רחוב בצלאל, עמודי תמך לאופניים (צילומים: יוני יפה נוף)
רחוב בצלאל, עמודי תמך לאופניים (צילומים: יוני יפה נוף)

הבקשה של רוכבי האופניים: נתיב ייעודי ברחוב בצלאל

במרכז העיר יש רחובות ומדרחובים נטולי מכוניות, מה שחסר זה תשתית לרכיבה על אופניים. אפשר וצריך להתחיל משביל ברחוב בצלאל, שמחבר את מרכז ירושלים עם דרום-מערב העיר | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.3.23 07:58

"כשאתה לבד והחיים הופכים אותך בודד אתה תמיד יכול ללכת אל מרכז העיר…
אז לך למרכז העיר, דברים יהיו נהדרים כשאתה במרכז העיר,
אין מקום טוב יותר בוודאות ממרכז העיר, הכל מחכה לך".

(מתוך השיר המפורסם 'Downtown' – נכתב על ידי טוני האטש והתפרסם בביצוע של פטולה קלארק).

אכן מרכז עיר הוא מקום חשוב ושוקק חיים. האזור שעוזר לצאת מבדידות ולחוות המולה עירונית. מרכז העיר גם מחבר בין חלקי העיר השונים. עיריית ירושלים השכילה בשנים האחרונות להפוך את מרכז העיר למקום נעים יותר. יפה לראות את רחוב יפו בתפארתו, רכבת קלה מניידת את הציבור, הרחוב ריק ממכוניות, אנשים עוברים בין חנויות, המסעדות ובתי הקפה מלאים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


שימו לב איזה שינוי נעשה ברחוב יפו בעקבות הרכבת הקלה והוצאת המכוניות ממנו, תזכורת למצב העגום של הרחוב לפני השינוי אפשר למצוא בספר המופתי "מישהו לרוץ אתו", שנכתב בשנות התשעים. דויד גרוסמן מתאר את הרחוב כ"מגובב ומוזנח, מכמיר לב בעליבותו".

בנוסף לרחוב יפו, יש עוד אזורים מקסימים נטולי מכוניות במרכז העיר. מה שממש חסר זה תשתיות ושבילי אופניים. למעשה, כאשר מסתכלים על רשת שבילי האופניים בתוך העיר, רואים חור גדול במרכז העיר וכדי שירושלים תתקדם בעניין של אופניים, חייבים להשקיע בתשתיות מתאימות במרכז העיר.


רחוב בצלאל (צילום: יוני יפה נוף)

רחוב בצלאל (צילום: יוני יפה נוף)


 

 

דוגמא בולטת לרחוב שבו אין מענה לתחבורת אופניים הוא רחוב בצלאל. רחוב שנושק לפינה יפהפייה ונטולת מכוניות במרכז העיר – מדרחוב שץ הרווי בתי קפה מסעדות ואופניים. רחוב בצלאל הוא ציר תנועה חשוב וראשי המחבר את מרכז העיר לגן סאקר, קריית הממשלה וקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית. זהו ציר תנועה שסמוך לשביל האופניים בגן סאקר, וקטיעת הרצף מורגשת בו היטב. ברחוב הזה יש ארבעה נתיבים למכוניות פרטיות, הגיעה העת להסב אחד מהם לנתיב אופניים.

אופניים הם כלי התחבורה הכי יעיל בעיר. לפני כמה שבועות היתה לי פגישה באזור מרכז העיר התניידתי באופניים דרך רחוב בצלאל והחלטתי 'על הדרך' לעבור בחנות למוצרי חשמל שנמצאת בקינג ג'ורג' כדי לקנות שם משהו. עקפתי בדרך מלא מכוניות בדרך שהשתרכו בפקק… הגעתי ממש עד פתח החנות בלי חיפושים מתישים אחרי חניה. אמנם היה קשה לרכוב בצד הכביש באין שביל אופניים מסודר אבל למרות זאת הספקתי את מה שרציתי והגעתי לפגישה בזמן… אין מצב שהייתי מצליח ככה לו הייתי מתנייד באותו יום במכונית פרטית. הדוגמה הזאת (שזכורה לי היטב בגלל מזג האוויר הסוער באותו יום) מעידה עד כמה תחבורת אופניים מותאמת למרכז העיר.

יצירת נתיב אופניים ברחוב בצלאל תהיה מאוד משמעותית ותציג אמירה לגבי תיעדוף אופניים. בקרב הציבור קיימת תמימות דעים כי המהפך שעבר מרכז העיר לטובת העדפת הולכי רגל על פני המכונית הפרטית הפך את מרכז העיר למקום אטרקטיבי יותר. יצירת נתיב אופניים ברחוב בצלאל הינו המשך מתבקש של מגמה חיובית זו וגם פה הציבור יידע להעריך החלטה טובה של עיריית ירושלים. רוכבי האופניים בירושלים דורשים נתיב אופניים בבצלאל. נשמח להמשך ולשתף פעולה עם העירייה גם בעניין הזה.

הצטרפו אלינו ל"רכיבת השנה בירושלים", שמתוכננת ליום שישי הבא, 31.3. ניפגש בשעה 9:00 בכיכר ספרא, לרכיבה שמתאימה גם למשפחות וילדים. פרטים נוספים בדף הפייסבוק "אופניים בשביל ירושלים".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. יהושע

    כמה אחוז רוכבי אופנים יש בעיר?
    לדעתי לא הגיוני לקחת חלקים כל כך גדולים מהמרחב הציבורי להגביר פקקים בצורה משמעותית בשביל מספר רוכבי אופנים.
    בסוף זה יבוא על חשבון חניות של תושבי האיזור או נתיבים נוספים. אנשים פה עובדים ולא הגיוני שבשביל אוכלוסייה מצומצמת משנים כל כך הרבה.
    בקטמון אנשים מחפשים שעות חניה בגלל נתיב הרכיבה לאופניים שרוב הזמן ריק מרוכבים

  2. שרול לבוא

    כמה רוכבים באמת עולים את רחוב בצלאל באופניים? זה אחד הרחובות הכי קשים לרכיבה באופניים. פשוט לא הגיוני!!
    אותו אחד שכתב את הכתבה הזו. החליט שבגלל שלו אישית נוח לרכב שם. אז העירייה צריכה להוצים עשרות אלפים או מאות, רק כדי שלו יהיה נוח. איזו חוצפה
    טוב שלא תבקש מדרגות חשמליות אחרי שהשתמשת במדרגות החשמליות בתחנת רכבת יצחק נבון והיה לך נוח;(

  3. אלישמע

    ליהושע, אנשים מחפשים חניה זמן רב לא בגלל שבילי אופניים אלא למרות שבילי האופניים. הם מחפשים חניה זמן רב כי היא לרוב בחינם, בטח לתושבי האזור, לא כי זה כך צריך להיות אלא בגלל בורות של תושבים ובורות של פוליטיקאים (או פופוליסטים שמנצלים את הבורות הזו).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר