עו"ד עובדיה גבאי (צילום: אורן חסידים)
עו"ד עובדיה גבאי (צילום: אורן חסידים)

משרד עורכי דין גבאי, חן, צימר ושות': מתמחים בכל תחומי הנדל"ן

עו"ד עובדיה גבאי, שמנהל מזה 30 שנה את משרד עורכי דין גבאי, חן, צימר ושות', מסביר על תחומי ההתמחות של המשרד ומביא דוגמאות לייצוג משפטי של חברות וארגונים

פורסם בתאריך: 27.8.19 13:43

בין אם אתם רוכשים או מוכרים נכס, מעורבים בסכסוך נדל"ני, מעוניינים בליווי עו"ד מקצועי בפרויקטים של התחדשות עירונית או זקוקים לייצוג מול הרשויות והוועדות השונות לתכנון ובניה – משרד עורכי דין גבאי, חן, צימר ושות' מומחה בתחום המקרקעין ויספק לכם את הייעוץ והליווי המקצועי מהטובים והאיכותיים שיש להגנה על זכויותיך וקבלת התוצאות הרצויות.

משרד עו"ד גבאי חן צימר ושות' נמנה על המשרדים הירושלמים הוותיקים, ומנוהל מזה למעלה משלושה עשורים על ידי עו"ד עובדיה גבאי. בנוסף לתחום המקרקעין, המשרד מתמחה במתן שירותים משפטיים שוטפים בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי.

עו"ד עובדיה גבאי מסביר: "כמעט כל סוג של עסקת נדל"ן כוללת מסמכים משפטיים ארוכים שנועדו להבהיר ולהגן על זכויותיו של אחד מהצדדים בעסקה, אך במקרים רבים מייצרים אי הבנות, ובמקרים של סכסוך נדרש עורך דין בקיא ומומחה בתחום המקרקעין להבהיר את ההסכם ולייצג את הצד שלו במחלוקת. עורך דין מקצועי בתחום הנדל"ן יכול לחקור את ההיסטוריה המשפטית של הנכס, להסביר למי מהצדדים את החוק וכיצד הוא פועל במקרה שלהם, ובמקרה ותידרש התדיינות משפטית הוא ייצג  את לקוחותיו ויספק להם את הליווי והייעוץ המשפטי הטוב והמקיף ביותר, להבטחת תוצאות מיטביות".

עורך דין מנוהל בתחום המקרקעין יוכל לחקור את ההיסטוריה המשפטית של חלק מהרכוש, להסביר לך את החוק הרלוונטי וכיצד הוא חל על מצבך, ולגבש מסמכים מתאימים ועוד. אם עניינך ידרוש התדיינות משפטית, עורך דין שיודע את המערכת יוכל לספק תובנות לגבי הליכי בתי המשפט המקומיים ונטיות התובעים והשופטים. כאשר העסקה או המקרה שלך יתקדם, תרצה ייצוג שאתה בטוח בו.

מהם תחומי המומחיות של משרד עו"ד גבאי חן צימר ושות', בעולם הנדל"ן? "אנו מומחים ברכישת ומכירת דירות ונכסים פרטיים ומסחריים, בטיפול שוטף בפרויקטים של תמ"א 38, בייצוג מול רשויות התכנון והבניה והוועדות השונות לתכנון ובניה, בתכנית בניין עיר אזורית ונקודתית, בהתנגדויות שונות לרבות הליכים, עבירות מנהליות, ועוד".

מהי תב"ע נקודתית? "כאשר אדם בעל קרקע רוצה לשנות את הייעוד הספציפי של הקרקע שלו, מדובר בתב"ע (תכנית בניין עיר) נקודתית. הוא מגיש בקשה שעוברת דרך הוועדה המקומית עד לוועדה האזורית לתכנון ובניה, נעשה פרסום באזור בו הוא גר לגבי שינוי הייעוד של הקרקע, ומי שיש לו התנגדויות מגיש אותן לוועדה. ככל שיש יותר התנגדויות, כך הוועדה תתייחס להן יותר ברצינות. תפקידי כעורך דין במקרה זה, הוא לייצג את הלקוח – מגיש הבקשה לשינוי, מול הוועדה וההתנגדויות".

רחוב עזה (צילום: רון כהן)

רחוב עזה (צילום: רון כהן)

מה היתה המורכבות בשינוי הייעוד של הבניינים ברחוב עזה בירושלים? "במסגרת התב"ע האזורית של שכונת רחביה בירושלים, היתה התייחסות ספציפית לרחוב עזה. התב"ע האזורית החדשה, מאפשרת לשנות את הייעוד של הדירות בקומות הראשונות בבניין ולהפוך אותן לנכס מסחרי: משרדים, חנויות, בתי קפה, וכד'. המשמעות לכך, שיתר הדיירים בבניין שגרים למעלה יסבלו מרעש, ריחות, לכלוך, מעוברים ושבים שיגיעו לבית הקפה או למשרדים בקומות הראשונות, ולכן הם הגישו התנגדות".

האם התב"ע האזורית מתירה באופן אוטומטי לדיירים בקומות הראשונות לשנות את ייעוד דירתם? "לא. התב"ע האזורית קובעת את ייעוד הקרקע או הדירות, ולאחר מכן, הדיירים שרוצים לשנות את הייעוד נדרשים לקבלת היתר בניה חדש כדי לבצע זאת. הדיירים שגרו מעליהם התנגדו לתכנית. הם לא היו מודעים לה קודם על אף הפרסומים ברחוב, כיוון שלא תמיד שמים לב לתכני הפרסום".

כיצד ייצגת את הדיירים המתנגדים מול הוועדה המקומית? "במקרה של רחוב עזה, הבחנתי כי עיקר חזית הבניין פונה לרחוב צדדי ולא לרחוב הראשי. המשמעות היא, שהדיירים המתנגדים לתכנית בחרו מראש לגור ברחוב צדדי בכדי להימנע מרעש ולשמור על שקט ואיכות חיים מסוימת. זה הטיעון אותו העליתי בפני הוועדה – כי ברגע שהיא תיתן היתר לדיירים בקומות הראשונות לשנות את ייעוד הקרקע לבית קפה או עסקים, היא תחטא לאותם דיירים שמראש בחרו לגור במיקום שקט".

רחוב חבצלת (צילום: סיגל קליין)

רחוב חבצלת (צילום: סיגל קליין)

מה לגבי המלון ברחוב החבצלת בירושלים? אילו התנגדויות הועלו שם? "המלון שרוצים לבנות ברחוב החבצלת הוא בשני בניינים שבחזית שלהם יש חנויות ובקומות העליונות שילוב של דירות עם בית מלון. הבעלים רוצים להפוך את הכל לבית מלון אחד גדול. הם הגישו תב"ע נקודתית שבין היתר מבקשת להפוך את החנויות שבחזית הבניין ללובי של המלון, ואז הפקידו אותה להתנגדויות. אני ייצגתי דיירים מוגנים מאחת החנויות והגשנו התנגדויות בתואנה שבעלי המלון יכולים לבנות את הלובי של המלון בנסיגה – כלומר לחלק האחורי של הבניין מעבר לחנות".

מה היה גורל הדיירים שבחנות, לו התב"ע הנקודתית היתה מתקבלת? "במקרה כזה, בעלי בית המלון היו נדרשים למצוא לדיירים המוגנים דיור חלופי. אולם הדיירים לא היו מעוניינים בכך, כיוון שהחנות שלהם כבר צברה לקוחות ומוניטין".

מה היתה התוצאה של הייצוג שלך? "מה שקרה הוא שהוועדה המחוזית המליצה לבעלי בית המלון למצוא דרך חלופית לבנית הלובי, אך בפועל הם לא בחנו זאת. הם התעלמו מהמלצת הוועדה והמשיכו עם התכנית המקורית ולכן הוועדה אישרה להם את התב"ע הנקודתית ובנית הלובי במקום החנויות. במהלך הייצוג שלי, הוכחתי תחילה כי בעלי המלון לא טרחו לבחון אפשרויות אחרות ואילצו את עצמם באופן מלאכותי לברירה היחידה של הריסת החנויות לצורך בנית הלובי. יישמתי את חוק הגנת הדייר, אשר במקרים רבים עורכי דין לא משתמשים בו כיוון שהוא חוק "עתיק", ודווקא בא לעזרתנו במקרה הזה. החוק אומר שאם היית מוכרח לבנות את הלובי, תצטרך לפנות את הדייר ולמצוא לו נכס חלופי, אבל במקרה זה הבעלים לא היו חייבים, כיוון שיש אפשרות לבנות את הלובי בנסיגה. כעת יהא להמתין להחלטת בית המשפט בנושא למקרה שאכן יבחרו הבעלים לדרוש את פינוי הדיירים חרף האמור לעיל".

משרד עו"ד גבאי חן צימר ושות' מספק מענה משפטי במגוון תחומים משפטיים במגזר העסקי וכן במגזר הפרטי, ובין לקוחות המשרד נמנים רשתות בתי מלון, חברות נסיעות ותיירות, חברות כוח אדם, קבלנים ויזמי נדל"ן, רשתות וזכיינים בתחום המזון, הכנסייה הקופטית ועוד רבים, וזאת לצד לקוחות פרטיים במגוון נושאים משפטיים. לצד ראש המשרד, עו"ד עובדיה גבאי, פועל צוות מגוון, צעיר ודינמי שמתעדכן באופן שוטף בתקדימים ועדכוני החקיקה בתחומי טיפול המשרד.

 

כתובת המשרד: בן יהודה 12, פינת בן הלל, ירושלים

אתר אינטרנט: www.ghz-law.co.il

טלפון: 02-6240053


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר