אבי פרידיך, חוה יעל שרייבר, יהודה נאומבורג (צילומים: עצמי, יפתח פלטרוביץ, אשי הורביץ, פרטי)
אבי פרידיך, חוה יעל שרייבר, יהודה נאומבורג (צילומים: עצמי, יפתח פלטרוביץ, אשי הורביץ, פרטי)

רותי המאמנת – ספיישל: המהפך המדהים של הירושלמים

חוה יעל שרייבר, בת 61, רופאת נשים ומיילדת השילה 15 ק"ג דרך העיסוק בספורט; אבי פרידריך, בן 41, איש הייטק, הוריד 40 ק"ג וכיום הוא מתאמן לקראת תחרות חצי איש הברזל 'ישראמן'; יהודה נאומבורג, בן 32, לשעבר 'נער גבעות' השיל 20 ק"ג וכיום רץ בקבוצה שיש בה דתיים, חילונים, חרדים, גויים, יהודים, שמאלנים ונשים

פורסם בתאריך: 17.9.17 20:41

לקראת השנה החדשה: 3 סיפורי מהפך שייתנו לכם השראה להיכנס לכושר.

הם גרים ברחבי ירושלים וסביבתה ובגילאים שונים לחלוטין אך לכולם מכנה משותף אחד- מהפך החיים שעשו דרך העיסוק בספורט. כיום הם מתאמנים מספר רב של פעמים בשבוע ומגיעים למאות קילומטרים בריצה, רכיבה ושחייה. האימונים לא שינו להם רק את המראה החיצוני אלא שינו להם את כל החיים.

מוזמנים לקבל השראה וללמוד כיצד אנשים בדיוק כמוכם עשו את המהפך.

 

 

חוה יעל שרייבר (צילומים: יפתח פלטרוביץ, עצמי)

חוה יעל שרייבר (צילומים: יפתח פלטרוביץ, עצמי)

 

"הספורט החזיר לי את שמחת חיים"

חוה יעל שרייבר, בת 61, רופאת נשים מיילדת בבית החולים ביקור חולים, נשואה ואם לשני ילדים. היא נכנסה מאוחר לעולם הספורט, עבורה האמרה "עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא", נכונה מאוד. עד לפני כשלוש שנים היא שקלה 71 ק"ג ומאז השילה מעליה כ-15 ק"ג דרך העיסוק בספורט ושמירה על תזונה בריאה שבעיקרה צמחונית. היא מספרת כי נקודת החולשה שלה היא שוקולד ואומרת שכל אחד יכול לחטוא מדי פעם. שרייבר משתתפת בשלל תחרויות טריאתלון, ריצה ושחייה ברחבי הארץ וקוטפת גביעים בקטגורית הגיל שלה.

איך התחלת להתאמן?

"יום אחד בחודש מאי ב-2014 השתתפתי ביום ספורט מהעבודה, שבו גם רכבתי על אופניים בנוף המדהים של חרבת סעדים. לא רכבתי מעל 30 שנה על אופניים! בתור אחת שאוהבת לנסות דברים חדשים, ניסיתי והיה כיף וממכר. הצטרפתי לקבוצת הכושר של ארז כהן שגרר אותי לרכיבה על אופניים, תחרויות ריצה ולבסוף גם תחרויות טריאתלון".

מה נותן לך השראה להמשיך ולעסוק בספורט?

"הרגשת השחרור במהלך הפעילות ולאחריה, הטבע, האנשים שאיתם אני רצה, האדרנלין והאתגר".

כיצד הפעילות הגופנית שינתה לך את החיים?

"הספורט החזיר לי את שמחת החיים, בנוסף לבריאות הטובה ממנה אני נהנית".

מה הטיפ המנצח שלך?

"מצאו את הפעילות הגופנית שאתם אוהבים מתוך שלל הפעילויות שיש. מה שתעשו בכיף ולא יהיה קשה מדי תצליחו להתמיד בו".

 



 

אבי פרידריך (צילומים: עצמי)

אבי פרידריך (צילומים: עצמי)

"האמן בעצמך שאין גבולות"

אבי פרידריך, בן 41, מתגורר ברחביה, מנהל פרויקטים נבחרים בחברת הייטק, נשוי ואב לשלושה בנים. עד לפני ארבע שנים כשעלה על המשקל הוא ראה מספר תלת ספרתי ומעיד על עצמו שהתגלגל ממקום למקום. מאז הוא עבר כברת דרך והשתתף בשני אנשי ברזל, תחרות אולטרה מרתון "סובב עמק" למרחק של 100 ק"מ ותחרות אולטרה מן מהצפון ועד אילת שכללה 420 ק"מ רכיבה, 10 ק"מ שחייה במים פתוחים וריצה למרחק של 85 ק"מ. כיום הוא מרצה בהתנדבות לנוער ומבוגרים על השינוי שעשה ונותן השראה כיצד ניתן להתמודד ולפתור משברים דרך העיסוק בפעילות גופנית. הוא מרצה דרך vegan friendly ואומר שאחד הדברים שעזרו לו בשינוי התזונתי הוא מעבר לאורח חיים טבעוני עם דגש על תזונה בריאה.

למה התחלת לעסוק בפעילות גופנית?

"הייתי בנקודת שפל לפני ארבע שנים. שקלתי 107 ק"ג והחלטתי לעשות שינוי. יש שקוראים לזה משבר גיל ה-40. הנקודה המסוימת בזמן שבה החלטתי על כך היתה כשאבי חטף התקף לב. בנוסף, בדיוק באותו פרק זמן בדיוק, התקיים מרתון ירושלים ורצתי עם הבן הבכור שלי איתי 4 ק"מ. לאחר קילומטר בודד נאלצתי לפרוש. עשיתי דיאטה ללא פעילות גופנית וירדתי 40 ק"ג. לאחר מכן, החלטתי שאני חייב למצוא פעילות שתעזור לי לתחזק את הירידה הגדולה. התחלתי עם הליכות שהפכו לריצות, רכיבות על אופניים ושחייה. שנה לאחר היום בו השתתפתי במירוץ הראשון שלי ל-10 ק"מ בירושלים התחריתי בתחרות איש הברזל המלאה".

מה נותן לך השראה להמשיך בעיסוק האינטנסיבי בספורט?

"המשפחה הצטרפה לעולם הספורט שלי והפעילות הגופנית הפכה לדרך חיים של כל הבית. אשתי רצה והבנים מתאמנים בטריאתלון. כולנו מתאמנים יחד בקבוצת 'טריאתלון ירושלים'. בעוד מספר חודשים אני ובני איתי בן ה-17 נתחרה כתף אל כתף בתחרות חצי איש ברזל 'ישראמן' באילת. חלק גדול מהאימונים אנחנו עושים יחד. המשפחה היום נותנת לי השראה וכח להמשיך".

מה הטיפ המנצח שלך לאלה שרוצים לעשות שינוי?

"האמן בעצמך שאין גבולות גם אם בהתחלה זה קשה עדיין שווה לנסות".

 



 

יהודה נאומבורג (צילומים: אשי הורביץ, מרתון טבריה)

יהודה נאומבורג (צילומים: אשי הורביץ, מרתון טבריה)

"הכי קשה זה לקום מהמיטה ולהתאמן"

יהודה נאומבורג, בן 32, מתגורר גר בגוש עציון, מנהל חברת מיתוג והפקות ואב לשלושה ילדים. את המסע שלו לתוך עולם הכושר הוא התחיל כשהיה בעודף משקל. כיום הוא מתאמן בריצה ובקרוספיט כשהוא לא בשיא האימונים למרתון הבא שלו. הוא השיל ממשקלו יותר מ-20 ק"ג ומתחרה במרחקי ריצה ארוכים כולל מרתונים שונים בארץ. הוא שומר על תזונה מוקפדת בליווי תזונאית הספורט אורית שמש שסייעה לו בירידה הגדולה. מבחינתו הירידה במשקל היתה כמו להשיל תיק של 20 ק"ג סוכר מהגב שלו.

איך התחלת להתאמן?

"הייתי שמן. רציתי לרזות אז התחלתי לרוץ. למדתי בירושלים והיתה הקפה של 700 מטר ליד הבית שלי. התחלתי להתאמן פעמיים בשבוע. ראיתי איזה כיף זה, לקחתי על עצמי עוד מטרות והשאר היסטוריה".

כיצד הפעילות הגופנית שינתה לך את החיים?

"ברמה הבריאותית אני בריא יותר. האסטמה והאלרגיות שמהם סבלתי במשך שנים נעלמו ברגע שהתחלתי להתאמן. איכות החיים שלי עלתה. ברמה המשפחתית אני רגוע יותר. הריצה עזרה לי ללמוד לתואר. לפני מבחנים, במקום לקחת ריטלין הייתי יוצא ל-12 ק"מ של ריצה. ברמה האישית הפכתי לשמח ולחיוני הרבה יותר".

מה הטיפ המנצח שלך לאלה שרוצים לעשות שינוי?

"הדבר הכי קשה בריצה ובאימונים זה לקום מהמיטה. תוותרו על המלחמה הזאת וכבר משם הפעילות תהפוך עבורכם לקלה יותר".

מה מבחינתך הוא הערך המוסף בריצה?

"הייתי בעבר נער גבעות וקיצוני בדעותיי. לא קיבלתי אף אחד שונה ממני. כיום אני רץ בקבוצה שיש בה דתיים, חילונים, חרדים, גויים, יהודים, שמאלנים ונשים. הדבק שמחבר את כולם זה הריצה. כשאתה מגיע לרוץ אין הבדל של דת, גזע או מין. הדבר המשמעותי עבורי זה היכולות וההבנה להכיר את השונה ממני. אני לא מאמין בדו קיום, אבל יש משהו בריצה שהוא מעל הכל".

 

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר