר ירושלים. בן 82 במותו

פורסם בתאריך: 31.7.19 20:22

היום, רביעי, הלך לעולמו רפי דברה ז"ל – יועצו ודוברו לשעבר של ראש העיר דאז טדי קולק ז"ל, ממקימי המינהלים הקהילתיים בירושלים, בן 82 במותו. דברה היה איש עשייה ציבורית, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי יובלים, שפעל עד ימיו האחרונים בעשייה הקהילתית, כששימש כיו"ר הוועדה הפיזית במינהל.

דברה ז"ל זכה על עשייתו הציבורית באות יקיר ירושלים. הוא נולד בירושלים ב-1937, דור שלישי בעיר. במהלך שנים הוא עבד בעיריית ירושלים – שימש מנהל האגף לחינוך חברתי, המפקח על האמנות והתרבות, וכאמור, דובר העירייה ויועצו של ראש העיר דאז טדי קולק, לענייני חברה ושכונות.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דברה ז"ל יזם והקים את המערך הקהילתי, כשפיתח וקידם את רשת המתנ"סים והמינהלים הקהילתיים בירושלים. במשך חמש שנים הוא היה יושב ראש החברה הירושלמית למתנ"סים.

דברה שימש במשך 11 שנים כיו"ר ההנהלה במינהל הקהילתי יובלים, והיה מעורב בעשייה במינהל יובלים ובשכונות נוספות בעיר, הן המגזר החרדי והן המגזר הערבי. בנוסף, דברה היה בין המעצבים של מבצעי התנדבות למען איל"ן והאגודה למלחמה בסרטן והיה חבר בהנהלת תיאטרון ירושלים, ממקימיה ומעצביה של הטלוויזיה הקהילתית וחבר במועצת הארגונים החברתיים בירושלים.



איש הטלוויזיה אליהוא בן און סופד לו בפייסבוק: "רפי דברה הלך לעולמו. שהייתי כתב צעיר ברדיו רפי היה דובר עיריית ירושלים בראשות טדי קולק האגדי. רפי היה איש מקצוע נפלא. תנחומים למשפחה היקרה!".

בשיחה עם "כל העיר" חברו שייקה אל עמי, מנהל מינהל קהילתי גינות העיר, סופד לו: "רפי דברה הוא מאלה שעיצבו את ירושלים כפי שהיא על אופיה השכונתי, הקהילתי ועל המקום המשמעותי שניתן בה לתושבים בעיצוב העיר. בלי רפי אין מינהלים, בלי רפי לא היתה התרבות האקטיביסטית של התושבים. הוא הצליח לייצר DNA של איך עובדים בירושלים, איך שכונה נראית והוא התווה שביל שאף אחד לא העז לערער על כך, אף אחד לא התווכח עם הנרטיב הזה שלו, שסימן את המוערבות הקהילתית. אחרי שהוא פרש לגמלאות מהעירייה הוא הפך להיות זקן השבט ונשאר בעשייה הציבורית. הוא זכה לכבוד גם אצל ראשי העיר אהוד אולמרט, אורי לופוליאנסקי וניר ברקת".

"רפי בשבילי ובשביל רבים היה מנטור", אומר אל עמי ל"כל העיר", "נעזרתי בו רבות כשיצאנו לבחירות במינהל הקהילתי, היה לו ניסיון רב ותמיד בנועם. הוא היה שולח כל שנה למעגל החברים שלו כרטיסי 'שנה טובה', שכולם אחר כך מסגרו ותלו על הקיר. הוא איש שהשפיע רבות על ירושלים, גיבור העשייה הקהילתית, יקיר ירושלים של ממש".

בדף הפייסבוק של יובלים פרסמו כי הלוויתו של דברה התקיימה היום, רביעי, בשעה 17:00, בבית ההספדים קהילת ירושלים. המשפחה יושבת שבעה בקרית אונו, רחוב יצחק רבין 22 דירה 82.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר