יד ושם (צילום: נועם חן / יד ושם)
יד ושם (צילום: נועם חן / יד ושם)

יד ושם: תערוכת צילום חדשה

יד ושם דורג בין המוזיאונים הטובים בעולם על ידי טריפאדוויזר, חשוב שגם ישראלים יגיעו, ילמדו ויספגו מהמוזיאונים, התערוכות, האנדרטאות, הפסלים ואתרי הזיכרון

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:10

יד  ושם שוכן על הר הזיכרון ומשקיף אל נופם הפסטורלי של הרי ירושלים. האתר משתרע על פני דונמים של חורש ושבילים המובילים אל מוזיאונים, תערוכות, אנדרטאות, פסלים ואתרי זיכרון. אלפי אנשים מבקרים מידי יום במכלול המוזיאוני ופותחים את סיורם במוזיאון לתולדות השואה.

המוזיאון בנוי ברובו מתחת לפני הקרקע והוא בעל מבנה לינארי דמוי חץ – 200 מטר אורכו –  החודר להר מצדו האחד ויוצא מצדו האחר.  המוזיאון מורכב מגלריות שונות המציגות את סיפור השואה מנקודת מבט יהודית ייחודית על ידי חפצים מקוריים, מסמכים, עדויות, סרטים, יומנים, מכתבים ויצירות אמנות גם יחד, תוך שימת דגש על הסיפור האישי והאנושי. השילוב של כל אמצעי הביטוי האישיים הללו מאפשר למבקר לחוות ולעבד את שפע המידע באמצעות חוויה חושית רב ממדית ומרגשת.

אל תפספסו ביקור בתערוכת הצילום החדשה: “הבזקי זיכרון” העוסקת בצילום בתקופת השואה ובוחנת את נסיבות הצילום ואת תפיסת העולם של הצלם המתעד משלוש נקודות מבט: צלם מהמשטר הגרמני הנאצי, צלם מצבאות בעלות הברית, והצלם היהודי, תוך התייחסות לנקודת מבטם השונה והייחודית של הצלמים היהודים.  בתערוכה ייחודית זו, ראשונה מסוגה, מוצגים קרוב ל 1,500 אימג’ים (דימויים) הכוללים: תצלומים, אלבומים, יומנים ודפי עיתון. כמו כן, ישנם בתערוכה 16 מסכים בהם מוצגים 13 סרטים, בהם גם צילום תלת ממדי שנעשה על ידי הגרמנים כבר בתקופת השואה.

בסיורכם ברחבי האתר תוכלו למצוא אנדרטאות ואתרי זיכרון שונים המנציחים את סיפור השואה במגוון דרכים, ותוכלו להבחין בעשרות עצים שניטעו לכבודם של חסידי אומות העולם- לא-יהודים אשר פעלו על-פי הצו האנושי הנעלה ביותר, וסיכנו את חייהם בתקופת השואה כדי לעזור ליהודים ולהצילם. שמותיהם וארצות מוצאם של חסידי אומות העולם רשומים על גבי לוחיות שהוצמדו לכל עץ ועץ וכן חרוטים על קירות ייעודיים לכך בגן חסידי אומות העולם.

אל תשכחו לעבור ב”יד לילד” מערה חצובה כמבנה תת-קרקעי, גל-עד לזכרם של כמיליון וחצי ילדים יהודים שנספו בשואה. אם זמנכם בידכם רדו לקצה המערבי של יד ושם – אל בקעת הקהילות המשתרעת על שטח של כ-01 דונם, ומנציחה על גבי 701 קירות את שמותיהן של למעלה מ-000,5 קהילות ישראל אשר נפגעו בשואה, זכר לעולם היהודי שהיה ואיננו.

יד ושם דורג בין המוזיאונים הטובים בעולם על ידי טריפאדוויזר.

הכניסה ליד ושם בלא תשלום.

כתובת: הר הזיכרון, ירושלים

שעות פתיחה:  ימים א’-ד’: 17:00-8:30 | יום ה’: 20:00-8:30  ימי ו’ וערבי חג: 14:00-8:30. שבת ומועדי ישראל: האתר סגור.

לתיאום סיורים מודרכים יש לפנות למרכז ההזמנות: 

טלפון: 02-6443802

מייל: [email protected]

אתר: www.yadvashem.org

פייסבוק: yadvashem – לחצו לסיור וירטואלי

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר