הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)
כפר הייטק ומגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

מינהל בית הכרם נגד התוכנית לבניית מגדלים מעל כביש בגין

המינהל מתנגד לתוכנית, במסגרתה קטע מכביש בגין יקורה ועליו יייבנו 1,830 יחידות דיור, ודורש מהוועדה המקומית לצמצם את היקף הבנייה ולהחזיר את הפרויקט לשולחן התכנון

פורסם בתאריך: 9.1.18 09:44

מינהל קהילתי בית הכרם מתנגד לתוכנית העירונית החדשה להקמת כפר הייטק ומגורים מעל כביש בגין, במסגרתה יקורה הקטע בין מחלף גבעת מרדכי למחלף גבעת שאול, ועליו מתוכננים להיבנות מאות יחידות דיור חדשות. בנייר עמדה שחובר על ידי דני טאובר, יו"ר הוועדה הפיזית במינהל קהילתי בית הכרם, מוצגת עמדת השכונה. "בשם הצורך להוסיף יחידות דיור", כך נכתב בין השאר בנייר העמדה, "הפרויקט מעמיס היקף הבנייה שהינו חסר תקדים בעיר ואינו מתחבר למרקם העירוני ושכונתי מסביבו: 4 מגדלים בני 40 קומות, בניינים נוספים של 12 קומות לאורך השכונה שמהווים מפגע ויזואלי ואינם יוצרים שכונה אמיתית".

הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", במסגרת התוכנית המקודמת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים יקום כפר הייטק וביוטק שיתפרס על שטח של כ-70,000 מ"ר וייבנו כ-1,830 יחידות דיור חדשות, מתוכן 50 אחוז יחידות דיור קטנות למשפחות צעירות בעיר, 250 יחידות דיור מוגן וכ-13,390, מ"ר שטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים.

הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

בנייר העמדה של מינהל בית הכרם נטען בין השאר כי הבנייה המתוכננת מנותקת מהמרקם העירוני. "בשל הקושי להתמודד עם זיהום הקרקע במתחם תע"ש התוכנית פשוט מתעלמת ממנו ומהמשמעות וההשלכות של בנייה בסמוך לו שעשויות להיות בעלת השפעה בקנה מידה עירוני", כך נכתב. "ייחודה של התוכנית שבליבה נמצא עורק תנועה ראשי שמוסט דורשת מענה לסוגיה של זיהום הוואיר בזמן הבנייה. ההשלכות התחבורתיות לא קיבלו בדיקה אינטגרטיבית. ולבסוף, לצערנו 'שיתוף הציבור' שנעשה היה בעיקרו יידוע הציבור ללא התייחסות אמיתית להערות קריטיות של התושבים. לאור תוכנית זו ותוכניות נוספות נראה ששכונת בית הכרם נמחצת על ידי תוכניות ענק בתוכה וסביבתה, ופגיעה באופייה הייחודי יהיה בכייה לדורות. על כן, לדעתנו יש להחזיר את הפרויקט לשולחן התכנון".

 

 

 

 

המינהל הקהילתי מדגיש בנייר העמדה כי "יש לצמצם את היקפי הבינוי בפרויקט באופן דרסטי, וזאת על מנת למתן את השלכותיו השליליות בתחומי התחבורה, איכות החיים והעיצוב העירוני ולעשותו אטרקטיבי לאלה שיתגוררו בו ולתושבי שכונת בית הכרם". עוד מבקשים התושבים כי "יש להתנות את אישור התוכנית בבדיקה אינטגרטיבית של השלכות זיהום אוויר ורעש, שתכלול את השפעותיהן הסביבתיות של כל התוכניות המקודמות כעת במרחב (16000, כביש 16, התחדשות עירונית בית הכרם). יש להתנות את אישור התוכנית בבדיקה אינטגרטיבית מתכללת כנ"ל של ההשלכות התחבורתיות במרחב ויש להתנות את אישור התוכנית בבדיקה מקיפה של השלכות זיהום הקרקע ממתחם תע"ש ובמרחב החורג מגבולות המפעל, ובמתן פתרונות מתאימים לפני אישור התוכנית".

הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

התוכנית צפויה לעלות לדיון מחר, רביעי, בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה והתושבים מתכוונים להגיע אליה ולהביע את התנגדותם. טאובר, מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "בשם רעיון יפה לא צריך להרוס. התוכנית תוביל להקמת חומת בניינים בשני הצדדים של בית הכרם, מה שיוצא זה שלכאורה אותו חלק ירוק יהיה כלוא בגורדי שחקים ובבנייני ענק. חוסמים לנו את השכונה. ברור שהמגדלים האלה יהיו חלק משכונת בית הכרם, אבל מבחינה תשתיתית בית הכרם לא מסוגלת לעמוד בזה. בנוסף, הזיהום שיוצא ממתחם תע"ש שמתפשט כל הזמן. ביום שני שעבר הציגו לנו את התוכנית נציגי הרשות לפיתוח ירושלים, התגובה של התושבים היתה שלילית, ואנחנו מתכוונים להציג את עמדתו בוועדה המקומית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית דגל שיזם ראש העיר במסגרתה יוקם כפר הייטק שיתחבר לאוניברסיטה העברית, כ-2,000 יחידות דיור לצעירים, פארק פתוח ענק הכולל שטחים ירוקים, שבילי אופניים, בתי קפה ואזורי פעילות שונים.  לירושלים יתרונות יחסיים אדירים באקדמיה ובהייטק ברמה העולמית, ולכן כדי להתגבר על המחסור הקרקע, חשבה העירייה מחוץ לקופסה ויצרה תכנית מהפכנית שמייצרת יש מאין שיאפשרו לפתח עוד מקומות תעסוקה והשכלה, עוד אפשרויות מגורים למשפחות צעירות ועוד פארקים ושטחים פתוחים. התוכנית המהפכנית תייצר מרחב חדש במרכז ירושלים בדומה לאוניברסיטאות הטובות בעולם סטנפורד והרווארד בארה"ב. במסגרת התכנית יקורה קטע בכביש בגין בין מחלף גבעת מרדכי למחלף גבעת שאול שייצור מרחב אורבני חדש ומרכזי בעיר ומעל קטע הכביש שיקורה יוקם הכפר בשטח של כ-70,000 מ"ר בקונספט שקיים בהארוורד וסטנפורד בהם יש מתחמי העסקים והפיתוח החשובים ביותר נמצאים בצמוד לאוניברסיטה באופן המחבר אליה את החברות הגדולות בעולם ומחבר אותה חזק לירושלים. עמדת המינהל הקהילתי הוצגה בהרחבה במספר רב של ישיבות במינהל הקהילתי והעמדה תוצג גם מחר בפני הוועדה המקומית. כמקובל, לאחר שהוועדה המקומית תשמע מחר את עמדת המינהל היא תקבל החלטה בנושא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר