ירושלים, מבט על בגין, דיור, בנייה, דירות, נדל"ן (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

לא רק מגדלים: ירושלים בצמרת הערים הבונות צמודי קרקע

כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בהתייחס לרבעון הראשון של שנת 2017. מהנתונים עולה כי החלה בנייה של 77 יחידות צמודות קרקע בירושלים, יותר מכל עיר גדולה אחרת בישראל

פורסם בתאריך: 6.8.17 15:17

ריבוי התחלות בנייה של בתים צמודי קרקע – דווקא בירושלים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ירושלים ניצבת בראש מבחינת הערים הגדולות בכל הנוגע להתחלות בנייה של בתים צמודי קרקע בתחילת שנת 2017.

על פי נתונים, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2017 נרשמו בירושלים 77 התחלות בנייה של בתי צמודי קרקע, יותר מכל עיר גדולה אחרת בישראל. בכך מהוות התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע בעיר 11 אחוז מכלל התחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2017. יצוין כי הנתון שווה פחות או יותר לנתונים מהעשור האחרון שעומדים על כ־12 אחוז של צמודי קרקע מכלל התחלות הבנייה בעיר.

אם משווים את המספרים מול יישובים נוספים – ולא רק מול הערים הגדולות – עולה כי ירושלים ניצבת במקום השלישי הארצי, אחרי יישובי יהודה ושומרון ורהט שבנגב. יש לציין כי הנתונים הכלל-ארציים מראים על ירידה בבנייה של צמודי קרקע בעשור האחרון. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע היוו ברבעון הראשון של 2017 28 אחוז מכלל התחלות הבנייה בישראל, זאת לעומת 45 אחוז בשנת 2007.

 

(צילום : אמיל סלמן)

(צילום : אמיל סלמן)

העיר אשר ממחישה את הירידה הזו בצורה הטובה ביותר היא בית שמש, שניצבת אחרונה מבחינת מספר התחלות הבנייה של בתים צמודי קרקע: רק ארבע כאלו נרשמו לאורך הרבעון הראשון של השנה בעיר, והן מהוות 2.5 אחוז בלבד מתוך סך כל התחלות הבנייה בעיר בתקופה זו.

“בעיר אין כמעט צמודי קרקע”, מספר שמחה גרידינגר, היו”ר והבעלים של קבוצת ‘נתיב פיתוח נדל”ן’, המקימה פרויקט של 56 קוטג’ים בבית שמש. “הפרויקט תוכנן במקור בהתאמה לאוכלוסיה האנגלו-סקסית, שמעוניינת בבתים צמודי קרקע כמו שהם מכירים בארצות הברית. לכן תכננו קוטג’ים שייבנו בסטנדרט אמריקאי ויכללו למשל מטבח עם יציאה לגינה, סלון ענק, קומת מרתף, יחידות הורים גדולות ועליית גג  – כולם מאפיינים מובהקים של בית אמריקאי. מכיוון שבעיר אין כמעט צמודי קרקע, אנחנו רואים שהפרויקט מושך גם משפרי דיור מהעיר עצמה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר