התפרעות חרדים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
התפרעות החרדים במאה שערים בחודש ינואר האחרון (צילום: דוברות המשטרה)

התפרעויות החרדים בירושלים – האכיפה חייבת להיות נקייה מפוליטיקה | דעה

המדינה והעירייה מחויבות לשמור על הסדר ועל תקנות הקורונה, אסור שהאכיפה תהפוך למשחק פוליטי; מנגד, אולי הקורונה תעזור לנו להבין שבירושלים פלורליסטים וחרדים מתונים צריכים לחיות ביחד

פורסם בתאריך: 31.1.21 14:53

הפרות הסדר והפרת החוק של החרדים לא התחילו בירושלים רק עם הגעתו של נגיף הקורונה, מדובר בעניין לא חדש, שמושך את תשומת הלב התקשורתית לאחרונה. מי שאחראית לכך לא פחות היא גם החברה הכללית. אנחנו הרגלנו אותם לחיות בתוך אוטונומיה, וזה מה שהם מכירים. לא מדובר בסיטואציה חדשה והיא קיימת עוד מקום המדינה, אך יש הבדל בין הפרות של חרדים על החוק בנושא הקורונה, שהיא מלחמה שכולם צריכים לתת כתף, לבין הפרות סדר הנוגעות לציבור הכללי הנוסע באופן חופשי בשבת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


התפרעות חרדים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

התפרעות חרדים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)


הקורונה כאמור נוגעת בכולנו, וההתפשטות של הנגיף בציבור החרדי עוברת גם אלינו. מדובר ב"פיקוח נפש", כפי שהם אומרים. את הדבר הזה חייבים להפסיק – בטוב או ברע החוק צריך להיות שוויוני לכולם. לא יכול להיות שהם לוקחים את החוק לידיים ובכך פוגעים גם בנו.

המדינה והעירייה מחויבות לשמור על הסדר ועל החוק, אבל, כידוע, הן המדינה והן העירייה במיוחד תלויות בבחירתן בחרדים ובמפלגותיהם. וכך, ראש העיר, שרוצה להיבחר, סוגר את העיניים ונושא כה חשוב הופך להיות כלי משחק פוליטי, במקום להתמודד עם הבעיה בצורה נקיה ובלי פוליטיקה.

כתוצאה מכך, אנחנו רואים הפרות חוק של חרדים ללא רסן בלי שיש לכך מענה: מאות חרדים שמשתתפים בחתונות, בבתי כנסת, בהצטופפות ברחוב ובמערכות החינוך הפתוחות, תוך כדי זלזול בשמירה על הכללים בצורה גורפת. הבעיה היותר חמורה היא שלאחרונה התופעה התפשטה מעבר לעבירות על חוקי אכיפת הקורונה, ועברה לאלימות מכל הצדדים, וזאת לא הדרך לטפל בנושא. אולי הקורונה תעזור לנו להבין שבירושלים פלורליסטים וחרדים צריכים לחיות ביחד. יש בשני הצדדים גם אנשים מתונים, שיכולים להגיע להבנה בלי אלימות ודרך הידברות. צריך להיות ברור לציבור החרדי שאנחנו לא ניתן להם לעבור על החוק. אסור לאפשר זאת. תופעות, כפי שרואים בימים האחרונים, הכוללות התפרעויות ברחובות, תקיפה וניפוץ אוטובוסים חייבות להיפסק, והאחראים חייבים להיענש על כך למען השמירה על הסדר הציבורי והמלחמה בנגיף הקורונה עם העברת המסר למגזר החרדי.

הכותב: פפה אללו, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, לשעבר יו"ר סיעת מרצ בעירייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. פפ

    נכון, יש לשמור על התקנות, ואפילו בקנאות.
    כולל ההפגנות השערוריתות שחוזרות על עצמן כבר עשרות שבועות.

  2. חרדי שכואב לו

    יש צדק בכתבה אני אומנם חרדי וממש לא חושב שצריך להתפרע ולסכן חיי אדם ואני מאמין שיש הרבה מאוד אנשים בחברה החרדית שנמצאים באותה דעה כמוני המתפעים ומפירי החוק הם קבוצה קטנה יחסית שבגללם כל החרדים נחשבים כמפירי חוק וזה ממש לא נכון

  3. יגאל ירושלים

    "חרדי שאכפת לו" צר לי 15000 בהלוויה אחד על השני ובלי מסכות זה לא מיעוט שולי אתה מבין מה זו מסה כזו בשרשרת ההדבקה והמוות, בטוח שהנפטר מתחלחל כשהוא רואה את זה מלמעלה.

  4. לולה

    אשמח רק להסבר-
    'תופעות של ניפוץ אוטובוסים' זה המקבילה שכל החילונים רוצחים את נשותיהם? כל הנוער החילוני אונס בעיה נאפה?
    'תופעה'!!!! התפרעות של 4 בני נוער חילוניםםםםם שנשלחו להצית את הרחוב החרדי כדי שיהיה לפפה אללו איך להשתלח בנימוס בחרדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר