פסל הבז האדום (צילום: עיריית מעלה אדומים)
פסל הבז האדום (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: נחנכה נקודת התצפית "מצפור הבז האדום" בשכונת נופי סלע

נקודת התצפית ממוקמת בטיילת והיא קרויה על שם פסל 'הבז האדום' שמוצב בה – יצירתו של האמן סם פיליפ שפוסלה ממתכת של טילי קאסם שנורו לעבר ישראל

פורסם בתאריך: 16.5.19 11:26

בטקס חגיגי ורב משתתפים נחנכה בשבוע שעבר נקודת התצפית החדשה בטיילת של שכונת נופי סלע. נקודת התצפית – "מצפור הבז האדום" – משקיפה לנוף המרהיב של הרי יהודה.

נקודת התצפית נקראת על שמו של פסל 'הבז האדום' שמוצב במקום. הפסל הינו פרי יצירתו של האמן סם פיליפ, שיצר את הפסל מחלקי מתכות שנאספו מטילי קאסם שנורו לעבר ישראל. את הפסל תרם למעלה אדומים ג'ף קארמייקל.

בטקס חניכת המצפור השתתפו ראש העיר בני כשריאל, סגנו ומ"מ גיא יפרח, סגן ראש העיר בוריס גרוסמן, מנכ"ל העירייה שמוליק חנוך, התורם קרמייקל, הפסל פיליפ ואורחים נוספים.

בעיריית מעלה אדומים מציינים כי "המצפה הוא נקודת תצפית ייחודית בעיר, המשקפת את אופייה של מעלה אדומים. עמדת התצפית החדשה הזו היא חלק מטיילת בפאתי שכונת "נופי הסלע", הצעירה בשכונות העיר. בתצפית, תחת צל עצי הזית, ניתן לחוש הן את הטבע שפועם בלב העיר והן את המשמעות האסטרטגית של מיקומה של העיר על מפת ישראל. מהתצפית ניתן לראות במבט אחד את העיר המתפתחת שצופה אל החזית המזרחית של ירושלים בירת ישראל. בהמשך ניתן גם לראות את שרשרת הרי ירושלים שמשתלבים להם בהרי יהודה בואכה מדבר יהודה, בקעת הירדן וים המלח. כמו כן בעונת המעבר ניתן גם לצפות בנדידת הציפורים שחולפות להן מעל העיר שלנו".

בתום הטקס המרגש במצפור, סייר ראש העיר כשריאל ביחד עם התורם בבית הספר הכוללני לחינוך מיוחד נירים – בית ספר ירוק שחרט על דגלו את נושא הקיימות.

"אני מודה בחום רב לג'ף קרמייקל, אוהב ישראל וידיד העיר, על תרומתו הנדיבה ובעלת המשמעות החשובה לעיר, וכמו כן גם לאמן והפסל ידיד העיר סם פיליפ", אומר כשריאל. "בסיועם של מספר אנשים יקרים לנו מאוד הצלחנו לייחד את נקודת התצפית המרהיבה הזו לרווחת תושבי העיר ואורחיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר