מאגר בית זית פארק מוצא (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים איתי מוניקדם)
מאגר בית זית פארק מוצא (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים איתי מוניקדם)

חזרה לשגרה: 5 לוקיישנים לפעילות גופנית בעיר ובסביבה

בסנטרל פארק הירושלמי, בתוך השכונות או בין העננים? רותי המאמנת ממליצה על 5 המקומות הכי טובים שיש בעיר והסביבה שרק מחכים שיעשו בהם פעילות גופנית

פורסם בתאריך: 15.10.17 11:05

בתוך ג'ונגל הבטון ההררי של העיר ירושלים מסתתרים להם מסלולי ריצה שונים, חלקם מרכזיים יותר וחלקם פחות. כל מסלול הוא מיוחד בדרכו שלו ואהוב על ידי רצות ורצים מרמות שונות. השבוע אני מציעה חמש אפשרויות מרגשות לריצה בירושלים והסביבה. תהנו.

 



 

גן סאקר – קוויקי בעיר

מיקום: גן סאקר, הפארק העירוני הגדול ביותר בירושלים, ממוקם בין השכונות המרכזיות של העיר – נחלאות, רחביה וקריית הלאום לבין משכן הכנסת.

מרחק: הקפה גדולה 1.5 ק"מ, הקפה קטנה 1 ק"מ (מסלול מעגלי).

דרגת קושי: בינונית.

מדברים מהשטח: "גן סאקר בירושלים הוא בול כמו הסנטרל פארק בניו יורק. אתה רץ בפארק ומדמיין שאתה בחו"ל, ואז דורך על קקי, מתנגש בשלוש עגלות, אופניים חשמליים ונכווה ממנגל ונזכר שסנטרל פארק זה עוד רחוק… וממשיך לרוץ", יולי מלכא.

בשורה התחתונה: גגות הרעפים של נחלאות נשקפים מהחלק העליון של הפארק, המדשאות מוריקות והמסלול קרוב למרכז העיר ולשוק. בסוף אפשר לקפוץ לקניות או לכוס בירה.

 


גן סאקר (צילום: אורן בן-חקון)

גן סאקר (צילום: אורן בן-חקון)


 

הר איתן – אהבה זה כואב

מיקום: חניון הסטף העליון.

מרחק: 7.8 ק"מ (מסלול מעגלי).

דרגת קושי: קשה.

מדברים מהשטח: "אני זוכר במיוחד בוקר קר אחד בינואר. השקדיות פרחו, נרקיסים בצבצו, בעיקול של הקילומטר השלישי מימין חנתה מתחתי בגיא קבוצה של עננים, בתוך הירוק של העצים. מעטים הרגעים שבהם אתה מרגיש כל כך בחיים", נחשון שוחט מתוך 'דה באזר'.

בשורה התחתונה: השקדיות בינואר-פברואר, העליות, הריח הרענן, הירידות והבירה או הקפה בסיום, שווה כל צעד.

 


 

הר איתן (צילום:חנן פרידמן)

הר איתן (צילום:חנן פרידמן)

 

הר איתן (צילום: דני בן דניאל)

הר איתן (צילום: דני בן דניאל)

 



 

סכר בית זית ועמק הארזים – לרוץ בטבע סלול

מיקום: נקודת ההתחלה הטובה ביותר היא לפני פנימיית כרמית, אחרי מעגל התנועה של עין כרם. חלק משביל ירושלים.

מרחק: 8.7 ק"מ לכיוון הר חוצבים (הלוך-חזור).

דרגת קושי: קלה עד בינונית בחלקים מסוימים.

מדברים מהשטח: "סכר בית זית הינו מסלול מוצל ושטוח ברובו, שמאפשר ריצה על דרך סלולה באווירה של שטח", רונה גרוסמן.

בשורה התחתונה: הסכר המלא בחודשי החורף, הכרמים והצל מהעצים בחלק של הסכר – בלי צופרי כלי הרכב של העיר ומינימום זיהום אוויר.

 


בית זית

מסלול בית זית


 

איצטדיון גבעת רם – GO PRO

מיקום: אוניברסיטת גבעת רם מול מוזיאון המדע

מרחק: 400 מטר להקפה (מסלול מעגלי)

דרגת קושי: קלה.

מדברים מהשטח: "המקום בו אנשים באים כדי לרוץ במעגלים, אבל מגלים שהריצה לשום מקום חושפת דברים חדשים עבור כל אחת ואחד", מיכאל ספיבק.

בשורה התחתונה: המסלול מקפיץ ומדוד, הדשא ירוק והאווירה ספורטיבית.


 

אצטדיון גבעת רם (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

אצטדיון גבעת רם (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

 

אצטדיון גבעת רם (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

אצטדיון גבעת רם (צילום: רותי זינדל-אוכמן)


 

פארק המסילה – חדש מול ישן

מיקום: פארק המסילה הוא חלק משביל ירושלים העובר בין מספר שכונות בעיר – בקעה, המושבה הגרמנית, קטמונים, בית צפאפא ועוד. נקודת ההתחלה האידיאלית היא מהחלק העליון – מתחם התחנה הראשונה, או מהחלק התחתון של גן החיות.

מרחק: 7 ק"מ לכיוון מהחלק העליון עד לחניון גן החיות (הלוך-חזור).

דרגת קושי: בינונית.

מדברים מהשטח: "פארק המסילה הוא התשובה הירושלמית לנמל תל אביב רק בלי הים", יחיאל אמסלם.

בשורה התחתונה: הירידה בכיוון אחד, פסי הרכבת הישנים שמזכירים מסע נשכח, השקט היחסי והמסלול הארוך בתוך העיר כמעט ללא הפרעות של כבישים.


 

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)

פארק המסילה (צילום: ארנון בוסאני)


 

יש עוד המון מסלולים בירושלים והסביבה. כל שעליכם לעשות הוא לנעול נעלי ריצה, לצאת ולהעיז להגיע למקומות חדשים. אז, מה המסלול האהוב עליכם?

 

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

 

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר