מרכז הספורט התת קרקעי בימק"א (צילומים: קרן רוזנברג)
מרכז הספורט התת קרקעי בימק"א (צילומים: קרן רוזנברג)

ימק"א: נפתח מרכז ספורט ענק בשלוש קומות מתחת לקרקע

במרכז, שממוקם בדיוק באותו המקום שבו חנך הגנרל האנגלי אדמונד אלנבי מתחם ספורט בשנת 1933, יפעלו בריכת שחייה חצי אולימפית, אולם כדורסל, חדר כושר מודני, חדרי סטודיו ועוד

פורסם בתאריך: 28.10.17 18:57

ירושלמים, אתם מוכנים לזה? 84 שנים לאחר חנוכתו של מרכז הספורט ימק"א בירושלים, על ידי הגנרל האנגלי אדמונד אלנבי, נפתח לאחרונה, סוף-סוף, מרכז הספורט החדש של ימק"א – והוא הגדול ביותר מסוגו במזרח התיכון.

המרכז נבנה, למעשה, כבר לפני יותר מעשור, אך מסיבות כאלו ואחרות מעולם לא נפתח ולא נעשה בו שימוש. כעת, לאחר שהצליחו אנשי ימק"א להתגבר על כל המכשולים, המרכז נפתח לפעילויות שונות – ובקרוב, לאחר השגת כל האישורים הנדרשים, הוא ייפתח במלואו.

מרכז הספורט התת קרקעי בימק"א (צילום: קרן רוזנברג)

מרכז הספורט התת קרקעי בימק"א (צילום: קרן רוזנברג)

מה כולל המרכז? הוא משתרע על פני שטח של כ־11,000 מ"ר, הפרוסים על פני שלוש קומות מתחת לפני הקרקע. המרכז נבנה ממחיצות זכוכית, כדי לאפשר כניסה של אור שמש רב פנימה, מה שיוצר תחושה של חלל פתוח ומואר. במרכז יפעלו בריכת שחייה חצי אולימפית כפולה, אולם כדורסל רחב ידיים, סטודיו, חדר כושר מודרני, כשלוש מאות מקומות חניה, חדרי טיפולים, סאונות, ג'קוזי, חדרי הלבשה, מקלחות, בית קפה בריאותי, חנות ספורט ועוד. במרכז הספורט יתקיימו כ־50 שיעורי ספורט במהלך השבוע: זומבה, יוגה, פילאטיס, ספינינג, בניית עצם, התעמלות מים, HIIT ,TRX ועוד.

 

 

במרכז, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים 'ספקטור ארתור – עמישר מיכאל' מירושלים, שזורים מוטיבים שונים מהמבנה המקורי, ולמעשה אותו מבנה – זה שנחנך בשנת 1933 על ידי הגנרל אלנבי – לא שוּנָה כלל, ונשמר כפי שהיה.

מרכז הספורט התת קרקעי בימק"א (צילום: קרן רוזנברג)

מרכז הספורט התת קרקעי בימק"א (צילום: קרן רוזנברג)

"מדובר במרכז ספורט עצום בגודלו, באיכות תכנון בלתי רגילה", מספר מנכ"ל ימק"א עמוס גיל. "הרבה ירושלמים מכירים את ימק"א, ונהגו להתאמן ולשחות כאן באופן קבוע. גם אני ביניהם. המקום הגיע למכסת המתאמנים המרבית, ושנים לא ניתן היה להרחיב את הפעילות בו, כי לא היה מקום לכך. כעת יאפשר לירושלמים רבים נוספים, פי כמה וכמה מהיום, לבוא ולהתאמן כאן".

"המבנה ההיסטורי הוא נכס בפני עצמו, על כל המשמעויות שלו", ממשיך גיל. "יש לימק"א זיקה חזקה לשני המבנים – החדש והישן, גם מבחינת אופי הפעילות, אך כעת נוכל להציע אותה ברמה גבוהה הרבה יותר. המשמעות לעיר היא עצומה: פתאום יש כאן מרכז כל כך מודרני ועצום. זה שינוי דרמטי מאוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר