רחוב חיים תורן בפסגת זאב
רחוב חיים תורן בפסגת זאב

תושבי פסגת זאב מתלוננים: תוכנית הבנייה ברחוב חיים תורן תסתום את התנועה

תוכנית להקמת 220 יחידות דיור ומתחם עסקים ברחוב חיים תורן מובילה לביקורת קשה מצד הדיירים במקום. לטענתם, התוכנית - 'אינפילים' - תוביל לעומסי תנועה שכבר כך קיימים באזור

פורסם בתאריך: 15.8.18 09:01

תוכנית בנייה חדשה שמקדם משרד האוצר בפסגת זאב גוררת ביקורת קשה מצד תושבי השכונה וגם מצד סגנית ראש העיר יעל ענטבי (פז). במסגרת התוכנית, 'אינפילים', יוקמו ברחוב חיים תורן 220 יחידות דיור ומתחם עסקים בשטח של 4,750 מ"ר, כשדיירי הרחוב, ולא רק הם, טוענים כי היא תוביל לעומסי תנועה קשים באזור שגם כך סובל מבעיות תנועה קשות. לטענת התושבים, הרחוב הצר משמש כיום כחלופה תחבורתית ליציאה מהשכונה דרך רחוב מאיר גרשון, מה שמכניס אליו רכבים של נהגים שאינם תושבי הרחוב.



"היתה פגישה בנושא באחרונה והתושבים לא האמינו למה שצפוי להיות ברחוב. היו ששאלו – איך נוכל לצאת מהרחוב שלנו?", מספר אחד מדיירי רחוב חיים תורן בשיחה עם "כל העיר". "חשוב להבין שכבר כיום רחוב חיים תורן ורחוב ראובן ארזי לא יכולים להכיל את כמויות הרכבים שעוברות בהם. יש שם מצוקת חנייה אדירה. אנשים חונים על המדרכות, חוסמים פחי זבל ועוד".

רחוב חיים תורן, פסג זאב

רחוב חיים תורן, פסגת זאב

עוד מוסיף הדייר: "גם סגנית ראש העיר יעל ענתבי התנגדה לתוכנית, אבל זה לא עזר. הם פשוט אמרו לה שהם ינסו למצוא פתרון. הגשנו התנגדויות אבל אני לא מאמין שזה יעזור. הם הרי יודעים שיש בעיה תחבורתית, אבל אומרים טוב, בסדר. זה מבורך שבונים, אנחנו בעד, אבל צריך לעשות את זה בשיקול דעת. לא לזרוק את הכל על התושבים".

סגנית ראש העיר ענתבי מוסיפה: "אני כמובן שמחה על בנייה בירושלים. יחד עם זאת, הוועדה המחוזית לא השכילה, בניגוד להמלצות העירייה, לקבוע כי הבניה תותנה בשדרוג התשתיות התחבורתיות תוך מתן מענה כולל".

עוד מציינת ענתבי: "בפגישה שקיימתי לפני מספר חודשים עם מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון וצוות התכנון של 'האינפילים' הועלו מספר הצעות לשיפור התוכנית. ההצעות לא קיבלו ביטוי בתוכניות שהופקדו, ולפיכך הודעתי שבכוונתי להגיש התנגדות בשם תושבי פסגת זאב".

רחוב חיים תורן, פסג זאב

רחוב חיים תורן, פסג זאב

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר על מספר תוכניות שמוקמות בשכונה בהליך סטטוטורי. התוכניות אושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון והועברו לאישור הוועדה המחוזית, שאישרה אותן והן הופקדו בפועל. כבכל תוכנית, לתושבים קיימת הזכות להגיש התנגדויות, כשוועדות התכנון ידונו בהן במסגרת הדיונים וישקלו אותם בכובד ראש".

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים נמסר: "מאחר שמדובר בתוכנית שנמצאת כעת בשלב ההתנגדויות, לא נוכל להתייחס אליה בשלב זה. נציין שככל ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית, גם זו תשמע, תדון ותתקבל לגביה החלטה במסגרת הוועדה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר