יובל כרמי, כרמי בעת הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים (צילום: מתוך פייסבוק, שלומי הלר)
יובל כרמי, כרמי בעת הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים (צילום: מתוך פייסבוק, שלומי הלר)

פרשת הפסיכולוג מירושלים: האומץ של קים מעניק כוח לנשים אחרות | דעה

באומץ לב ובתעצומת נפש אדירה, עמדה קים מול המצלמות של "חדשות 12" וחשפה את סיפורה האישי והקשה, שבו הפסיכולוג שלה, יובל כרמי, חשוד בניצול מיני - המעשה שלה מעודד נשים אחרות שנפגעו מינית להתלונן

פורסם בתאריך: 9.2.21 13:55

המדינה כולה מטלטלת תחת הידיעה כי הפסיכולוג יובל כרמי משכונת בית הכרם בעיר חשוד בניצול מיני של המטופלת שלו קים, בת 21 מירושלים, שנחשפה בשמה ובפניה מיוזמתה בראיון ל"חדשות 12". מקרה זה מעצים את זעקת הנפגעות והנפגעים כי המרחב הטיפולי, המהווה את קודש הקודשים של נפש האדם, חייב להיות מקום בטוח. פגיעה במרחב הטיפולי, כל פגיעה, מכעיסה ומקוממת עד כאב מוחשי ממש. ההיסטוריה מלמדת שלרוב אותם מטפלים שנמצאו כפוגעים – פוגעים באופן סדרתי, ולצערנו, נפגעות ונפגעים רבים חשים פעמים רבות כי "זה קורה רק לי".

בבחירה להיחשף בראיון ל"חדשות 12", קים הפגינה אומץ לב ראוי להערצה. היא בחרה לפעול כך כדי לאפשר גם לנשים ואנשים אחרות שנפגעו, לגיטימציה להתלונן. להזכיר להן ולהם שאף אחת ואף אחד לא לבד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הבחירה של קים להיחשף היא לא טריוויאלית. כשהדרך מהגשת התלונה ועד תום ההליכים המשפטיים ארוכה, קשה ולא הוגנת עבור כל מתלוננת ומתלונן, אי אפשר לפספס את תעצומות נפש הנדרשות כדי לעבור את התהליך. על אחת כמה וכמה כדי להיחשף ולשתף מדינה שלמה בחוויה הקשה שעברה.

החשיפה הציבורית הצמיחה גל של קריאות ציבוריות לניהול משפט מהיר ושקוף, בניגוד למתרחש כיום. התהליך המשפטי, כולל בתוכו שלבים קשים מנשוא, שלא מסתיים בעימות עם התוקף ושחזור המעשים. גם כאשר המשטרה מסיימת את חקירתה והמקרה מועבר לפרקליטות, מחכה למתלוננת תהליך ארוך ומתיש. בסופו עשויות להיסגר עסקאות טיעון מקלות ומבישות, כמו שראינו פעמים רבות בעבר.


נילי מדרר (צילום מריאן מיש - photographer: marian misch)

נילי מדרר (צילום מריאן מיש – photographer: marian misch)


הידיעה כי כרמי, דמות ידועה ובעלת מוניטין מקצועי ואישי בקהילה, הוא הפסיכולוג שנחשד בניצול מיני, מעוררת תדהמה גדולה. לרוב, משום שקשה לאדם להעלות על הדעת שמכר ביצע מעשים נפשעים כאלה. אך לאחר התדהמה, יש לזכור כי הקושי האמיתי הוא של הנפגעות והנפגעים. כפי שהיטיבה לנסח עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את המתלוננת, כאשר מטפל נפשי פוגע מינית במטופלת שלו, הוא לא רק מנצל יחסי מרות אלא גם משבש את יחסי האמון בבני אדם בכלל ובמטפלים בפרט.

הפעם המשטרה ביקשה לחשוף את שמו של החשוד כדי לאפשר לנשים ואנשים נוספות שנפגעו להגיש תלונה, נותנת תקווה שגם המשך התהליך המשפטי יהיה צודק. אבל, כפי שהוזכר קודם, התהליך המשפטי עוד ארוך, ולכל אחת ואחד מאיתנו יש מחויבות – אישית וחברתית, לתמוך עד מיצוי הצדק.

בימים אלו מתארגן קמפיין גיוס תרומות למאבקה הארוך. לשליחת תרומה: https://payboxapp.page.link/vJTRxL5mdJMAAvUD8

בנוסף, נפתח מייל דרכו אפשר להעביר הודעות חיזוק ותמיכה לקים: [email protected]

הכותבות:

צפירה שטרן, ‏‏עוסקת בכוריאוגפיה פוליטית. סטודנטית למחקר בתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית.

נילי מדרר, אקטיביסטית ירושלמית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דלדאיש

    יש כבר הקלטה שמראה שגם היא הייתה בעניין.
    נכון שכרמי היה צריך לעצור את זה אבל אי אפשר להפוך את זה לאונס, אם היא רצתה. נכון זו הסכמה שלא כדין או משהו כזה אבל חלאס להפוך אותו לאנס.

  2. סער

    קצת מוזר מה שאתה כותב, הוא בגיל הסבא שלה וגם לא היחידה שפנה אליה.
    הוא הלל איתה סחור סחור עד שהגיע למטרתו.
    אז הוא כן אנס בתיחכום.

  3. זוהיר

    סער. יה חמור. מה הקשר לגיל.
    משמשו אחד את השני. מה קרה?
    מזה אונס? עבריין מין?
    אם הוא עבריין מין יש להעמיד את כל הגברים במדינה למשפט פלילי

    חתיכת מטומטם

  4. בני

    כל הפרסומים והכתבות והמאמרים המלומדים הם מעשה נבלה אחד גדול שתכליתם אחת, הריסת חייו של בן אדם עוד בטרם התבררה אשמתו בבית המשפט. לא יודע מה קרה או לא קרה שם,אבל בשביל זה יש את מערכות חוק שאמורות לברר את האשמה עד תום. התקשורת חורצת דין עוד בטרם נפסק הדין של האיש. עומדת לאיש חזקת החפות עד אשר יתברר אחרת. פשוט מעשה נבלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר