הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

פסח בירושלים: מטיילים עם הרכבת הקלה בירושלים

את נפלאותיה של ירושלים, נופיה, סיפוריה ורזיה. ניתן לחוות במגוון רב של דרכים. הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לחוות חלק ניכר מהאתרים והבילויים העיקריים, הוא באמצעות הרכבת הקלה בירושלים של סיטיפס

פורסם בתאריך: 15.4.19 16:03

תוואי הרכבת הקלה בירושלים עובר בנקודות מרכזיות בעיר ומפגיש את הנוסעים עם התרבות הירושלמית, המאכלים המקומיים והאתרים המבוקשים. ניתן להשאיר את הרכב בבית או באחד מ- 3 החניונים הצמודים לתחנות, להימנע מהחיפוש אחר חניה ומהעמידה בפקקים, ולהתחיל בנסיעה.

הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

הרכבת הקלה מזמינה אתכם לצאת לטיול אורבני ייחודי לאורך הרחובות ובשווקים:

ניתן להתחיל בתחנת "הר הרצל" הממוקמת בצידה המערבי של העיר סמוך לאתר ההנצחה הלאומי של מדינת ישראל. דרך שביליו המטופחים והמדשאות הירוקות, ניתן ללמוד על האישים והדמויות שעיצבו את מדינת ישראל, ביניהם בנימין זאב הרצל, חוזה מדינת ישראל, שנפטר בווינה ב-1904 ועצמותיו הועלו לישראל. באתר קיים מוזיאון הרצל המציג את סיפור חייו ופועל עם אפקט אור קולי מרתק ושחזור של חדר העבודה שלו וכן של סמטאות וינה ופריס, ערים שעיצבו את משנתו. הסיור במוזיאון מתאים גם למשפחות עם ילדים. טלפון: 02-6321515

ממשיכים בנסיעה ברכבת הקלה לתחנת "מחנה יהודה", שם תוכלו למצוא את השוק המפורסם, הנקרא בחיבה "מחניודה". השוק מציג את פניה הרבים והיפים של ירושלים. מסעדות, חנויות דגים, דוכני תבלינים, פירות וירקות מהטובים בעולם, חנויות וינטג', אליהן ניתן להיכנס ולהתרפק על העבר, ועוד. בשעות החשכה כדאי להגיע לבילוי בסמטאות השוק הפנימיות; באותו מקום בו מכרו בבוקר דגים, פיצוחים וירקות – נפתחים בתי קפה וברים המשמיעים מוסיקה קצבית. מומלץ לבילוי והנאה לילית.

הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

לאחר הארוחה המשובחת והחנויות הייחודיות, אולי תרצו לעשות קצת "שופינג" בסגנון ירושלמי. לאורך מדרחוב יפו וסביבתו נפרס מרכז העיר במלוא הדרו, ושם תוכלו למצוא הכל מכל. ניתן להגיע לתחנות "הדוידקה", "יפו מרכז" או "העירייה" וליהנות מחוויית קניון פתוח ורחב ידיים. בסמטאות היוצאות מרחוב יפו לכיוון רחוב בצלאל, ממוקמת שכונה קסומה וותיקה – "אבן ישראל – בה ישן וחדש יוצרים בה שילוב מרתק וקסום. בהמשך נמצא רובע האמנות והעיצוב של ירושלים ובו מתחמים שלא כדאי לכם לפספס. בין בתי האבן מחכה לכם עסקת "קח כפי יכולתך" – שכוללת חוויה מהנה, מרתקת וטעימה.

הסיור במרכז העיר שוקק גם בתים היסטוריים, מרפסות יפהפיות, מוזיאונים וגלריות, ומסעדות. אז שווה להסתובב, לפשפש בחנויות ולטעום משהו באחד מבתי הקפה. בעגה הירושלמית, שהביאה לנו גם את ה"אבו-יויו" לשק-קמח, ואת "מציצה" לסוכרייה על מקל –  קוראים לזה "לרדת העיירה" – והכוונה לחוויה הכוללת של מרכז העיר השקט והנינוח. כיום מרכז העיר שקט במיוחד – בזכות איסור כניסת כלי רכב – ופתוח רק להולכי רגל, ולרכבת הקלה.


טיול נגיש לכולם-הרכבת הקלה מאפשרת, לראשונה בישראל, נגישות מלאה לכולם; מפלס הרציפים, מותאם במדויק לרצפת הקרונות מה שמאפשר כניסה ויציאה בנוחות ובמהירות גם לבעלי מוגבלויות פיזיות. הקרונות ותחנות הרכבת הקלה תוכננו כתחנות נגישות לבעלי מוגבלויות, וכוללות עזרים גם לכבדי שמיעה וראייה


באזור תחנות "העירייה" ו"שער שכם" ישנם מספר מקומות שמומלץ לבקר בהם. ברחבת כיכר ספרא בחזית העירייה מוצבים פסלי אופניים אמנותיים, אשר דיווש בהם יפיק דבר מה – כדי לגלות מה, תיאלצו לדווש, כי מדובר בהפתעה. למולנו נגלית חומת העיר העתיקה, וכאשר נצעד לכיוונה, נמצא את שדרות אלרוב – ממילא. מתחם בילוי וקניות פתוח, הכולל שילוב של מותגים, מסעדות ובתי קפה. בקצה שדרות ממילא ניתן לעלות במדרגות ולהגיע אל מגדל דוד היפהפה, שם מתקיימות פעילויות, אירועים וחיזיון אורקולי משוכלל ומרגש.

הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

אם תחפצו בבילוי בסגנון אחר, ניתן לרדת בסמוך לעיר העתיקה – ולהיכנס לתוככי העיר העתיקה דרך שער יפו. לא צריך להרבות במילים על ההיצע המופלא של שוק העיר העתיקה. אווירה אותנטית וססגונית, לצד תיירים ומבקרים מכל הגזעים והדתות. מראה מרגש. לא לשכוח לרכוש משהו קטן (או גדול) למזכרת.

את הטיול ניתן לסיים באתר המורשת "גבעת התחמושת" הנמצא בסמוך לתחנה הנושאת את שמו ואליו הכניסה הינה ללא עלות. ניתן לסייר עצמאית באתר הקרב המשומר, במוזיאון הגדול ובתערוכות המתחלפות. מחוץ ובצמוד לגבעה שוכן "גן ירושלים" המאפשר ביצוע פיקניקים משפחתיים. בתשלום סמלי ניתן לקיים סיורים מודרכים והקרנת מודל תלת מימד בנושא גבעת התחמושת. בחופשות מתקיימת במקום פעילות אתגרית לילדים – אומגה, סולמות טיפוס, "מעברי נהר" ועוד. טלפון: 02-5829392

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר