השחתת דמויות הנשים בשלטי החוצות בכניסה לעיר (צילום: מתוך הטוויטר של העיתונאית נעמה ריבה)
השחתת דמויות הנשים בשלטי החוצות בכניסה לעיר (צילום: מתוך הטוויטר של העיתונאית נעמה ריבה)

בעקבות השחתת תמונות של נשים בירושלים: העירייה חייבת לפעול בשטח | דעה

לא צריך לחכות להשחתה של תמונה נוספת של אישה בירושלים: על השלטון המקומי לקחת את המושכות כדי למנוע את המקרה הבא, כמו למשל - להתקין מצלמות ולתפוס את העבריינים | דעה

פורסם בתאריך: 17.12.20 15:28

בשבוע שעבר שוב הושחתו שלטים עם תמונות של נשים ברחבי העיר. הפעם היו אלה תמונות של הספורטאיות שלנו. התופעה הבזויה הזאת לצערי לא חדשה בעירנו, ונראה כי ישנם גורמים המנסים שוב ושוב למחוק את זהותן, עוצמתן וכוחן של נשים במרחב הציבורי בישראל, ובירושלים בפרט.

תודעה נשית חזקה, אמונה ביכולות וכוח להשפיע – כל אלו יכולים להתחזק ולהתעצב במהלך השנים. כאשר מחנכים נערה מגיל צעיר להאמין ביכולותיה, כאשר מעודדים חקיקה המקדמת נשים ומעלים את הנושא לסדר היום הציבורי, כאשר רואים יותר ויותר נשים בעמדות המפתח – תודעה זו מתעצבת, וכתוצאה מכך גם דפוסי הפעולה בשטח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפוןΙ


השחתת דמויות הנשים בשלטי החוצות בכניסה לעיר (צילום: מתוך הטוויטר של העיתונאית נעמה ריבה)

השחתת דמויות הנשים בשלטי החוצות בכניסה לעיר (צילום: מתוך הטוויטר של העיתונאית נעמה ריבה)


עם זאת, לא מספיק רק לחזק את תודעתן של הנשים. לצערנו, תיבת התהודה בה נשים יישמעו שהן יכולות לעשות הכל, תפגוש בסופו של דבר את אותו אדם המנסה למחוק את זהותן, בצורה איומה וקשה. הדרך לשינוי אמיתי בחברה שלנו עוברת דרך פעולות נרחבות הנוגעות לכל תחומי החיים של גברים ונשים יחד – בבית, בעבודה, ובמרחב הציבורי גם כן.

כחלק משליחותי במועצת העיר, קידמתי מספר מהלכים הנוגעים לתחומי חיים שונים שלנו – הנשים בירושלים. דרשתי להעלות את ייצוג הנשים בקרב המשרות הבכירות בעירייה (כיום רק כ-0.86 אחוזים ממאיישי התפקידים הבכירים הן נשים); קידמתי הקמת מוקד רווחה במוקד העירוני ובאפליקציות העירוניות במטרה לסייע לטיפול בתופעת האלימות במשפחה; קידמתי את יישומה בעיר של התוכנית הארצית לטיפול בנשים בזנות; ובימים אלה אני שוקדת על קידום תו חברתי נגד הטרדות מיניות בבתי עסק ובמרחבי הבילוי.

בכוחן של הפעולות הללו לגרום לנשים נוספות להרים את ראשן ולהרגיש שהמרחב הציבורי בטוח עבורן, שיש להן מקום להביע את עצמן בו, שיש להן כתובת אצל מקבלי ומקבלות ההחלטות, ובעיקר – שיש מי שידאג לפעול עבורן מול אלו המנסים להקטין אותן.

בימים אלו, בהם המערכת הפוליטית הארצית איננה יציבה ויציאתן לדרך של תוכניות רבות מתעכבת כתוצאה מכך, על השלטון המקומי לקחת את המושכות והאחריות במקומה. אל לנו לסמוך על גורמים ארציים שידאגו לנשות ירושלים, זוהי אחריותנו שלנו – כאן בתוך העיר ירושלים. בכדי למנוע את המקרה הבא בו יושחתו תמונות פניהן של נשים בעיר, יש לפעול באקטיביות – ורצוי בהקדם. כפי שלמדנו שיש לפעול למען חיזוק הנשים, כעת יש לפעול בכוח כלפי אלה המנסים לפגוע בהן.

על עיריית ירושלים להתקין מצלמות ליד שלטי החוצות, למצוא את העבריינים המשחיתים אותם ולהענישם – גם בכלים הנתונים לה כרשות מקומית בישראל. על עיריית ירושלים לנקוט יוזמה ולפעול על מנת למנוע את המקרה הבא, אולם לצערי, פעולות אלו עדיין אינן נעשות והמקרה הבא כבר מחכה מעבר לפינה.

רק לפני פחות מחודש, ב-25 בנובמבר, ציינו את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים והנה ההתנהגות הבזויה כלפי הנשים שוב מתגלה למול עיניינו. קל מאוד להתייחס לאלימות הנוראית שנשים חוות במשך יום אחד בשנה, להחליף את תמונות הפרופיל ולהעלות פוסטים, אך מכאן לא יגיע השינוי. על עיריית ירושלים לפעול בשטח למען נשות ירושלים, להגן עליהן בכל מחיר מפני הפוגעים בהן ולהעלות אותן לסדר היום הציבורי בכל יום, לפני שתמונת הפנים הבאה תושחת.

הכותבת: ימית יואלי אלה, חברת מועצת עיריית ירושלים, חברת אופוזיציה, מטעם סיעת "התעוררות".

(צילום תמונתה של ימית יואלי אלה: שרון גבאי) 


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר