רו"ח יעקב קטן (צילום: אליהו לורנס)
רו"ח יעקב קטן (צילום: אליהו לורנס)

משרד רו"ח יעקב קטן – ייעוץ כלכלי

"כולם יעברו את הקורונה, השאלה היא באיזו דרך ובאיזו נקודה הם ימצאו את עצמם אחרי הקורונה", אומר רו"ח יעקב קטן, המנהל משרד רו"ח בוטיק, המעניק שירותים מיוחדים וטיפול מקיף לכלל הגופים במשק, ומחזיק בידע וניסיון עשיר הכולל: חברות, עוסקים מורשים, עמותות, עיריות, משרדי ממשלה ומגוון חברות ציבוריות

פורסם בתאריך: 11.5.20 13:02

"לכל גוף יש אפשרות לצאת בעיניים פקוחות ממשבר הקורונה, כל הבראה או התייעלות מתחילה בתהליך של הכרת המציאות, ואז הסיכויים להבריא ולהשתקם יהיו גבוהים יותר. זו תקופה עם מכשולים ואתגרים גדולים, המשבר הכלכלי שלפנינו מורכב הרבה מעבר למוכר, לא מדובר בעוד שינויי מגמות / אופנות / בעיות ביטחוניות, לכן מומלץ להיעזר במי שיש להם את הידע והניסיון בהבראה ובשיקום עסקים", אומר רו"ח יעקב קטן המעניק ייעוץ עסקי לעצמאיים.

רו"ח יעקב קטן (צילום: אליהו לורנס)

רו"ח יעקב קטן (צילום: אליהו לורנס)

משרד רו"ח יעקב קטן הינו משרד בולט בקרב משרדי ראיית חשבון, השירותים המקובלים מוענקים ברמת איכות והקפדה גבוהה במיוחד, ובהם לצד התעסקות בראיית חשבון, ייעוץ מס, ניהול מערך שכר והנהלת חשבונות, המשרד מעניק שירותי ייעוץ כלכלי וייעוץ ניהולי.

שירותי הייעוץ לבעלי העסקים מהווים כיום נתח רחב מפעילות המשרד, הניתנים הן ללקוחות הבית של המשרד (המטופלים באופן שוטף ע"י המשרד) והן לעסקים הזקוקים לקבלת ייעוץ נקודתי (לקוחות שאינן מיוצגים ע"י המשרד), כעת בזמן משבר הקורונה, היקף הפניות לקבלת הייעוץ במשרד גדלה באופן משמעותי והמשרד נערך לכך באופן מיידי על מנת להיענות לצרכים ולדרישות הלקוחות.

שירותי ראיית החשבון, הייעוץ הכלכלי והייעוץ הניהולי מוענקים ע"י צוות 6 רואי החשבון של המשרד.

שירותי ייעוץ המס, ניהול מערך שכר והנהלת חשבונות, מוענקים ע"י צוות 5 יועצי המס של המשרד.

 מה הייחוד של משרד רו"ח יעקב קטן?

"מה שמאפיין את המשרד שלנו הוא הערך המוסף ונתינת השירות – הרבה מעבר למקובל, הן בשוטף וכמובן בתקופת הקורונה. אנחנו לא מפונקים וכל השנה נכונים לעבודה מאומצת. בתקופת הקורונה למשל, עד כניסת חג הפסח, העובדים עבדו שעות נוספות, עשינו הכל כדי שהלקוחות יוכלו לישון בשקט יחסי בליל הסדר. עבדנו איתם יד ביד על שלל המשימות שביצענו מיידית עוד לפני החג עבור לקוחותינו  – בין אם בדיווח על הוצאת עובדים לחל"ת, בקשר מול הרשויות, ייעוץ בדיני שכר לגבי העובדים, לפעמים אפילו ניהלנו שיחות הרגעה מול העובדים של הלקוחות, וידאנו שכל דיווחי החל"ת נקלטו, ביצענו פניות ורישום תקין לקבלת מענק סיוע לעסקים, כל זאת כמובן בנוסף לפעילות השוטפת. חשוב לנו לעטוף את הלקוחות שלא ירגישו לבד ברגעים קשים וחשוב שהם יידעו ויבינו איפה הם נמצאים".

מי הם לקוחות המשרד?

"אנחנו עובדים עם תמהיל לקוחות רחב מאוד, מעוסקים מורשים, דרך עמותות וחברות מכלל המגזרים, כל עם ישראל, יש בהם חילונים מהמרכז וגם חסידויות ממאה שערים. הלקוחות שלנו מגיעים מכל הארץ: יש ממירון, נתיבות, תל אביב, קרית מלאכי ומחיפה, כך שאנחנו בעלי ניסיון ובמגע שוטף עם כל פקידי השומה ותחנות מע"מ בכל הארץ ובעלי ידע בייצוג ושירות כל סוגי העסקים הקיימים כיום במשק הישראלי".

רו"ח יעקב קטן (צילום: אליהו לורנס)

רו"ח יעקב קטן (צילום: אליהו לורנס)

מה היתרון שלכם בגיוס אשראי?

"במהלך כל השנה (ללא קשר לקורונה) אנחנו מטפלים בגיוסי אשראי, אבל בימים אלה הרבה יותר. יש לנו נקודת חוזקה משמעותית מאוד והיא שאנחנו עובדים ישירות מול הבנקים ושמים את עצמנו בפרונט במקום הלקוח. עובדה זו מקפיצה לאין ערוך את כמות הזכאים לקבלת אשראי מאחר ואנחנו מיומנים בעבודה מול הבנקים ומדברים איתם באותה השפה. לרוב הבנקים מכירים ומוקירים אותנו מבעוד מועד".

 ולגבי הלוואות, תמיכות ומענקים?

"גם כאן יש לנו יתרון ברור. בין אם מדובר בעסק שרוצה להגיש בקשת הלוואה בערבות מדינה כמו עכשיו במצב הקורונה, ובין אם מדובר בעמותה שרוצה לקבל תמיכה ממשרדי ממשלה או כל תמיכה לבעל עסק. אנחנו בראש ובראשונה מבצעים בדיקת היתכנות פנימית שלנו – ללא תשלום – על מנת לברר מבעוד מועד, האם ללקוח יש סיכוי סביר לקבל את התמיכה. זה מאוד חשוב כדי לא לבצע את כל הפרוצדורה המורכבת בזמן שמלכתחילה, אין סיכוי הצלחה גבוה. העובדה שאנחנו מראש בודקים את ההיתכנות ולפיה מחליטים למי מומלץ להגיש את הבקשה להלוואה, קונה את עולמנו אצל הלקוחות כמשרד הוגן ומקצועי".

במה מתמחה המשרד בגדול?

"המשרד מתהדר במוניטין חיובי ביותר – משרד שלקוחותיו עוברים בהצלחה יתירה את הביקורות אל מול הרשויות (ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ). אנחנו עוסקים בכל סוגי הביקורות ומסייעים ללקוח שלנו לעבור אותן בשלום ובביטחה, מביקורת שגרתית דרך ביקורות עומק (חשכ"ל, רשם עמותות), ביקורת תמ"ת / משרד הכלכלה, זכינו ללוות לקוחות במסגרת כל סוגי הביקורות הקיימות כיום. לכן, כאשר יש תאגידים ועסקים הרוצים לעבור את הביקורות האלה בהצלחה, הם מחפשים את היועץ המומחה שילווה אותם בביקורת עד לחוף מבטחים, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה ומבצעים זאת עם אחוזי הצלחה גבוהים.

בנוסף, ייצוג עסקים ועמותות המצויים בתסבוכות אל מול רשויות החוק וחילוץ מפירוקי הבראה. יכול להיות עסק שיש לו רו"ח או יועץ מס קבוע שלא בקיא בתחום הספציפי הזה – כאן אנחנו מצטרפים לטפל בנושא נקודתית, אנו כיועצים מייצגים את העסק ומחלצים אותו ממהמורה בשלום, בין אם זה מול רשם החברות, רשם העמותות, מס הכנסה ומע"מ. אנחנו מאתגרים את עצמנו בשאיפה להצליח ולסיים כל פרוייקט כזה על הצד הכי טוב שיש, ללא קנסות וללא ליקויים וסנקציות. המשמעות היא שאנחנו משקיעים המון זמן, החל בלמידת החוק ובפסיקת בית משפט וכלה ביצירתיות ועבודה מסביב לשעון כדי לחלץ בהצלחה את הלקוח ברגע האמת".

 מה תרצה לומר לעסקים בתקופה זו?

"אני ממליץ קודם כל לנהוג בחוכמה ובצניעות. עסקים צריכים לשאול את עצמם (עוד לפני הקורונה) עד כמה ההתנהלות הכספית היא כלכלית ועד כמה אנחנו מתנהגים בצורה יעילה. כשם שאדם חולה פונה לרופא מומחה, כך גם כאן חשוב לפנות לרואה חשבון מומחה להבראה. זו המומחיות שלנו. גם קולגות שלנו רואי חשבון בעצמם, מתייעצים איתנו בתור מומחים לתחום ההבראה וחילוץ ממשברים, ומפנים את הלקוחות שלהם אלינו לייעוץ  לפתרון בעיות כלכליות עסקיות, יש בכל עסק דברים שאפשר לשפר וכעת חובה לבצעם. הלכת ליועץ, תשאל שאלות, תדאג לקבל תכנית ברורה עם אבני דרך ותבצע את כל ההנחיות הייעוץ באופן מלא".

יש לך טיפים לבעלי עסקים היום?

הורדת מקדמות – אם נגרם לכם נזק מהקורונה מבחינת הכנסות, יש לשקול להוריד את אחוז מקדמות, להיות ערים למול ההכנסות בחודשים הקרובים ולדעת מתי להעלות את המקדמות בחזרה בזמן. חשוב לרשום ביומן, לבצע בדיקת מקדמות בספטמבר וחובה לעדכן בהתאם.

ניהול תזרים המזומנים – נהלו בקובץ אקסל פשוט את תזרים המזומנים, כדי להבין עד כמה הפגיעה מהותית ולפעול בהתאם.

עובדים – אם הוצאתם עובדים לחל"ת ואתם חושבים להחזיר אותם לעבודה, יש לבדוק כמה להחזיר ואולי לא את כולם בבת אחת. חשוב לבצע באופן מושכל הנדרש למציאות הנוכחית.

תקציב מול ביצוע – תזרים מזומנים מושפע גם מהתחייבויות קודמות. זה הזמן להתחיל לבנות תקציב שנתי הבנוי לפי חודשים, לעדכן אותו בשוטף ולבדוק את הביצוע.

ניהול מלאי – אם המלאי לא עונתי, אין מקום כרגע לחדש מלאי, באופן כללי מומלץ לא להחזיק מלאים ולהקטין את שטחי האיחסון.

אתר אינטרנט – כל עסק, בין אם הוא עוסק במכירות ובין אם מדובר בנותן שירותים, חובה כיום שיהיה לו אתר ברשת האינטרנט. לנותני השירותים צריך אתר אינפורמטיבי, המפרט את השירותים המוצעים ושכאן אני קיים, ולעסקים המתמחים במכירות זה ממש כלי חובה כיוון שמדובר בעולם מסחר עצום וגדול פי כמה מכל מרכז מסחרי או קניון, אתה פותח את המרכולת של העסק שלך לכל הארץ וגם מעבר לגבולות המדינה. הקורונה למעשה הוכיחה לנו שלפעמים הרגיל והמקובל כבר לא מצוי וצריך למצוא דרכים חלופיות, האפשרות למסחר מקוון הינו חובה במציאות החדשה שלפנינו.

מסר לסיום?

"אנחנו פה כדי להגיד לעסקים איך אפשר להיחלץ ולשקם את העסק וללכת יחד באורך רוח ועבודה קשה, זו תקופה עם טלטלות ואתגרים ולכן חובה להיעזר ולקבל ייעוץ ממי שמתמחים ביום יום בהבראה ושיקום גופים ועסקים. יחד איתנו הם בעז"ה ילמדו להתנהל נכון, יהיו יותר חכמים ויצליחו יותר".

טלפון: 02-9966622, 054-7277239

כתובת: בית ענבר – רח' כנפי נשרים 13 (קומה 1 +2)

אתר: www.katan-cpa.co.il

מייל: [email protected]

 

 

 


*האמור בכתבה אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ כלכלי ועסקי של רואה חשבון / יועץ כלכלי, והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ כלכלי ועסקי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים בכתבה זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר