פינוי-בינוי בקטמון (הדמיה: באדיבות חברת אשדר)
פינוי-בינוי בקטמון (הדמיה: באדיבות חברת אשדר)

קטמון: פרויקט פינוי-בינוי מהגדולים בירושלים יוצא לדרך

בפרויקט, שמשתרע על פני 40 דונמים בין הרחובות מעגלי יבנה, בן זכאי, רבי חנינא ופארק המסילה, שיתפו פעולה יחד 380 בתי אב. הוא יכלול תוספת של כ-850 יחידות דיור

פורסם בתאריך: 26.12.17 09:14

צעדים ראשונים בדרך למהפך של ממש בשכונות קטמון: לאחרונה סוכמו כל הפרטים לקראת תחילתו של פרויקט פינוי-בינוי מהגדולים והמורכבים ביותר שידעה ירושלים. במסגרת הפרויקט הגדול יתווספו כ-850 יחידות דיור חדשות למתחם אשר משתרע על פני 40 דונמים בין השכונות המושבה הגרמנית, בקעה, מקור חיים וקטמון.

אמנם בשנים האחרונות זוכה נושא ההתחדשות העירונית לפריחה של ממש בעיר הבירה, אך פרויקט בסדר גודל כזה לא רואים כל יום: לא פחות מ-380 בתי אב התארגנו יחד כדי להוציא אותו לפועל, ובימים האחרונים הונחה אבן הפינה אשר מבשרת, למעשה, את תחילת עבודות ההקמה של שכונה חדשה במסגרת הפרויקט.

 


 


 

 

מאות בתי האב שהתארגנו יחד הקימו נציגויות, ניהלו מכרזים, התמודדו עם הביורוקרטיה ועם עשרות מכשולים בדרך – ובסופו של דבר השיגו את מבוקשם: אישור פרויקט פינוי-בינוי במתחם הכולל את הרחובות, מעגלי יבנה, בן זכאי, רבי חנינא, ופארק המסילה.

פינוי-בינוי בקטמון (הדמיה: באדיבות חברת אשדר)

פינוי-בינוי בקטמון (הדמיה: באדיבות חברת אשדר)

התהליך החל לפני ארבע שנים, אז קמה נציגות דיירים במטרה לקדם פינוי-בינוי במתחם, ומינתה יועצים מנוסים ומקצועיים שילוו את התהליך. הנציגות פעלה בצורה עקבית, עקב בצד אגודל, השקיעה מאות שעות במפגשים, בהליכים לשיתוף ציבור, בסקר חברתי ובהסברה – כולל מילוי שאלונים, מיפוי התושבים, הכנת כנסים, פגישות עם גורמים ציבוריים וגורמי תכנון, הפצת פרוטוקולים ועוד. בסיום צעדים אלו גובשו מסמכי המכרז ובחודש אפריל 2016 פנתה הנציגות לעשר מִיזמוֹת הנדל"ן הגדולות ביותר בארץ, שהשתתפו בסיור קבלנים באזור.

הנציגות ויועציה נפגשו עם עשרת היזמים ועם אנשי צוות התכנון של כל יזם, שהציגו בפניה את התכנון שביצעו במסגרת דרישות המכרז. לאחר בחינת כל ההצעות נבחרה חברת אשדר להוביל את הפרויקט, ובתום מו"מ ארוך שהסתיים בחודש האחרון, סוכמו פרטי העסקה.

 

 

באחרונה התקיים כנס שהופק על ידי חברת אשדר, בהשתתפות מאות תושבים. לאחר אותו כנס החל תהליך חתימת ההסכמים בין שני הצדדים. מדובר, כאמור, בפרויקט פינוי-בינוי אשר יביא להקמתה של שכונה חדשה בלב העיר, ולתוספת של כ-850 יחידות דיור נוספות. מאות משפחות חדשות יוכלו לקבוע את מושבן בעיר עם סיום הפרויקט, והדיירים בדירות הקיימות יזכו לשיפור משמעותי באיכות חייהם ולעלייה ניכרת בערך הנכס.

 

כנס של חברת אשדר (צילום: באדיבות חברת אשדר)

כנס של חברת אשדר (צילום: באדיבות חברת אשדר)

 

מחברת אשדר, שנבחרה כאמור על ידי הדיירים לבצע את הפרויקט, מציינים כי "ברמה העירונית מדובר בשכונה חדשה בלב העיר, בתוספת של 850 יחידות דיור, מה שיביא לכניסתם של מאות משפחות חדשות לעיר ולחיזוק משמעותי לשכונה ולעסקים באזור. הדיירים במתחם ייהנו משכונה חדשה, מדירה חדשה וגדולה יותר מהדירות הקיימות, חניות תת קרקעיות ומחסנים בתכנון חדשני, וללא תנועת כל רכב במתחם, שבילי אופניים והולכי רגל, מתחמי ציבור וקהילה, חידוש ופיתוח המסחר. הפרויקט ישתלב עם קווי הרכבת הקלה המתוכננים בצמידות לשכונה ולפארק המסילה שהינו פינת חמד שנמצאת בסמוך. יצוין כי הפרויקט מקבל תמיכה בכל מסדרונות התכנון בעיריית ירושלים, מראש העיר ומהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה עם התשתית התחבורתית שתקרוס עם כניסתם של עוד 850 בתי אב ???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתבה מאוד לא מדוייקת.

    מדובר בקומץ אנשים, שרואים את טובתם האנוכית בלבד, ואונסים אנשים (פשוטים ותמימים ברובם), בשקרים, לעשות שינוי שרק יפגע באיכות החיים שלהם.

    מדובר היום בשכונה בעלת ערך גבוה מבחינות רבות. שכונה מרווחת, עם חניה נוחה, ודירות במחיר סביר. כיום זו שכונה שמציעה חופש!!!

    שרוצים להחליף בשכונה צפופה, עם פקקים בדרך לחניה, עם מיעוט שטחים ירוקים, וזיהום אויר מטורף של מכוניות מ 850 בתי אב.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תשימו לב טוב טוב לפני שאתם חותמים על חוזה/הסכם כדאי מאוד לקחת עו"ד מלווה מטעמכם ולא רק את העו"ד "שנבחר"!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר