גבעת התורמסים בארמון הנציב (צילום: מטה המאבק לשימור המצפתל)
גבעת התורמסים בארמון הנציב (צילום: מטה המאבק לשימור המצפתל)

דיקטטורה: בלי לשמוע את המתנגדים – גבעת התורמסים תיהרס לטובת תחנת משטרה

הוועדה המקומית לתכנון אישרה את התוכנית להקמת מתחם משטרה על 'המצפתל' - אתר הטבע העירוני הנהדר בארמון הנציב. למרות אלפי התנגדויות שהוגשו - הדיון התנהל בדלתיים סגורות. בעירייה טוענים: "התוכנית תואמת את ההסכמות המלאות אליהם הגיעה העירייה אל מול נציגות התושבים". המינהל הקהילתי מכחיש

פורסם בתאריך: 25.11.21 08:06

למרות אלפי התנגדויות ובדלתיים סגורות, בלי אפשרות לתת למתנגדים להשמיע את קולם, הוועדה המחוזית לתכנון אישרה את התוכנית להקמת מתחם משטרתי על ה'מצפתל' בארמון הנציב.

ה'מצפתל' – גבעת התורמסים של ירושלים – הינו אתר טבע עירוני, נוף ומורשת, אשר משמש לאורך כל השנה כנקודת מפגש ופעילות קהילתית לתושבי ארמון הנציב. בשכונה מציינים כי בכל ימות השנה פוקדים את האתר אלפי מבקרים, אשר מגיעים כדי ליהנות מהפריחה הייחודים ומהתצפית היפייפיה לעבר העיר העתיקה, הר הבית, ההורדיון, ים המלח ומדבר יהודה.

על פי התוכנית, המשטרה מבקשת להקים מתחם משטרתי בהיקף של אלפי מ"ר באתר הטבע העירוני. גורמים שונים בארמון הנציב מציינים כי "תושבי ארמון הנציב והמינהל הקהילתי מעוניינים בנוכחות משטרתית בשכונה, אך מסרבים להיכנע למשוואה שהוצבה בפניהם – או ביטחון אישי, או טבע עירוני. לכן, הגישו לוועדה המקומית לתכנון ובניה כ-5 חלופות בינוי בתחומי השכונה וסביבתה בהן ניתן להקים את המתחם, אך אלו נדחו כולן על ידי משטרת ישראל".

סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) אשר מתנגד גם הוא לתוכנית אומר: "המצפתל הוא מאתרי הטבע והתצפית העירוניים הייחודיים והפופולאריים ביותר בירושלים, ואסור לפגוע בו. לתכנית הבינוי של המתחם המשטרתי העצום הוגשו מאות התנגדויות, ביניהן התנגדות שלי, של המינהל הקהילתי ושל החברה להגנת הטבע, ויש עוד אלפי ירושלמים וירושלמיות התומכים במאבק הזה. לא יעלה על הדעת שהדיון על התוכנית נערך מבלי שניתנה האפשרות להשמיע בו את טענותינו. המאבק הזה רק מתחיל. אנחנו נמשיך איתו גם לוועדה המחוזית ולבתי המשפט. אם המשטרה חושבת שהיא בחרה באפשרות הבינוי המהירה ביותר, היא צפויה לגלות שההתנגדות תהיה עיקשת וארוכה, ותעכב את התחלת הבינוי בשנים רבות".

עוד מוסיף חביליו: "עמדתי היא שאסור לבנות במקום תחנת משטרה. הצמצום בהיקפי הבנייה אינו משמעותי גם במובן שעדיין המבנה והאנטנות מעליו יסתירו ויפגעו בתצפית לכיוון ים המלח, וגם במובן שלא ניתן לקיים אתר טבע עירוני, נוף ומורשת בסמוך למתקן ביטחוני. ישנן חלופות טובות יותר, או גרועות פחות, שהוצעו למשטרת ישראל ונדחו. נופיע בכל הכוח בוועדה המחוזית".

חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות) מסר בתגובה: "ההחלטה על הקמת תחנת המשטרה 'עוז' בארמון הנציב ללא דיון וללא השמעת ההתנגדויות, היא המשך ישיר של הרס איכות החיים של תושבות ותושבי ירושלים. לא ייתכן שבשכונת ארמון הנציב ימשיכו להחריב את הריאות הירוקות, רק בגלל שעיריית ירושלים מסרבת לבחון את התוכנית החלופית לבניית התחנה. אני קורא לראש העירייה ליאון לעמוד בהבטחתו ולשמור על האזור במעשים ולא רק בדיבורים".

ויקה אלקין, יו"ר מינהל קהילתי תלפ"ז: "מעל 700 התנגדויות הגישו תושבי ארמון הנציב לבניית מבנה המשטרה באתר טבע עירוני "מצפתל". אלפי תושבים מודאגים מהמחטף שקרה היום בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הזמנות לדיון עבור המתנגדים בוטלו, הדיון התקיים והקול של התושבים לא הושמע".

לדברי אלקין, "התוכנית רומסת עוגן קהילתי למאות משפחות בשכונה. היא פוגעת בעתודות הקרקע הטבעית – במציאות של התחדשות עירונית ובהינתן תוכניות מסיביות שעומדות להיכנס לשכונה מדובר על אסון. לא נבחנו חלופות שהוצעו על ידי השכונה, ויתרה מכך לא הוצגו תוכניות בנייה לפרויקט עד עצם היום הזה. התוכנית בהיקפים שאינם פרופורציונאלית לשכונת מגורים, התכנון לוקה בכל ההקשר לממשק עם שכונת מגורים ופגיעה באיכות החיים של התושבים באזור. יצוין כי בארבעת החודשים האחרונים, ההנהלה הנבחרת עבדה קשה מאוד להגיע להסכמות מול המשטרה והתושבים. בדקנו כל מיני אפשרויות, אך לאור ההתנגדות הנחרצת של אלפי תושבים שפגשנו, הגשנו התנגדות שפוסלת כל אפשרות של בנייה באתר הטבע העירוני והצענו חלופות אחרות. זאת עמדת המינהל, שביחד עם התושבים ימשיך להתנגד לתוכנית המוצעת".

מנגד, בעיריית ירושלים טוענים כי "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה תוכנית בניית תחנת המשטרה בארמון הנציב. התוכנית שאושרה תואמת את ההסכמות המלאות אליהם הגיעה העירייה אל מול נציגות התושבים בעשרות ישיבות שהתקיימו, לרבות סיורים בשטח, בהתייחס למיקום הבינוי, היקפו, גבולותיו וגובהו. והכל מתוך רצון לשמירה מירבית על גבעת התורמוסים ו"מצפתל", שהעירייה רואה בהם חשיבות אורבנית גדולה. עקב טעות אנוש שונה סדר יום הוועדה, ולמרות שהתכנית כללה את השינויים וההתאמות שפורטו ועליהן הוסכם, לא נשמעו ההתנגדויות שהיו אמורות להיות מוצגות על ידי חבר הנהלת העיר ויו"ר המינהל הקהילתי לשעבר של תלפ"ז יהודה בן יוסף. אולם אלה יישמעו בהתאם לחוק בפני הוועדה המחוזית".

בן יוסף מצידו מדגיש כי: "חשוב לציין שהמבנה המתוכנן אינו פוגע במצפה ולא באיזור של פריחת התורמוסים. לשטח אשר ניתן למשטרת ישראל יש תב"ע מאושרת של 7,000 מ"ר. בדיונים בהם היו שותפים נציגי המינהל הקהילתי ונציגי התושבים הגענו להבנות של בנייה בשטח של 3,500 מ"ר בלבד, בשתי קומות אשר אינן מסתירות את הנוף מהמצפה. כאשר המשטרה הציגה מספר פעמים חלופות אשר לא תאמו את הסיכומים, המינהל והתושבים הגיעו להחלטה להתנגד לתוכנית בכללותה. מאחר ומשטרת ישראל אינה מוכנה להזיז את מיקום התחנה ועל סמך שיחותיי עם מהנדס העיר, ההחלטה של ועדת התכנון והבנייה תואמת את ההסכמות אליהן הגענו והן הרע במיעוטו".

יש לציין כי בן יוסף מייצג אחת מהעמדות של תושבי ארמון הנציב ולא של מינהל קהילתי תלפ"ז – העמדה שדוגלת בפשרה, אולם בסופו של דבר ולמרות הדברים שלעיל, המינהל הקהילתי כמינהל אשר מייצג את התושבים – מביע התנגדות לתוכנית הבנייה ובכוונתו להמשיך במאבק כנגד התוכנית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אזרח מודאג

    מר יהודה עושה את עצמו מסייע ובסופו של יום עושה ודואג לביתו מאחורי גב התושבים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תצלמו סירטון ותעלו לרשתות החברתיות, לחברי הכנסת,שרים לכל אחד בנפרד למייל,לראש הממשלה. כן,כן עד כמה שזה נשמע הזוי גם לנשיאת בית המשפט העליון, פשוט לכל מי שנמצא באיזו שהיא עמדה במדינה.

  3. שימור גבעת התורמוסים.

    כל תושבי האזור ושאר תושבי ירושלים ,ששימור הטבע והסביבה יקר לליבם , יצאו להגנות כנגד מזימת ראש העיר ופרנסיה האינטרסנטים להרוס את גבעת התורמוסים .נפגין ,נימחה וניפעל כולנו כנגד המיזם החזירי הזה . ממש בושה בראש העיר הזה . לעולם לא ניבחר בו .

  4. אזרחים למען ג. התורמוסים

    אין מי שגן על התושבים מהרס שמורות טבע בבירת ישראל . היכן החברה להגנת הטבע ?
    היכן רשות שמורות הטבע והגנים ?
    היכן קרן קיימת לישראל ?
    תושבי העיר ,צאו בהמוניכם להפגין כנגד העירייה
    ההזויה והאינטרסנטית .בושה למישטרת ישראל ,על המיזם הפוגעני והבלתי מתחשב בטובת התושבים !!!

  5. הרס ירושלים בחסות המישטרה

    עוד נבוא חשבון ביום הבוחר ,עם ראש העיר הטפילי הזה
    שגוזל למען מטרות ניפסדות את מיסינו והורס את הטבע
    ללא בושה . יש לו רק מיזמים מגלומניים שפוגעים באיכות חיי התושבים . למישטרת ישראל : בחסותכם הדורסנית
    פוגעים בערכי טבע ונוף . תחנת המישטרה שכבר קיימת באזור ,יכולה לענות על כל הצרכים . מה הלהיטות לפגוע
    בדורסנות שכזו ,בערכי נוף וטבע ?

  6. קרבן להיתעמרות העירייה

    למישטרת ישראל "כל הכבוד על הרס ערכי טבע ונוף"….
    וגם לראש העיר החלמאי ,מגיע לך והירווחת ביושר
    את היתנגדות תושבי רחוב בר אילן לרכבת התקולה-מקוללה . גם בגבעת התורמוסים ,תהרוס במו ידיך את סיכוייך להיבחר שנית . ניתמוך ביום הבוחר במיתנגדיך . עופר ברקוביץ ,ראש העיר הבא !!!

  7. אזרח ותיק בירושלים

    תושבי העיר ניקראים בזאת לפנות לאופוזיציה בעירייה
    ,על מנת לארגן הפגנות כנגד המיזם הפוגעני הזה ,בערכי נוף וטבע ,מתוך מגמה דורסנית של ראש העירייה הנוכחי .

  8. נגד ראש העיר

    תושבי העיר ניקראים בזאת לפנות לאופוזיציה בעירייה
    ,על מנת לארגן הפגנות כנגד המיזם הפוגעני הזה ,בערכי נוף וטבע ,מתוך מגמה דורסנית של ראש העירייה הנוכחי .

  9. אני יהודיה

    הכל למען הכסך והבנייה. צריך לקנוס את העיריה בקנס גבוה. ולדרוש שיקום של המקום. הטבע חא רק של ראש העיר. אלא של כל עם ישראל.

  10. ירושלמית מיואשת

    אדון לאון דואג לתמונות מחוייכות בעיתונות. מאחורי הקלעים הוא מנהל את העיר ללא חזון,ללא ערכים ורוקד לצלילי החרדים.מוביל אותנו לאבדון.טדי קולק מתהפך בקברו

  11. שימור ירושלים כבירת ישראל

    חייבים להפגין בהפגנה המונית בהישתתפות תושבים רבים מכל רחבי המדינה ,למען שימור גבעת התורמוסים
    בתלפיות מזרח . זו שכיית חמדה ופנינת נוף באתר
    היסטורי ( רכס ארמון הנציב ,מתצפית גבוהה ) . האזורמחייב שימור גם כאתר תיירות מועדף.
    יש לצאת להפגנה המונית בכיכר ספרא ומול הכנסת .
    לא להשלים עם רוע הגזרה !

  12. המתכללת

    הועדה המקומית לא אישרה שום דבר, כי אין לה סמכות לאשר.
    היא המליצה לועדה המחוזית לאשר. זה הכל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר