דיור להשכרה במגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)
מגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)

מרכז העיר: תוכנית המגדל המשושה בגובה 30 קומות מטריפה את הדיירים באזור

המינהל הקהילתי ודיירים במרכז העיר, שחוששים מהכבדת העומס על התשתיות, נערכים למאבק נגד הקמת המגדל החדש בצורת משושה בגובה 30 קומות

פורסם בתאריך: 2.2.21 19:08

תנופת הבינוי לגובה במרכז ירושלים לא עוצרת לרגע, ובתמיכת רשויות התכנון המקומית והמחוזית, בעשור הקרוב יתווספו עשרות מגדלי מגורים ומשרדים שישנו את פני קו הרקיע של ירושלים. אחד מהמגדלים המתוכננים להיבנות במרכז העיר, שעבר את שלב ההפקדה בוועדה המחוזית, נמצא ב"מתחם פזגז", בין הרחובות קינג ג'ורג ומבור המתמיד. לפי התוכנית המוצעת המגדל, שייבנה בצורת משושה, יתנשא לגובה של כ-30 קומות לצד מבנה בגובה 10 קומות, שישמשו למגורים, למלונאות ולתעסוקה.

בנתיים, דיירי מרכז העיר יוצאים למאבק נגד תוכנית הבינוי בתמיכת המינהל הקהילתי "לב העיר", ומצביעים על שורה של ליקויים ובעיות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך ישיבת הוועדה הפיזית של המינהל הקהילתי ביום שני שעבר, ובנוכחות עשרות תושבים, עלתה לדיון בין השאר סוגיית העומס בתשתיות ובשימושים, לטענתם, "המתחם לא יעמוד בתוספת המסיבית של שימושים ותשתיות. התוכנית מציעה במתחם עשרות משרדים ואזור לפעילות ציבורית משמעותית שתמשוך אליה מבקרים בכל שעות היום, בנוסף למגורים המתוכננים. האזור עמוס כבר היום בתנועה לאורך ציר הלל. הכניסה לחניון היא דרך מעבר צר וצפוף. המרחב לא יעמוד בתוספת של שימושים מבחינה תנועתית, הפרויקט ייצור עוד עומסים כבדים".


המגדל המתוכנן במתחם פזגז (הדמיה: מתוך מצגת שהוצגה לתושבים)

המגדל המתוכנן במתחם פזגז (הדמיה: מתוך מצגת שהוצגה לתושבים)


סוגייה נוספת שמטרידה את התושבים זה החשש ממצוקת חניות שתחריף באזור, לטענתם, "במתחם אין מספיק חניות לטובת כל השימושים. נכון שהוא נמצא על ציר הרק"ל, אך עדין זה לא ימנע מרכבים פרטיים להגיע למתחם מכל מיני סיבות, יש לאפשר גם חניות לטובת מבקרים ולטובת מבני הציבור. במסגרת התכנית יוקצו 139 חניות בלבד עבור 252 יחידות דיור, משרדים וקהל מוסדות הציבור במתחם".

בנוסף, הביעו התושבים התנגדות במהלך הדיון להתקדמות התכנית מבלי הגעה להסכמות עם בעלי הזכויות מסביב לפרויקט ובכלל בכל הנוגע לפיתוח המרחב על חשבון החלקות שלהם, זאת ועוד טוענים התושבים כי גובה המגדל לא תואם את המרקם הבינוי הקיים באזור, ופוגע בנראות ובאופי אזור קינג ג'ורג'.


 

אופיר לנג, יו"ר מינהל לב העיר (צילום: באדיבות מינהל קהילתי לב העיר)

אופיר לנג, יו"ר מינהל לב העיר (צילום: באדיבות מינהל קהילתי לב העיר)


יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג אומר ל"כל העיר" כי "לאחר שיתוף ציבור שערכנו בפני תושבים וסוחרים בנושא תוכנית 'פזגז' במרכז העיר, העוסקת בבניית שני מגדלים באזור קינג ג'ורג'-רחוב הלל, המינהל הקהילתי נערך בימים אלה להגיש כתב התנגדות לתוכנית בפני ועדות תכנון ובנייה. מדובר בתוכנית לא פרופורציונלית שמתעלמת באופן גס מצרכי הציבור ועלולה לפגוע במרכז העיר. התוכנית מתעדפת בניית משרדים ודירות רפאים במרכז העיר במקום לעודד תמהיל דירות מגוון, פיתוח המרחב הציבורי ועירוב שימושים לחיזוק צרכי הקהילה והעסקים".

"בנוסף, התוכנית לא לוקחת בחשבון את קריסת התשתיות הצפויה בנושא החניה במתחם", מדגיש לנג, "והעמסת תנועת רכבים משמעותית ברחוב הלל. כל זאת ללא התייחסות להשלכות הדרמטיות של תקופת העבודות על זכויות הדיירים והעסקים במתחם. לטעמנו, חשוב להסתכל בראייה רוחבית על פיתוח מרכז העיר ומרכיביו השונים, ולכן בכוונתנו להגיש בזמן הקרוב התנגדות מקיפה בוועדות תכנון ובנייה".

במענה לפניית "כל העיר" מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים נמסר: "כמקובל בהליך התכנון, ניתן להגיש התנגדויות לתוכנית בשלב ההתנגדויות, והוועדה תבחן כל התנגדות בלב פתוח ונפש חפצה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. קרבן להיתעמרות העירייה

    העירייה ההזויה הזו ממש פועלת נגד טובת הציבור ואיכות חייו. האינטרסים של הועדה המחוזית תואמים את כרישי הנדלן החמדנים . תמורת בצע כסף וארנונה
    יקימו ללא שמץ מצפון ,מיפלצות הולילנד חדשות ושהאזרחים ילכו לעזאזאל . לכן חייבים למחות ,להפגין ולהפיל את העירייה הכושלת הזו ,בהיזדמנות הראשונה .תהפוך את רחובות עמק רפאים ,הרצוג ,בר- אילן לתעלות בלאומילך חדשות ביגלל הרכבת המקוללה .
    אם יהיו הפגנות ,נגיע בהמונינו ונימחה על הרס העיר.

  2. אזרח שאיכפת לו

    חייבים למחות כנגד כוונות העירייה. אם תהיה הפגנה בכיכר ספרא ובמרכז העיר ,נבוא בהמונינו ונימחה כנגד רוע הגזירה. נחליף את ראש העיר הזה בהיזדמנות הראשונה עם הועדה המחוזית שמינה .

  3. אנג'לה

    טמטמו לנו כבר את השכל עם כל תכניות הבניה בירושלים. איפה שלא יורקים יש איזו תכנית.
    מה אם לתת לנו לחיות בשקט? אפילו לנשום אי אפשר.
    גועל נפש!

  4. להחליף את ראש העיר

    להקים ועדת חקירה כנגד הועדה המחוזית ,המאשרת פרויקטים הזויים שיהיו בכייה לדורות. למחות כנגד העירייה ועסקניה על כל הנזקים האדירים שגרמו.

  5. תושבת ירושלים חדשה

    צריך לשמר את העיר ולא להפוך אותה לתל אביב… מגדלים לא מתאימים כאן… וגם כשחיפשנו דירה המון המון דירות סגורות כי התושבים בחול ולא רוצים להשכיר.. אז למה?!

  6. אזרח נואש מעסקניה ומחריביה

    להחליף ומהההררר את ראש העיר הזה עם הועדה המחוזית האינטרסנטית , לטובת כרישי נדלן שיהרסו את כל מה שהעיר מסמלת לדורותיה . רק נזקים בכל אשר תיפנה. פקקי תנועה אינסופיים בגלל מגלומניה
    של ראש העיר ועסקניו . צאו להפגין כנגד החורבן
    שימיטו עלינו . הצעירים כבר עזבו מזמן ונישארו רק
    הערבים והחרדים ( שאינם משלמים ארנונה).
    ירושלים הלכה לכפרות עסקניה …! צאו להפגין נגד
    מיפלצות הולילנד החדשות !

  7. אדם רענן

    בשנים אחרונות! מאבקים כגון זה! לכול היותר, הביאו למיני שינויים, דוגמת; הבנייה מחדש של כבישים ומדרכות!…
    (אישית, פסקתי מלהשתתף בפעילויות הפגנתיות בנושאים כגון זה…

  8. עמרני

    ועדות תכנון=חותמת גומי.
    רוצים להשפיע? תפרסמו את שמות היושבים בועדות ואיך הצביעו וגם את הפרטים נוספים כמו איפה עובדים, מה המשכורת פלוס מינוס, האזרח הפיקח יראה את רמת החיים שלהם ויסיק מסקנות. במקרה הטוב הבושה תשפיע במקרה הפחות טוב פהושם יצוצו חשדות לכסף או טובות הנאה מתחת לשולחן. רק ככה אפשר להשפיע על ועדות תכנון.

  9. ועדת חקירה נגד הועדה המחוזית

    כפי שגילו בזמנו את השחיתות והגילויים הניפסדים
    בשיקולי הועדה המחוזית בפרשת " מיפלצות הולילנד"
    ,כך גם כאן יגלו בבוא העת ,מה הניע את הועדה החוזית
    לפעול בניגוד לטובת תושבי העיר . יש להקים ועדת חקירה בלתי תלויה ושקופה ,כדי לחשוף שחיתות של הועדות המחוזיות בארץ ובירושלים בפרט…

  10. יש מתכננים בירושלים

    ברוך השם, ירושלים צריכה להתקדם והדרך היחידה לעשות זאת ולבנות דירות ןמשרדים ברכז העיר זה לבנות לגובה

  11. דירות רפאים

    דירות רפאים זאת מכה איומה לירושלים. לא יתכן ששכונות שלמות חשוכות ומהוות בית קיט/מפלט לעת מצוא לבעלי הון.
    זה מחריב את החיים בעיר. העיר הופכת לעיר רפאים.
    הפיתרון שמסתמן כהכי אפקטיבי הוא "דירה להשכיר" ביחד עם תחבורה ציבורית אפקטיבית מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר