מיכל ברק (צילום: באדיבות דוברות שערי צדק)
מיכל ברק (צילום: באדיבות דוברות שערי צדק)

סיפורי אחיות: מיכל ברק, שערי צדק

לרגל יום האחיות הבינלאומי נפגשנו לשיחה עם מיכל ברק, מיילדת בחדר לידה שבמרכז הרפואי שערי צדק

פורסם בתאריך: 14.5.18 15:19

היא מיילדת בחדר לידה שבמרכז הרפואי שערי צדק מזה כשלוש שנים – הכירו את מיכל ברק

מדוע בחרת במקצוע האחות?
בתפקידי הקודם עבדתי בחברת תעופה, כאשת מערכות מידע. התפקיד כלל הדרכה ומתן תמיכה לעובדי החברה, הוא השתלם מאד מבחינה כלכלית ואפשר לי לנהל לעצמי את הזמן כך שהוא היה גם מאד נוח. מהר מאד הבנתי שלמרות שיש לי עבודה "נחשבת" חסר לי ריגוש ואין די סיפוק. במהלך השנים, במסגרת החיפוש אחר תפקיד משמעותי יותר, מצאתי את עצמי מתנדבת ואחר כך גם עובדת כמטבי"ת ומטפלת באישה סיעודית ארבע פעמים בשבוע. העבודה, שהייתה מתישה מאד מבחינה פיזית, נתנה לי סיפוק. בשעות שבילינו יחד לימדתי אותה לשלוח דואר אלקטרוני לבנה שגר בחו"ל, כתבתי עבורה מתכונים שזכרה ומידי פעם יצאנו לבלות ודיברנו על כוס קפה. זו הייתה חוויה מעצימה והבנתי שאני שייכת למקצוע הסיעוד. מהרגע שבררתי על התחום ומה נדרש ממני, ידעתי גם שאבחר להיות מיילדת.

מה את הכי אוהבת במקצוע?
הדבר המיוחד בסיעוד הוא המגוון העצום של תפקידי הרוחב הקיימים בכל מקום ובכל עת. אם אח/ות מרגישים התחלה של שחיקה או מיצוי, הם יכולים לעבור למחלקה אחרת בבית החולים, לצאת לקהילה, לקופות החולים, למרפאות או לחברות פרטיות. ניתן להתמקצע בתחומים שונים ולהפוך למומחים באותו התחום.

האם את נתקלת בקשיים במהלך העבודה?
מיילדת זו דמות שחייבת להיות קשובה, מכילה, סבלנית וסובלנית עם המון אמפתיה. תחום המיילדות דורש עבודת צוות בתנאי לחץ ובמצבי חירום, הזוג סומך על המיילדת ומתייעץ אתה והיא חייבת להיות תמיד מעודכנת, מקצועית, מאד מדויקת וכזו שיודעת לתפקד במצבי לחץ. זהו התפקיד היחיד בתחום הסיעוד אשר בכל מפגש עלינו לדאוג ולטפל בו זמנית בשניים – באישה ובעובר ולאחר הלידה – ביולדת ובתינוק.

איזה תכונות לדעתך נדרשות למקצוע האחיות?
בסיעוד ובמיילדות בפרט, יש צורך בכישורי תקשורת גבוהים במיוחד. יש צורך במיומנות של יצירת קשר ויחסי אמון, לפעמים בזמן מאד קצר.

אילו טיפים היית נותנת לאחיות צעירות/ מתחילות או למי שרוצה ללמוד את המקצוע?
מיילדות היא מקצוע מאתגר, מגוון מאד, הדורש חשיבה וקבלת החלטות מידית. הוא מלא בסיפוק, רגעים מאושרים ומרגשים. בחדר לידה, העבודה היא ברובה שמחה. אני נוכחת באחד מהשיאים של הזוגיות, בהתהוותה של משפחה חדשה כאשר תינוק חדש מצטרף למשפחה. אני נוכחת גם בלידות שקטות ובמקרים קשים אחרים, שם חייבת להיות מודעות ויכולת גבוהה להרגיש את האישה שעומדת מולך ברגעי הכאב, חוסר הוודאות ותחושת האכזבה ולהעניק לה את ה'כתף' שיא צריכה.

למי מתאים המקצוע?
לכל מי שרואה בו שליחות, בעלת יכולת הקשבה והבנת האחר. מי שיודעת לקבל החלטות, לגלות רגישות גבוהה מאד ובעיקר – להקשיב ליולדת ולאפשר לה ללדת על פי רצונה.

ספרי על מקרה שריגש אותך במיוחד במהלך העבודה.
עם חלק מהזוגות נוצר קשר מאד מיוחד במהלך הלידה ואנחנו שומרים על קשר מתמשך. זכורה לי במיוחד לידת פג בשבוע 28 של אישה מיוחדת במינה. לאחר כשבוע אשפוז, החלה לידה. כשקיבלתי אותה ללידה, מצאתי אישה במצב רגשי מאוד קשה, עם הרבה תהיות וחששות. לאחר שלמדנו להכיר אחת את השנייה, למדתי כי האישה שלפני היא בעלת עוצמות וכוחות נפש בלתי רגילים. מאד אינטליגנטית ודעתנית, צינית עם הרבה חוש הומור. היא שאלה הרבה ואני העברתי כמה שיותר מידע. הלידה עברה בשלום וזכיתי לשמור אתה על קשר ולעקוב אחר השהות הארוכה בפגיה והגידול של התינוק הרך בבית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר