מציאות מדומה במגדל דוד (צילומים: ריקי רחמן)
מציאות מדומה במגדל דוד (צילומים: ריקי רחמן)

מגדל דוד: מעבדה טכנולוגית בהשקעה של כ-2.7 מיליון שקלים

מעבדת החדשנות לפיתוח טכנולוגיות ייחודיות תוקם במגדל פצאל במוזיאון ותעודד חיבור בין יזמים, סטארט אפים וחברות הייטק

פורסם בתאריך: 30.10.17 09:36

תוספת 'הייטקיסטית' למוזיאון מגדל דוד: בקרוב, ולראשונה בישראל, תוקם במוזיאון מעבדת חדשנות לפיתוח טכנולוגיות ייחודיות שמטרתה חיבור בין יזמים, חברות הזנק (סטארט אפים) וחברות הייטק. המעבדה החדשנית – "TOD Innovation Lab" – תוקם במגדל פצאל הצופה אל העיר, בהשקעה של 2.7 מיליון שקלים. על עיצוב המעבדה אחראי המעצב מיכאל אזולאי.

מציאות מדומה במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

מציאות מדומה במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

המעבדה הושקה רשמית בשבוע שעבר, באירוע שכלל תצוגת תכלית של טכנולוגיות שונות בתחומי AR, VR, וידאו ועוד, ויפותחו בה טכנולוגיות ופתרונות דיגיטליים להעשרת חוויית המבקר. המעבדה מוקמת בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ומשרד ירושלים ומורשת, ומצטרפת למגמה העולמית של מוזיאונים מובילים, הפותחים מיזמים בתחום החדשנות הטכנולוגית ומהדקים את החיבור בין הקהילה היזמית והטכנולוגיה, כדי להעשיר את חוויית הביקור. נותני החסות העיקריים של המעבדה הם משרד עורכי הדין GKH, מאיץ הסטרטאפים A2Be, מאיץ הסטרטאפים Mass Challenge, Virtually Israel וארגון Start Up Gride.

 



המעבדה תאפשר למפתחים ולסטארט אפים לבחון אם הטכנולוגיות שלהם יכולות להפוך למוצרים בתחום חוויית המבקר. היזמים יוכלו להשתמש במוזיאון ובתצוגה כשדה ניסוי לפתרונות הטכנולוגיים שלהם, וכך למעשה להפוך את המבקרים במוזיאון לנסיינים של הטכנולוגיות השונות – בזמן אמת. כמו כן, היזמים יוכלו ליהנות מהידע ומהניסיון שצבר צוות המוזיאון בנושא לאורך השנים, וכן למנף את הקשרים הבינלאומיים שמקים המוזיאון עם מוזיאונים ואתרים היסטוריים מובילים בעולם.

השקת מעבדת החדשנות היא חלק ממהלך השדרוג של מוזיאון מגדל דוד, שיכפיל את שטחו ואת שטח התצוגות שבו, וישלב אמצעי המחשה ופיתוח טכנולוגים חדשניים. עלות פרויקט שדרוג מוזיאון מגדל דוד מוערכת בכ־30 מיליון דולר.

 

דבורה מאסון, מנהלת מעבדת החדשנות הדיגיטלית של מגדל דוד, מספרת שהרעיון להקמת המעבדה עורר סקרנות רבה, וכבר לפני ההשקה נחתמו הסכמי שיתוף פעולה עם כמה חברות – כולל חברת Lithodomos האוסטרלית, המתמחה בשימוש במציאות מדומה בתחומי הארכיאולוגיה, וחברת INCEPTIONVR, שפיתחה חוויה אינטראקטיבית בטכנולוגיית AR וטכנולוגיית VR – באתרים בינלאומיים בתחומי הבידור.

מציאות מדומה במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

מציאות מדומה במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד, מוסיפה ומציינת כי "במשך זמן רב אנו מחפשים אחר דרכים חדשות ומלהיבות להנגיש את המסר של מגדל דוד ולספר את סיפורו של המקום, וסיפורה של ירושלים לקהל רחב ומגוון ככל האפשר. ישראל היא מעצמת הייטק במגוון תחומים, אבל עולמות התוכן של ההיסטוריה והארכיאולוגיה נשארו הרחק מאחור. למוזיאונים רבים כיום כבר יש אפליקציות להורדה, ורבים מהם גם משלבים מדיה אינטראקטיבית, אבל בדרך כלל מדובר בטכנולוגיות קיימות ומוכרות – כמו מסכי מגע וטכנולוגיות דומות. מעבדת החדשנות שתיפתח במגדל דוד תוקדש לפיתוח חווית המבקר באתרים ובמוזיאונים ותעסוק בפיתוח טכנולוגיות חדשות להעשיר את החוויה, להמחיש תכנים באופן חדשני ולאפשר לכל מבקר ומבקרת למצוא את מסלול הביקור ואת הסיפור המתאים להם ולטעמם האישי. הפיתוחים הטכנולוגיים המוצלחים ישתלבו באתרי המורשת ובמוזיאונים בארץ, וניסיון העבר מלמד שהחשיפה אצלנו מעוררת גם התעניינות בעולם".



ממגדל דוד נמסר כי "כ־400 אלף מבקרים מהארץ והעולם מגיעים מדי שנה למוזיאון מגדל דוד. הגן הארכיאולוגי המרשים, אולמות התצוגה, התצפית של 360 מעלות על העיר, "הקישלה" שנבנה בשנת 1834, בריכות מתקופת הורדוס, מעברים סודיים וגגות בגבהים שונים – כל אלה הופכים אותו לאתר ניסוי מיטבי לבדיקת טכנולוגיה חדשות המעשירות את חוויית הביקור באופן דיגיטלי, מציעות דרכים חדשות, יצירתיות ועדכניות לגשר על הפער בין סיפורי העבר לחוויה בהווה, ומאתרות דרכים חדשות לספר סיפור ולהמחיש אותו – אתגר שניצב היום בפני כל מוזיאון ואתר היסטורי, תרבותי וארכיאולוגי בארץ ובעולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר