גשר המיתרים (צילום: עיריית ירושלים)
גשר המיתרים (צילום: עיריית ירושלים)

הסקר שבדק: מה רוצים הירושלמים ליד הבית ובמקום העבודה?

במערב העיר - אוכל, במזרח העיר - כושר, ובשכונות החרדיות בריכה - 15,000 ירושלמים ענו בשאלון חכם מה היו רוצים חסר להם ליד הבית

פורסם בתאריך: 17.8.17 11:30

כ־15,000 מתושבי העיר ענו על השאלון החכם של "בקרוב אצלנו", שמטרתו להביא את העסק המבוקש לשכונה הנכונה, ועסק בשאלה: מה חסר לכם ליד הבית או מקום העבודה? "בקרוב אצלנו" השתמשה בחכמת המונים כדי ללמוד מה חסר לתושבים ולעובדים מבחינת עסקים ושירותים בכל שכונה ואזור תעסוקה בירושלים. הציבור הוזמן להיכנס לשאלון חכם כדי לעדכן מה חסר להם ליד הבית או מקום העבודה וכך להשפיע על איכות החיים והפיתוח העסקי בשכונות ובאזורי התעסוקה.

תושבים מכל רחבי העיר ענו לשאלון, בהן השכונות המובילות: סילואן , בית הכרם, א-טור, פסגת זאב ובית חנינא. בניתוח כ-117,000 המענים שנאספו.

אין גדולה כמו בית"ר – כנסו לענות ואולי תזכו במנוי

במקום הראשון נמצא ביקוש לחדר כושר. הביקוש לכושר רווח במיוחד במזרח העיר: בשכונת א-טור, למשל, הביקוש לפעילות גופנית הוא במקום הראשון (מכון כושר), שני (סטודיו למחול), רביעי (חנות אופניים), שמיני (קבוצת ריצה) ועשירי (יוגה/פילאטיס/זומבה). המגזר החרדי מציג גם-כן מודעות מוגברת לפעילות גופנית: בשמונה שכונות חרדיות נבחרות (הר נוף, גאולה, רמת שלמה, רוממה, בית ישראל, סנהדריה, מאה שערים, רמת אשכול) הביקוש המוביל הוא לבריכה ולאחר מכן לחדר כושר.

במקום השני בכל שכונות העיר נרשם ביקוש לבתי קפה, במקום השלישי ג'ימבורי. במקומות הרביעי, החמישי והשביעי נכנסו ביקושים נוספים לעסקי מזון (גלידריה, מאפיה, מסעדת אוכל ביתי).

שרון אפריל, מנהלת צוות חדשנות עירונית ירושלים , שערכו את הסקר אומרת: "תושבים יודעים מה חסר להם בשכונה, בין אם זה סופרמרקט, חנות לחיות מחמד, מספרה או מסגר. מאידך, ליזמים אין מחקר שוק זמין המאפשר לצמצם את טווח הטעות העסקית. 'בקרוב אצלנו' נבנה במיוחד כדי לגשר על פערי המידע כך שעסקים חדשים ייפתחו בדיוק היכן שהם נחוצים, ויתנו ליזמים סיכוי גדול יותר להצלחה".

ראש העיר ניר ברקת: "בשנים האחרונות אנחנו שמים דגש מיוחד גם על השקעה גדולה בשכונות ברחבי העיר בכל תחומי החיים והפיכת ירושלים לעיר ידידותית לעסקים. יוזמת 'בקרוב אצלנו' משלבת בין השכונות לעסקים באמצעות חשיבה חדשנית, יצירתית ומחוץ לקופסה שמתבססת על חכמת ההמונים. אני מאמין שככל שהתושבים עצמם ישפיעו על מה יהיה בשכונה שלהם, כך הם יקבלו מענה מדויק יותר ואיכות החיים בשכונה תעלה וכמובן שגם העסקים ירוויחו במודל של win-win לכולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר