קלפי בחירות למינהלים הקהילתיים במינהל קהילתי גוננים (צילום: פרטי)
קלפי בחירות למינהלים הקהילתיים (צילום: פרטי)

אירוע של פעם בעשור – לכו להצביע בבחירות למינהלים הקהילתיים | דעה

הבחירות המתקיימות היום הן הזדמנות נדירה וחד פעמית לתת רוח גבית לפעילי השכונות שנלחמים עבורנו מדי יום. כל הצבעה, כל קול וכל פתק - לא משנה למי מהמועמדים - נותנת להם לגיטמציה אדירה לפעול עבורכם. צאו להצביע

פורסם בתאריך: 22.12.20 09:24

היום זה קורה: אירוע של פעם בעשור בירושלים – בחירות לנציגי 8 מינהלים הקהילתיים. דווקא בגלל שמדובר באירוע נדיר – זו בדיוק הסיבה ללכת ולהצביע.

נתחיל מהתחלה: לא בטוח שעיריית ירושלים מעוניינת בבחירות האלה – הן מתקיימות בעקבות עתירה של פעילים חברתיים לבית משפט. העירייה מעולם לא הגדירה מהן סמכויותיו של מינהל קהילתי. אפילו להפך. למינהל קהילתי אין שום סמכות. לא לפתוח גן או בית ספר לילדי השכונה וגם לא לסמן מעבר חצייה על כביש סואן. מינהל קהילתי יכול לעשות כנסים, חוגים, פעילויות פנאי – מה שכל עמותה או פעיל חברתי יכול לעשות בעצמו.

זה מאוד נוח לעיריית ירושלים: להטיל את האחריות על גוף שכונתי קטן אבל להשאיר את הסמכויות בידיה. זה בא לידי ביטוי באופו קיצוני במערכת הבחירות הזו: הבחירות שהיו אמורות להתקיים לפני חודש – כשמספר חולי הקורונה והמבודדים היה נמוך משמעותית – נדחו על ידי עיריית ירושלים – וכעת אנחנו מתמודדים עם עלייה התחלואה ואלפי אנשים הנמצאים בבידוד וזכותם להצביע נשללה מהם.

ובואו לא נשכח את ניסיונה הכושל של העירייה לשריין מקומות לנציגים חרדים בהנהלות – ניסיון שנבלם בבית משפט ביום חמישי האחרון בידי עתירה של פעילים חברתיים, או את ניסיונותיה של העירייה להנדס את הבחירות על ידי חלוקה מוזרה לאזורים בתוככי השכונות, הגבלת זכות ההצבעה למועמד אחד בניגוד למערכות בחירות קודמות ועוד.

אבל כל אלו הם בדיוק נקודות החוזקה של מינהל קהילתי. הנבחרים פועלים בהתנדבות מלאה, ללא סמכויות, ללא כוח, ללא כיבודים ואין אפילו את אבק הכוכבים של נבחרי ציבור. העובדה שהכוח היחיד שיש להם הוא עצם בחירתם והאמון שקיבלו מהציבור היא הכוח הכי גדול שיש להם.

עירייה ששטחה גדול מהשטח של תל אביב וחיפה יחד, עירייה שמקדמת פרויקטים בסדר גודל לאומי כמו רכבת קלה וכביש בגין, עירייה עם תקציב דל ואתגרים לאומיים – איננה מסוגלת לרדת לרזולוציה של תושב, רחוב ואפילו שכונה. היא רחוקה מדי מאיתנו, אין לה את הכלים להבין את הצרכים שלנו, ובעוד בערים אחרות אנשי המקצוע מכירים כל פינה בעיר – בירושלים הם מכירים את העיר ממפות ותצלומי לוויין.

את הבאג הזה במערכת הירושלמית המינהלים הקהילתיים אמורים לפתור. אבל בלי סמכויות הכוח היחיד שיש לפעילים הוא לגיטמציה: תמיכה של תושבים, חיבור אליהם ואמון שלהם בנציגים. והתמיכה הזו מוגבלת. אחרי ארבע שנים לכל היותר – היא מתפוגגת, והחיבור לתושבים באופן טבעי נמוג ומתמוסס.

זוהי הזדמנות נדירה וחד פעמית לתת רוח גבית לפעילי השכונות שנלחמים עבורנו מדי יום. כל הצבעה, כל קול וכל פתק – לא משנה למי מהמועמדים – נותנת להם לגיטמציה אדירה לפעול עבורכם, לקדם את שיפור איכות החיים שלכם בשכונות, להפוך אותן לקהילתיות יותר, מקומיות יותר, ירוקות יותר וטובות יותר.

כל תושב מגיל 17 יכול להצביע בכל קלפי בשכונת מגוריו. כל מה שאתם צריכים הוא תעודת זהות עם ספח מעודכן. שוכרים? הגיעו עם חוזה שכירות וחשבון ארנונה. השקיעו ארבע דקות בקלפי ותקבלו ארבע שנים של עבודה ועשייה מהנבחרים.

הכותב, יוסי סעידוב, מתמודד בבחירות בשכונת גוננים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. דינה

    כל כך נכוןןןןןןן. בבית הכרם וקריית יובל לא היו בחירות כבר 8 שנים, למרות שצריכות להיות בחירות כל 4 שנים. בבית הכרם אין שום התנגדות למה שהעירייה מחליטה גם אם התושבים לא מרוצים. לא פלא שהעירייה מנסה לדחות שם את הבחירות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין, אין על יוסי סעידוב!
    שחקן נשמה ושכל גם הרבה.
    בהצלחה לכל המתמודדים הראויים.

  3. תושב רמות אלון

    לא עושים כלום למען התושבים !
    המתנ"ס של רמות שנים , לא מתפקד

  4. מוחמד

    כנראה שהמתנס של בית חנינא שועפט מחוץ לתחום אין בחירות ולא שמעו על זה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר