תלמידי דקל וילנאי בתחרות "רמון ספייסלאב" (צילום: עיריית מעלה אדומים)
תלמידי דקל וילנאי בתחרות "רמון ספייסלאב" (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: מחטיבת הביניים דקל וילנאי לתחנת החלל הבינלאומית

ילדי בית הספר 'דקל וילנאי אורט' ישלחו ניסוי שערכו אל תחנת החלל, המקיפה דרך קבע את כדור הארץ

פורסם בתאריך: 4.2.18 10:57

הצלחה גדולה לבית הספר דקל וילנאי אורט ממעלה אדומים בגמר תחרות "ספייסלאב רמון" העוסקת במדעי החלל: תלמידי חטיבת הביניים הגיעו לאחד משלושת המקומות הראשונים בתחרות על הניסוי שהציגו במהלכה, והפרס על הישגם: שליחת הניסוי אל תחנת החלל הבינלאומית.

הניסויים שנערכו במסגרת התחרות עוסקים בבדיקת ‏‏השפעות מאפייני החלל על ‏תופעות טבע ‏המוכרות על פני כדור הארץ. כעת, לאחר שהרשימו את אנשי התחרות, יודעים תלמידי בית הספר כי הניסוי שערכו ישוגר אל תחנת החלל הבינלאומית המקיפה את כדור הארץ, משמשת כתחנת מחקר ומאוישת באופן קבוע באסטרונאוטים.

גמר תחרות "רמון ספייסלאב" התקיים בראשית השבוע, בהשתתפות עשרה בתי ספר. הערב כלל הרצאה מרתקת של רני אלינב על הדרך אל הירח, הרצאה מעוררת השראה של האסטרונאוט מייקל ר. בארט וכמובן ניסויים מרהיבים ויוצאי דופן של הילדים, שעמלו במשך שנה שלמה על הפרויקט.

"רמון ספייסלאב" הינה תוכנית מצוינות הפועלת בחטיבות הביניים בכל רחבי הארץ. התוכנית עושה שימוש בעולם המרתק של החלל כדי לעורר בתלמידים השראה ומוטיבציה ולחלום רחוק, תוך מיצוי הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל תלמיד. התוכנית נערכת בשיתוף ובעידוד משרד החינוך, הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל.

 

 

קבוצות התלמידים הלוקחות חלק בתכנית מלוות על ידי ‏‏מנטור מטעם קרן רמון על שם אילן ואסף רמון. המנטור מוביל לצד המורה את עבודת הכיתה, ומעורר בתלמידים השראה להעמיק בנושאים שמרתקים אותם במסגרת הפרויקט ומחוצה לו.

תלמידי דקל וילנאי בתחרות "רמון ספייסלאב" (צילום: עיריית מעלה אדומים)

תלמידי דקל וילנאי בתחרות "רמון ספייסלאב" (צילום: עיריית מעלה אדומים)

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל ונשיאת קרן רמון, אמרה בטקס: "אנחנו רוצים להודות לכלל השופטים שלקחו חלק באירוע הגמר, והיו שותפים לאורך כל התהליך המרתק והמשמעותי ולכל האנשים שגרמו לקסם הזה לקרות".

רותי כהן, מנהלת חטיבת הביניים דקל וילנאי, מציינת את חשיבותו של הפרויקט לתלמידים ולבית הספר: "ייחודו של פרויקט זה הוא שמעבר לידע ולמיומנויות החקר והמדע הוא העניק ויצר אצל התלמידים מוטיבציה פנימית. התלמידים השקיעו רבות משעות הפנאי בפרויקט, מתוך עניין ובמטרה להגיע למצוינות – ואנו רואים היום את התוצאות".

ראש העיר בני כשריאל: "בקרוב נקים בעיר מגמה למדעי החלל. מי ייתן ואחד מילדינו יהיה טייס במעבורת חלל בעתיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר