פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

פסגת זאב שנייה, גילה רביעית; השכונות המבוקשות בישראל

כך עולה מנתוני אתר יד2 לסיכום שנת 2017

פורסם בתאריך: 9.4.18 08:54

תופתעו, או שלא, אבל שתי השכונות המבוקשות ביותר בירושלים למגורים הן פסגת זאב וגילה, שמדורגות גם בחמישייה הראשונה של השכונות המבוקשות ביותר בכל הארץ. כך עולה מנתוני אתר 'יד 2' שפורסמו לאחרונה, במסגרת סקירה מיוחדת שביצעו אנשי האתר בכל רחבי הארץ לסיכום שנת 2017.

ברמה הארצית מדורגת פסגת זאב במקום השני הארצי מבחינת ביקוש למגורים ואילו שכונת גילה מדורגת במקום הרביעי. במקום הראשון נמצאת שכונת רמות בבאר שבע, במקום השלישי קרית השרון בנתניה ובמקום החמישי נווה שאנן בחיפה. יש לציין כי את העשירייה הראשונה של השכונות המבוקשות למגורים, כך על פי אתר יד2, סוגרת שכונת הר חומה, כשירושלים היא העיר היחידה בארץ עם שלוש נציגות בעשירייה הפותחת.

יש לציין כי הנתונים שמפרסם אתר יד2 בחנו את דפוסי הגלישה של משתמשי אתר יד2 בשנת 2017, כך נמצאו הערים והשכונות שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר לרכישת דירה יד שנייה ואת הערים עם היצע הדירות הגדול ביותר בלוח הנדל"ן של יד2.

פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

לפי הבדיקה, המבוססת על מאגר נתונים עצום, הערים המבוקשות ביותר לרכישת דירת יד שנייה למגורים בשנת 2017, ירושלים מדורגת במקום הרביעי מבחינת החיפושית בקרב גולשי אתר יד 2 עם 3.9 מיליון חיפושים. מקדימות אותה בדירוג חיפה, תל אביב יפו וראשון לציון, עם מעל 4 מיליון חיפושים בכל עיר.

בבחינת היצע הדירות ב-2017, המבוסס על מספר המודעות של דירות יד שנייה שפורסמו למכירה בלוח יד2, עולה כי ירושלים מדורגת במקום השלישי עם גכ-14,000 דירות שפורסמו למכירה. במקום הראשון בפער עצום ניצבת תל אביב עם כ-25,000 דירות שפורסמו למכירה. חיפה במקום השני עם כ-15,000 דירות שפורסמו למכירה.

גילה (צילום: AHMAD GHARABLI אי־אף־פי)

גילה (צילום: AHMAD GHARABLI אי־אף־פי)

בבחינת היצע הדירות בחלוקה לשכונות, הנתונים מראים כי פסגת זאב היא השכונה היחידה בירושלים שנמצאת גם בצמרת הקטגוריה הזו, כשהיא מדורגת במקום החמישי בארץ מבחינת שכונות עם היצע הדירות הגדול ביותר למכירה. את הרשימה הזו מובילות שכונות לב העיר והצפון הישן בתל אביב.

 

אתר 'יד 2' ערך גם השוואה מבחינת היצע הדירות בין 2016 ל-2017, ומצאו שבעיר בית שמש, למשל, חל גידול של 22 אחוזים בהיצע הדירות בעיר – מ-1,473 בשנת 2016 ל-1,802 דירות בשנת 2017. לגבי ירושלים לא נאספו נתונים מבחינה זו.

הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד 2, מתייחסת לנתונים ואומרת: "עיקר הביקוש לדירות – מצפון הארץ ועד דרומה – נמצא בערים הגדולות והוותיקות. בערים אלו שכונות בעלות מאפיינים שונים מבחינת מחירי הדיור, סוג הבנייה, הצביון הדתי וכו', כך שלרוכשי הדירות יכולת לבחור נכס מבין אפשרויות רבות, כמו גם סביבת מגורים שתתאים לצרכים האישיים שלהם. עוד ניתן ללמוד מהנתונים כי בחלק מהערים ישנם ביקושים גבוהים מול היצע דירות נמוך, דבר אשר עלול להתבטא בעליות מחירים. כמו כן, ניתן לראות שאין בהכרח קשר ישיר בין הביקוש שנרשם בעיר מסוימת לבין הביקוש שנרשם לשכונה ספציפית, עניין שבא לידי ביטוי בדירוג השכונות המבוקשות. כך או כך, אנו ממליצים לערוך בדיקה מקיפה של היצע הנכסים והמחירים בשכונה המבוקשת טרם הקנייה".

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. מור

    הדתיים מתרבים בירושלים,הפכו את נוה יעקב לשכונה דתית הגיע התור של שכונות
    פסגת זאב וגילה..זו הסיבה למסיבה…
    צ

  2. יעלה

    הנתונים מדברים בעד עצמם, אין ויכוח בכלל…
    פסגת זאב זו השכונה הגדולה ביותר בירושלים ועם הרכבת הקלה ומערכת הכבישים החדשה מסביב לשכונה
    מקרבים את התושבים לכל מקום בעיר ומחוצה לה.

  3. זה לא מדוייק כלל

    זה בעיה כי הציבור החרדי לא משתמש באינטרנט אבל קונה ומוכר יותר מכולם ביחד

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר