הדמיית פארק המחזור שיוקם במישור אדומים (צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)
הדמיית פארק המחזור שיוקם במישור אדומים (צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

פארק לטיפול ומחזור פסולת יוקם במישור אדומים

התוכנית, שעלות נאמדת בכ-1.4 מיליארד שקלים, מקודמת על ידי הממשלה בשיתוף עם העירייה והחברה הכלכלית

פורסם בתאריך: 30.8.18 15:07

מהפכה בתפיסת הטיפול בפסולת: משרדי הממשלה, בהם המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר, בשיתוף העירייה מקדמות בימים אלה הקמת פארק לטיפול ומחזור פסולת במישור אדומים בהשקעה כוללת של כ-1.4 מיליארד שקלים.



מעיריית מעלה אדומים נמסר כי קידום האישור להקמת מתקן המחזור באדמות מדינה כבר הושג. כ-400 מיליון שקל מתוך הסכום שהושגו לו מקורות תקציביים מוגדרים, מיועדים לפרויקטים בתחום המים והביוב, הזרמה לנחלים וביוב פלסטיני, והם יגיעו מרשות המים במשרד התשתיות. כ-200 מיליון שקל נוספים נועדו לאכיפה נגד מטמנות בוערות, מתקציב הקרן לניקיון במשרד להגנת הסביבה.

הפארק, שיהיה מהמתקדמים והגדולים בישראל, ימוקם כאמור במישור אדומים, ממזרח למעלה אדומים ובסמוך למטמנת אבו-דיס, אשר צפויה בהדרגה להיסגר ולעבור תהליך שיקום.

הדמיית פארק המחזור שיוקם במישור אדומים (צילום: באדיבות עיריית מעלה אדומים)

בעירייה מציינים כי הלקוחות העיקריים של פארק המחזור האזורי לטיפול בפסולת יהיו: העיר מעלה אדומים, יישובים ישראליים בסביבה ויישובים פלסטינאים סמוכים. “בפארק המחזור יוקם מפעל אנא- רובי שייצר חשמל על ידי ניצול הביו-גז שייצר המפעל, וישווק את החשמל הנוצר למפעלים באזור התעשייה הנמצאים במרחק קצר מאוד, או לחילופין לחברת החשמל ישירות”, מוסיפים בעירייה. “הפארק אמור לקלוט את כל סוגי הפסולת הקיימים כיום בשוק, החל מפסולת ביתית ועד צמיגים, קרקעות מזוהמות, גזם, פסולת בניין ועוד. אזור התעשייה יפנה את הפסולת התעשייתית לפארק המחזור”.

עוד מדגישים בעירייה כי “החברה הכלכלית של מעלה אדומים והעירייה מתכננות להפוך את האתר למרכז מבקרים חינוכי-חוויתי, לצורך קידום המודעות הציבורית לנושא מחזור הפסולת. שכן הקמתו היא שיפור משמעותי באיכות החיים, בבריאות הציבור ובסביבה”.

ראש העיר בני כשריאל: “אנו מקימים מפעל חדשני, גמיש ומודולרי, אשר מהווה מודל מוצלח לשידוך בין תעשיה שזקוקה לחומרי גלם ולאנרגיה, בין מגזר עירוני שזקוק לפתרון בעיית הפסולת וגוף טכנולוגי. הקמתו היתה כרוכה באתגרים רבים, תכנון מדוקדק ועמל רב של כל השותפים בתהליך. נהפוך לשם דבר בנושא אקולוגיה ואיכות סביבה. נהפוך את המקום למוקד חינוכי שיציע דרכים חדשות ללימוד ושינוי ואת יכולתו של המרחב העירוני”.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר